غذاهایی که یبوست را تسکین می دهند نیز به جلوگیری از تأثیر روده کمک می کنند

غذاهایی که یبوست را تسکین می دهند، باید توسط هر کسی که روده نهفته است یا مشکل رفتن به دستشویی بدون زور زدن دارد، به طور منظم مصرف شود. زور زدن هنگام رفتن به دستشویی در واقع در طول سال ها باعث حمله قلبی در بسیاری از افراد شده است.

اگر به طور روزانه بیشتر از غذاهایی که یبوست را تسکین می دهند و کمتر از غذاهایی که باعث یبوست می شوند، می خورید، لازم نیست قربانی شوید. حمله قلبی تنها مشکل سلامتی نیست که می توانید در نتیجه یبوست ایجاد کنید.

یبوست مزمن می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر شود:

— تاثیر روده

— جذب مجدد سموم در جریان خون

— سردرد

— سوء تغذیه

— سوء هاضمه

— بواسیر ناشی از زور زدن

— رگهای واریسی

— دیورتیکولوز

— تحریک پذیری

— سرطان روده

— بیماری های خود ایمنی

— درد شکم

— افسردگی

— افزایش وزن

من می دانم که مطمئناً هیچ یک از علائم ذکر شده در بالا را نمی خواهم. اگر از هر یک از علائم لیست رنج می برید، با خوردن بیشتر غذاهای موجود در لیست غذاهایی که در لیست زیر یبوست را تسکین می دهند، بسیار سود خواهید برد و از انجام دادن کارهایی که من دارم و خوردن غذاهایی که باعث یبوست می شوند خودداری کنید. نیز در زیر ذکر شده است.

غذاهایی که یبوست را برطرف می کنند

— پوسته پسیلیوم

— دانه کتان آسیاب شده

— بامیه

— آلو

— تاریخ

— روغن زیتون اضافی

— سیب زمینیها

— کاهو

— پیازها

— هویج

—فلفل سبز

— سیب

— گلابی ها

— پرتقال ها

— گریپ فروت

— انگور

— توت فرنگی

—لوبیا

— سایر میوه ها و سبزیجات

علل یبوست

— خوردن غذاهای تصفیه شده مانند آرد سفید که حاوی فیبر نیستند.

— خوردن پنیر زیاد

—-پاستا

— پیتزا

—کلوچه ها

— نوشیدن نوشابه های گازدار و نوشیدنی های شیرین

— خوردن گوشت زیاد (گوشت فاقد فیبر است)

— کم آبی بدن

— زیاده روی در خوردن آجیل و دانه ها (خیساندن آجیل خام یک شبه در آب کمک می کند اما آنقدرها هم خوش طعم نیستند)

— داروها یا داروها

— رژیم غذایی نامناسب

— هنگامی که احساس می‌کنید میل دارید و آن را در خود نگه می‌دارید نروید زیرا به حمام نزدیک نیستید یا فکر می‌کنید خیلی شلوغ هستید.

در طول سال ها متوجه شده ایم که همان غذاهایی که یبوست را برطرف می کنند، همان غذاهایی هستند که برای شما بسیار سالم هستند. دلیل سالم بودن آنها این است که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیتوکمیکال ها و فیبر بالایی هستند. همچنین اگر آنها را به صورت خام (به جز لوبیا و سیب زمینی) مصرف کنید، حاوی آنزیم های زنده ای هستند که به هضم غذا کمک می کنند.

اگر می‌خواهید یبوست را برطرف کنید، اجازه دهید چند مورد از بدترین غذاهایی را که باید بخورید را با شما مرور کنم.

پنیر

پنیرها مسیر گوارشی شما را بسیار مسدود می کنند. هر بار که پنیر یا وعده‌های غذایی حاوی پنیر می‌خورم، احساس می‌کنم معده‌ام به گره تبدیل می‌شود و معمولاً برای چند روز احساس گرفتگی با درد معده دارم تا زمانی که دوباره از سیستم من خارج شود.

با این حال من مدت زیادی است که در یک برنامه غذایی سالم هستم، بنابراین مسیر گوارشی من به پردازش و حذف غذاهایم بدون مسدود شدن آنها در روده ها عادت دارد.

اما، اگر برای مدت طولانی پنیر و سایر غذاهای گرفتگی می خورید، ممکن است به احساس گرفتگی دستگاه گوارش عادت کرده باشید، و بیشتر مردم در ایالات متحده در تمام طول زندگی خود به این روش غذا می خورند. نمی دانم نداشتن نوعی درد گوارشی چه احساسی دارد.

نان سفید

تقریباً هر ساندویچ، هر همبرگر روی نان، نقش های شام، کیک، کلوچه، پای، پیتزا، ماکارونی، و غذاهای بیسکویتی سریع می تواند باعث یبوست شود، به خصوص اگر به تنهایی و بدون خوردن غذاهایی که یبوست را برطرف می کنند مصرف شوند. در همان وعده غذایی

این به این دلیل است که آنها حاوی فیبر بسیار کمی در آنها هستند. هر زمان که غذاهای یبوست می خورید، باید با خوردن غذاهای حاوی فیبر بالا که در بالا ذکر کردم، آن را متعادل کنید.

پیتزا

پیتزا یکی دیگر از غذاهایی است که معمولا زمان زیادی طول می کشد تا در دستگاه اجرایی حرکت کند. پیتزا نیز یکی دیگر از غذاهایی است که تقریباً هیچ فیبری در آن وجود ندارد. پنیر و نان سفید دو غذای اصلی هستند که دستگاه گوارش شما را مسدود می کنند. و پیتزا شامل هر دو است.

چگونه از یبوست جلوگیری کنیم:

— با نوشیدن مقدار کافی آب خالص، آب میوه های خام و آب سبزیجات خام هیدراته بمانید.

— مصرف غذاهای تصفیه شده را متوقف یا کاهش دهید. (ما را به داخل چسب می زنند)

— از غذاهایی که در بالا ذکر کردم که یبوست را تسکین می دهند بسیار بیشتر بخورید.

اگر یبوست دارید، پس غذایی دارید که در روده شما گیر کرده است. این ماده غذایی که در روده شما گیر کرده است، هر چه بیشتر در بدن شما بماند، شروع به پوسیدگی می کند.

یبوست برای بدن ناسالم است، به خصوص اگر غذاهای سمی، حاوی مواد شیمیایی مصنوعی یا غذاهایی که نسبت به آنها عدم تحمل دارید می خورید. بسیاری از مردم آلرژی های غذایی دارند که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشند که می تواند انواع مختلفی از علائم را ایجاد کند.

برای جلوگیری از یبوست، مطمئن شوید که نشاسته های تصفیه شده ای که فیبر آن حذف شده است مانند برنج سفید، پاستا، نان، تورتیلا و بیسکویت مصرف نکنید. همچنین هنگام خوردن هر نوع نشاسته، می خواهید که غذا به اندازه کافی روغن داشته باشد. روغن زیتون فرابکر یا روغن نارگیل منابع تمیز و خوبی برای روغن هستند.

هر چه روغن بیشتر در وعده غذایی باشد احتمال یبوست کمتر می شود. اما روغن زیاد انرژی شما را از بین می برد. همچنین شما می خواهید به اندازه کافی سبزیجات حاوی فیبر (اما نه میوه ها) را با هر وعده غذایی حاوی نشاسته بخورید.

اگر برای صبحانه اسموتی های میوه ای خام بیشتری می خورید، محتوای بالای آب (پالپ پرتقال، انگور یا گریپ فروت) و فیبر موجود در گلابی، سیب، توت فرنگی، تمشک، گیلاس و زغال اخته باید باعث حرکت و آبکشی شود. .

همچنین اسموتی ها در یک مایع ترکیب می شوند که به جلوگیری از یبوست نیز کمک می کند. یکی دیگر از وعده های غذایی خوب برای رفع یبوست این است که یک سوپ با بسیاری از سبزیجات خنثی درست کنید، مقداری بامیه به آن اضافه کنید (بامیه نوعی بافت لغزنده است) و سپس آن را با مقداری روغن زیتون فوق بکر یا روغن نارگیل به صورت امولسیون مخلوط کنید. این وعده های غذایی از نوع مایع به ندرت در داخل دستگاه گوارش شما گیر می کند.

اگر بیشتر از غذاهایی که یبوست را تسکین می دهند مصرف کنید و غذاهای یبوست را حذف کنید، شانس بیشتری برای عدم ایجاد نهفتگی روده خواهید داشت. اگر در حال حاضر نهفتگی روده دارید، ممکن است بتوانید به آرامی با خوردن غذاهایی که یبوست را تسکین می دهند، آن را معکوس کنید.

نهفتگی روده دقیقا چیست؟

نهفتگی روده جایی است که توده ای از غذا در داخل روده شما گیر می کند و به یک توده سفت تبدیل می شود که بیرون نمی آید. این توده ماده سخت مدفوع سپس شروع به پوسیدگی می کند. سپس سایر غذاهایی که بعداً می خورید باید در نهایت حذف شوند، بنابراین آنها فقط باید توده سخت را دور بزنند تا خارج شوند. سپس بدن شما ممکن است برای مقابله با این وضعیت دچار اسهال مزمن شود.

نهفتگی روده می‌تواند منجر به بزرگ شدن روده شود، که می‌تواند فشار زیادی بر وریدهای نزدیک روده بزرگ که از اندام‌ها و ماهیچه‌های مختلف بدن می‌آیند، وارد کند.

اندام های شما برای عملکرد صحیح نیاز به یک منبع خون ثابت و تازه دارند. اگر می خواهید سالم بمانید، می خواهید همه اندام هایتان همانطور که باید کار کنند. همچنین فشار خون بالا می‌تواند به این دلیل باشد که تعداد زیادی از رگ‌های خود را گرفته‌اند. به این ترتیب رگ های واریسی تشکیل می شوند. بواسیر نیز به این ترتیب شکل می گیرد.

فقط به یک شیلنگ آب فکر کنید، اگر انتهای آن را فشار دهید، فشار زیاد شده و شلنگ را منبسط می کند. اگر فشار خون شما به دلیل بسته شدن رگ‌ها بالا است، قلب شما باید سخت‌تر کار کند تا خون را از طریق آنها پمپ کند.

با خوردن روزانه بیشتر غذاهایی که یبوست را برطرف می‌کنند، احساس بهتری خواهید داشت، حرکات روده‌تان منظم‌تر می‌شود و دیگر نگران ابتلا به یک بیماری جدی‌تر در آینده نخواهید بود. از یبوست مزمن

می دانم که خوردن غذاهای تصفیه شده، آب نبات، کیک، کراکر، پنیر و پیتزا بسیار خوشمزه هستند، اما در بسیاری از افراد باعث یبوست می شوند. ارزش آن را ندارد که با خوردن یک رژیم غذایی ناسالم به طور مداوم سلامت خود را از بین ببریم. همچنین، هنگامی که تمام مواد زائد را حذف کنید و فقط برای مدتی غذاهای سالم بخورید، جوانه های چشایی شما سازگار می شوند و غذاهای سالم در واقع طعم خوبی پیدا می کنند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر