علم خواب – کنترل از راه دور برای یک زندگی سالم

مقدمه – علم خواب:

خواب خوب شبانه به اندازه ورزش منظم همراه با رژیم غذایی سالم مهم است. خوب خوابیدن مستقیماً سلامت روانی و جسمی و کیفیت زندگی بیداری ما را افزایش می دهد. بی خوابی می تواند آسیب جدی به انرژی روزانه، بهره وری، تعادل عاطفی و حتی وزن ما وارد کند. با این حال، بسیاری از ما مرتباً در حال تلاش برای به دست آوردن خواب مورد نیاز در شب هستیم.

راه حلی وجود دارد. ایجاد تغییرات ساده اما پیشگیرانه در عادات قبل از خواب و کیفیت رختخواب، می تواند تاثیر عمیقی بر میزان خواب ما داشته باشد و باعث شود در طول روز از نظر ذهنی تیز، از نظر عاطفی متعادل و سرشار از انرژی باشیم.

بی خوابی و مضرات آن

بیدار شدن در طول شب خیلی بیشتر از اینکه شما را خسته کند انجام می دهد. مغز ما آنقدر تیز نیست. ما تمایل داریم چیزها را به راحتی فراموش کنیم. غذا به درستی هضم نمی شود و راه را برای مشکلات سلامتی مانند چاقی هموار می کند.

اختلالات و اختلالات خواب همچنین با میزان بالای مشکلات سلامت روانی و جسمی مانند افسردگی، اختلالات شناختی و بیماری قلبی، اختلال در عملکرد فیزیکی و مرگ و میر مرتبط است.

علل بی خوابی

پس از آشنایی با مضرات کم خوابی، لازم است علل شب های بی قرار را دریابیم و روی آن کار کنیم تا خطرات سلامتی را کاهش دهیم.

افزایش رقابت و رقابت برای زندگی بهتر مردم را بی قرار کرده است. رنج بردن از برخی مشکلات جسمی یا روانی یکی از دلایل بی خوابی است. اما اگر مطمئن هستید که از نظر بدنی مناسب و از نظر روحی آرام هستید و همچنان قربانی بی خوابی هستید، ممکن است مشکل از انتخاب تخت خواب باشد.

تشک نامناسب – یا تشکی که خیلی قدیمی است – می تواند علتی بیش از این باشد که در گردن یا کمردرد شما ایجاد کند و از این رو راه را برای یک خواب ضعیف هموار کند.

خرید تشک مناسب اولین قدم برای داشتن خوابی آرام و یک سبک زندگی سالم است. ملافه‌های بی‌نقص راحتی فوق‌العاده، تراز مناسب ستون فقرات، توزیع مناسب وزن را در هنگام خواب فراهم می‌کند و از این رو راحتی مطلوب را فراهم می‌کند و از بدن درد جلوگیری می‌کند تا صبح با جوانی از خواب بیدار شوید.

نقش یک تشک با کیفیت خوب در یک خواب سالم

در کنار تغذیه خوب و ورزش، خواب نیز به عنوان عامل مهمی در سلامت شناخته شده است.

برای داشتن خواب باکیفیت به موارد زیر نیاز دارید:

۱. بدن شما باید به خوبی بدون هیچ فشاری روی شانه، مچ پا، دنده و سایر اعضای بدن شما حمایت شود.

۲. ستون فقرات شما باید به خوبی با بقیه بدن شما هماهنگ باشد و

۳. وزن بدن شما باید به خوبی در سطح خواب توزیع شود

بهترین تشک هر سه تقویت کننده خواب را ارائه می دهد. تشک ایده آل اغلب مموری فوم متوسط، لاتکس یا فنر سیم پیچی است تا اطمینان حاصل شود که شما به خوبی پشتیبانی می کنید. در عین حال، تشک ایده آل نیز به اندازه کافی بالشتک و مخملی را فراهم می کند تا احساس راحتی کنید.

بهترین تشک یک تسهیل کننده عالی برای خواب با کیفیت است. به نوبه خود، خواب با کیفیت یکی از ارکان سلامتی عالی است. این شاید بهترین راه برای مشاهده اتصال تشک بهداشتی باشد.

بنابراین وسوسه نشوید که روی یک تشک نه چندان ایده آل چرت بزنید فقط به این دلیل که وقت یا بودجه کافی ندارید. یک تخت خواب عالی می تواند به کاهش وزن، بهبود حافظه و افزایش طول عمر شما کمک کند. بنابراین نباید به فکر قیمت گذاشتن روی خواب خوب باشیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر