غذاهایی را کشف کنید که به یبوست کمک می کند تا اوضاع را دوباره به حرکت درآورد

غذاهایی که به یبوست کمک می کنند …

در واقع، برای حدود چهار میلیون آمریکایی بدشانس در حال حرکت، یبوست یک مشکل مزمن است و البته اگر شما یکی از این چهار میلیون نفر باشید، احتمالاً کمتر نگران این هستید که چه چیزی باعث یبوست شما شده است تا اینکه چگونه می توانید دوباره مشکلات را به دست آورید. بنابراین، بیایید در مورد غذاهایی که به یبوست کمک می کنند صحبت کنیم.

با فیبر دوست شوید مسیر بهبودی خود را با خوردن یک رژیم غذایی پرفیبر روزانه مانند میوه های تازه، سبزیجات برگ سبز خام، بلغور جو دوسر سبوس دار و برنج قهوه ای آغاز کنید. علاوه بر این، غلات کامل، سیب زمینی شیرین، نخود فرنگی، بامیه، کلم پیچ، سیر، هویج، کلم، لوبیا، کلم بروکسل و مارچوبه بخورید. شایع ترین علت یبوست رژیم غذایی کم فیبر است. غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی فیبر محلول هستند عبارتند از: لوبیا آزوکی، جو، لوبیا خشک، جو، سیب، زردآلو، موز، تمشک، کرن بری، انجیر، انگور، هلو و آلو. غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی فیبر نامحلول هستند عبارتند از غلات، دانه ها، سبوس گندم، غلات کامل و پوست بسیاری از سبزیجات و همچنین میوه ها. فیبر محلول و نامحلول به جلوگیری از تشکیل مدفوع سفت و خشک کمک می کند. اکثر متخصصان، اگر نه همه، غذاهای پر فیبر را به عنوان غذاهایی که به یبوست کمک می کنند، توصیه می کنند.

فیبر را با آب جفت کنید. چه تشنه باشید چه نباشید، هر روز حداقل هشت تا ده لیوان ۸ اونس آب بنوشید. دلیل اینکه فیبر یبوست را تسکین می دهد این است که مقدار زیادی مایعات را جذب می کند و حجم مدفوع را افزایش می دهد و باعث نرمی و دفع آسان آن می شود.

سعی کنید لوله ها را روغن کاری کنید. روغن‌های سالمی مانند زیتون یا کانولا و سایر روغن‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع به عنوان روان‌کننده‌های گوارشی عمل می‌کنند و ممکن است به بازگرداندن همه چیز کمک کنند. سعی کنید سالاد پر فیبر خود را با یک یا حتی دو قاشق غذاخوری با استفاده از این روغن های پیشنهادی پر کنید.

استندبای های قدیمی را فراموش نکنید. انجیر و آلو هنوز هم بهترین ملین های طبیعی محسوب می شوند.

وقتی غذاهایی که به یبوست کمک می کنند کافی نیستند

معمولاً یک رژیم غذایی با فیبر بالا همراه با آب فراوان برای حرکت دوباره کافی است. اما اگر نه، کمک‌های طبیعی دیگری مانند درمان‌های جایگزین وجود دارد که می‌تواند به غلبه بر یبوست کمک کند.

بیایید نگاهی فراتر از غذاهایی که به یبوست کمک می کنند بیندازیم و برای تسکین به پادشاهی گیاهان روی آوریم.

آن را با آلوئه حرکت دهید. لاتکس آلوئه ورا به دلیل خواص ملین طبیعی قوی آن بسیار ارزشمند است. در واقع، از آنجایی که لاتکس یک ملین بسیار قوی است، معمولاً به تنهایی استفاده نمی شود، بلکه با گیاهان ملایم تر ترکیب می شود. در واقع لاتکس آلوئه در دسته ملین های محرک قرار می گیرد.

نه فقط یک علف هرز حیاط خلوت. ریشه قاصدک برای قرن ها به عنوان یک ملین موثر و ملایم در نظر گرفته شده است. قاصدک جریان صفرا را در روده بزرگ افزایش می دهد و این گیاه را برای یبوست ارزشمند می کند.

با گل ساعتی اشتیاق پیدا کنید. گل ساعتی (passiflora) یکی از بهترین مسکن های طبیعت است. گل شور که اغلب برای درمان اضطراب و استرس استفاده می شود، به آرامش و کاهش تنش عضلانی کمک می کند. در واقع، سطوح بالا تنش، اضطراب و استرس اغلب در مبتلایان به یبوست مزمن و همچنین سایر شکایات گوارشی دخیل است.

سایر کمک های طبیعی برای یبوست از پادشاهی گیاهی: کاسکارا ساگرادا، سنا، کتان، دانه پسیلیوم و خار مریم.

اما صبر کنید، ما درباره غذاهایی که به یبوست کمک می کنند و همچنین کمک های طبیعی گیاهی برای یبوست صحبت کرده ایم. با این حال، ما در مورد غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید صحبت نکرده ایم، بنابراین بدون خداحافظی، بیایید اکنون آنها را مورد بحث قرار دهیم.

دور بمانید یا مشکل سازان را محدود کنید. غذاهایی که می توانند باعث یبوست شوند و باید باشند

از رژیم های پرچرب، از جمله غذاهای سرخ شده، اجتناب شود. علاوه بر این، محصولات لبنی، نمک، قهوه، الکل، شکر، نوشابه و گوشت فیبر کمی دارند یا اصلاً فیبر ندارند و هضم آنها دشوار است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر