عناصر غذایی – با عناصر غذایی مواد غذایی و تغذیه سالم آشنا شوید

هدف از مصرف غذا تضمین سلامت و تندرستی است و بنابراین تغذیه سالم یکی از جنبه های ضروری غذا خوردن در هر روز است. نیاز به غذا در طول سال ها با توجه به مرحله ای از زندگی که در آن قرار دارید، با گذشت زمان تغییر می کند. بنابراین در حالی که یک کودک برای رشد و تکامل به غذا نیاز دارد، بزرگسالان برای انرژی مورد نیاز برای عملکرد روزانه بیشتر به آن نیاز دارند. علاوه بر آن، برای ترمیم قسمت های مختلف بدن که فرسوده شده اند یا به دلیل ساییدگی باید دور ریخته شوند، غذا نیز لازم است.

ما تمایل داریم از قسمت‌های مختلف بدن خود برای هر کاری که انجام می‌دهیم، اعم از تنفس، فکر، حرکت، بازی یا کار با رایانه استفاده کنیم. این بدان معنی است که ما باید بتوانیم به طور مداوم بدن خود را با عناصر مختلف موجود در غذا و نوشیدنی پر کنیم.

عناصر مختلف غذا، ویژگی‌های آن‌ها، روشی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، و روش درستی که در آن مواد غذایی خاص باید برای به دست آوردن حداکثر فواید ترکیب شوند، در زیر آورده شده است:

عناصر غذایی

تغذیه سالم تنها زمانی امکان پذیر است که اطمینان حاصل کنید که بدن شما عناصر غذایی مناسب را در مقدار مناسبی که نیاز دارد دریافت می کند. بنابراین، دانستن در مورد تغذیه غذایی ضروری است تا بتوانید مطمئن شوید که همه چیز را مصرف می کنید. برخی از عناصر غذایی که باید از آنها آگاه باشید عبارتند از نشاسته، شکر، آلبومین، چربی ها، مواد معدنی و مواد غیر قابل هضم.

اینها اغلب به هم چسبیده می شوند تا طبقات اولیه شامل کربنی، نیتروژنی و معدنی را تشکیل دهند. در حالی که تمام نشاسته ها، چربی ها و قندها در دسته کربن دار قرار می گیرند، آلبومین نیتروژن دار در نظر گرفته می شود. تمام مواد معدنی شامل تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن است. لازم به ذکر است که همه دستور العمل ها یا منوهای غذایی سالم باید اطمینان حاصل کنند که همه دسته های مختلف غذا در یک وعده غذایی متعادل هستند.

کربن دار – همه ستارگان، قندها و چربی ها در این دسته قرار می گیرند. نشاسته را می توان در غلات، بیشتر سبزیجات و همچنین در برخی میوه ها یافت. قندها به شکل نیشکر، انگور، سایر قندهای میوه و شکر شیر (یکی از اجزای تشکیل دهنده شیر) در دسترس هستند. همچنین قندهایی وجود دارد که در آزمایشگاه ساخته می شوند.

به عنوان مثال، گلوکز یک قند مصنوعی است که شبیه آب انگور است. از نشاسته سیب زمینی یا ذرت در یک فرآیند شیمیایی ساخته می شود. با این حال، به اندازه شیرین کننده های طبیعی که طبیعت فراهم می کند، شیرین نیست. چربی ها را می توان در سبزیجات و غذاهای حیوانی نیز یافت. کره و کت و شلوار نمونه هایی از چربی حیوانی هستند، اما می توانید چربی را در منابع گیاهی مانند آجیل، لوبیا و برخی میوه ها مانند زیتون نیز پیدا کنید.

در حالی که چربی معمولاً به عنوان یک عنصر آزاد (مانند کره) استفاده می شود و ما از آن در بسیاری از دستور العمل های نه چندان سالم به وفور استفاده می کنیم، نه تنها مصرف چربی آزاد دشوار است، بلکه با سایر غذاها نیز تداخل دارد.

نیتروژن دار – آلبومن در خالص ترین شکل آن در سفیده تخم مرغ یافت می شود. کل سفیده تخم مرغ چیزی جز آلبومین خالص نیست. شما همچنین می توانید آلبومین را در سایر حیوانات و غذاهای گیاهی مانند بلغور جو دوسر پیدا کنید. گلوتن شباهت زیادی به سفیده دارد و همچنین یک عنصر نیتروژنی است. در چاودار، جو و گندم یافت می شود. کازئین نیز بخشی از این دسته از عناصر غذایی است و در نخود و لوبیا یافت می شود.

غیر آلی – تقریباً تمام غذاهایی که ما مصرف می کنیم دارای نسبت معینی از مواد معدنی و معدنی هستند. غلات و شیر دارای بخش زیادی از مواد معدنی مورد نیاز روزانه ما هستند.

مواد غیرقابل هضم – اینها غذاهایی هستند که توسط بدن قابل هضم نیستند و بنابراین فقط برای تامین حجم غذایی که می خوریم هستند. سبوس و بافت های فیبری در بدن نمونه هایی از غذاهای غیرقابل هضم هستند.

موارد استفاده از عناصر غذایی

بیشتر غذاهایی که ما می خوریم ذاتاً کربن دار هستند. این چیزی است که پس از مطالعه عادات غذایی روزانه فرهنگ های مختلف ثابت شده است. عنصر غذایی کربن دار به بدن ما اجازه تولید گرما می دهد و در ارتباط با سایر عناصر غذایی، به ما امکان می دهد از نیرو و قدرت استفاده کنیم. عناصر غذایی کربن دار نیز به بدن کمک می کنند تا بافت چربی را که در فرآیند چربی سوزی مصرف می شود جایگزین کند.

در حالی که چربی ها بیشترین مقدار گرما را در بین عناصر غذایی کربن دار تولید می کنند، باید به خاطر داشت که این ها سخت ترین هضم هستند و بنابراین می توانند منجر به مشکلات سلامتی مختلفی شوند. تغذیه سالم معتقد است که فقط نسبت توصیه شده چربی باید در وعده های غذایی روزانه گنجانده شود.

عناصر مغذی نیتروژنی به حفظ سلامت و تناسب اندام مغز، اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند. اینها عناصر غذایی هستند که تضمین می کنند که شما از همه جنبه ها از جمله سلامت روان سالم بمانید. همه دستور العمل های سالم باید شامل نسبت مناسبی از عناصر غذایی نیتروژنی باشد تا اطمینان حاصل شود که محرک تغییر بافت همیشه در بدن فراهم می شود، بنابراین تمام بافت ها در حال مبارزه هستند.

رایج ترین عناصر معدنی مورد نیاز فسفات ها هستند. اینها بلوک های ساختمانی برای استخوان ها و اعصاب را فراهم می کنند و بنابراین برای سلامت استخوان بسیار مهم هستند.

ترکیبی از عناصر غذایی

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید “زیاد از هر چیزی بد است” و این در مورد غذا نیز صدق می کند. در حالی که تمام عناصر غذایی مورد نیاز بدن هستند، لازم است که هر یک از عناصر غذایی به نسبت خاصی مصرف شوند تا تغذیه سالم و زندگی سالم تضمین شود. اگر می خواهید طرز پخت دستور العمل های سالم را بیاموزید، باید بدانید که کدام یک از عناصر غذایی مورد نیاز بدن و به چه میزان است.

برای یکی، مصرف روزانه بدن باید ۶ عنصر غذایی کربن دار به ۱ عنصر غذایی نیتروژن دار را تضمین کند. همچنین توجه شده است که این یک ششم عناصر غذایی نیتروژن دار را می توان تا ۳ اونس در مدت ۲۴ ساعت استفاده کرد.

بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید که در حال تهیه دستور العمل های سالم برای خانواده خود هستید، باید از این دانش علمی در مورد یک عنصر تغذیه ای استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که خانواده شما سالم و تناسب اندام می مانند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر