علائم اضطراب و راه حل ها

ذهن و بدن متشنج از علائم اضطراب استفاده می کند تا شما را از این مشکل آگاه کند. اساساً این است که با نشان دادن علائم به شما برسد، به این امید که متوجه این موضوع شوید و اقدامات مناسبی انجام دهید که مشکل را کاهش دهد. این روشی است که بدن شما برای کمک به تثبیت و بازگشت به تعادل به شما پیام می دهد. الگوی خاصی از علائم اضطراب وجود دارد و با درک کامل از هر علامت و کاربرد راه حل، می توانید از طریق این مداخلات حرکت کنید و به زندگی خود ادامه دهید.

ما قصد داریم برخی از رایج ترین علائم اضطراب را برای درک بیشتر و راه حل هایی برای کاهش ترس و اضطراب در مورد آنها فهرست کنیم. به یاد داشته باشید که علائم اضطراب راهی است که بدن شما به شما اطلاع می دهد که ممکن است در کارها زیاده روی کنید. آنها پرچم های قرمز کوچک یا پرچم هایی هستند که به شما می گویند ممکن است لازم باشد سرعت خود را کم کنید، مراقب خود باشید و بهتر از خود مراقبت کنید. به این هشدارها توجه کنید زیرا به شما کمک می کنند تا به طور طبیعی بهبود یافته و با موفقیت از علائم استرس بازیابی کنید. رویکرد طبیعی یک رویکرد ملایم بدون خطر عوارض جانبی و علائم ترک از داروها است.

علائم اضطراب:

موارد وحشت زدگی: حملات پانیک یا اضطراب پاسخ بدن شما به افزایش استرس و فشار است. این بدن شما در حالت “جنگ یا گریز” است که در آن آدرنالین و سایر مواد شیمیایی استرس زا در پاسخ به موقعیت ها و مسائل استرس زا ترشح می شود. ضربان قلب شما در طول حمله پانیک افزایش می یابد و به شما انرژی می دهد تا بدوید، بدوید یا پرواز کنید. ممکن است شروع به عرق کردن، سرگیجه و سبکی سر کنید و پاهایتان ممکن است تکان بخورد. این همه به دلیل ترشح آدرنالین است که به شما انرژی بیشتری برای مبارزه یا دویدن بسته به موقعیت می دهد. این پاسخ درونی به خطر درک شده است. خطر همیشه واقعی یا تهدید کننده نیست، اما آگاهی ما از موقعیت تعیین می کند که چقدر آدرنالین ترشح می شود.

راه حل: در هنگام حمله پانیک سرعت خود را کاهش دهید و نفس بکشید. بسیاری از مردم هنگام ترس نفس خود را حبس می کنند یا بیش از حد نفس می کشند. از شر آن خلاص شوید و آدرنالین در عرض ۵ دقیقه جذب بدن می شود. مراقب باشید که در این مدت چگونه با خودتان صحبت می کنید (گفتگوی درونی). ادراکات ترسناک را کنار بگذارید. به خود یادآوری کنید که این اتفاق خواهد افتاد و این فقط یک واکنش موقت به استرس است. او را با تفکر “چه می شد اگر” تحریک نکنید، که فقط ترشح آدرنالین او را تشدید می کند.

سوسو زدن: ضربان قلب سریع در پاسخ به ترس، چه آگاهانه و چه ناخودآگاه. فرد اغلب به وقایعی که خیلی زود در روز اتفاق افتاده واکنش نشان می دهد. با وجود اختلال، ضربان قلب همیشه کاهش می یابد. تا حد امکان آرام باشید و از روایت درونی خود آگاه باشید. تفکر ترسناک فقط به این علائم دامن می زند، پس آرام بگیرید و روی چیزی آرامش بخش تمرکز کنید و از طریق موقعیت نفس بکشید. طبیعتاً ما فرض می کنیم که این مربوط به اضطراب است. اگر نگران هستید، هرگونه علت فیزیکی این علائم را رد کنید. هر زمان که مطمئن نیستید که نگران کننده است، مراجعه به پزشک اصلی همیشه به شما آرامش خاطر را می دهد.

راه حل: معتدل راه بروید و ذهن مضطرب را پشت سر بگذارید. چیزی جالب و آرامش بخش بخوانید. آب سرد را روی صورت خود بپاشید زیرا به کاهش سرعت ضربان قلب معروف است. آرام و آرام نفس بکشید. گفتگوی درونی وحشتناک را تماشا کنید.

ضربان آرام قلب این نیز از علائم اضطراب استرس است. همراه با “لرزش” قلب (استرس بیش از حد) و احساس چرخش یا نوسان قلب (به دلیل تحریک بیش از حد توسط غذاهای تولید کننده گاز، کافئین یا نیکوتین) است. همه اینها با رهایی از واکنش ترسناک و تمرین مهارت های مقابله ای حل می شوند.

راه حل: از مصرف بیش از حد مواد غذایی حاوی کافئین، نیکوتین و گاز خودداری کنید. ورزش نیز برای از بین بردن این علائم مفید است.

مشکلات معده و هضم: معده عصبی یک علامت بسیار شایع اضطراب است. معده از دیرباز به عنوان “مغز دوم” شناخته می شود زیرا یکی از اولین اندام های بدن است که به استرس واکنش نشان می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد زمانی که با اخبار وحشتناک یا موقعیت های استرس زا مواجه می شوند نیاز به استراحت دارند.

راه حل: درک همه چیز است. هرچه بیشتر نگران این علائم باشید، آدرنالین، اسید معده و علائم واکنشی دستگاه گوارش افزایش می یابد. مدیتیشن اغلب همراه با ورزش، فعالیت، رژیم غذایی مناسب و تغذیه، سیستم گوارش را آرام می کند. آموختن اینکه چگونه اضطراب را قطع می کند، سیستم گوارش شما را نیز آرام می کند.

سرگیجه: احساس سرگیجه یکی دیگر از واکنش های مکرر به استرس و اضطراب است. شخص بدون اینکه متوجه شود این کار را انجام می دهد نفس خود را حبس می کند یا نفس نفس می زند. ماهیچه های گردن در پاسخ به تنش سفت می شوند، مانند عضلات اطراف چشم و گوش. این تفکر استرس زا می تواند منجر به سرگیجه و حتی تاری دید شود. به طور طبیعی، قبل از اینکه فرض کنیم فقط به اضطراب مربوط می شود، کمک می کند تا مشکلات گوش داخلی را که ممکن است این علائم را ایجاد کنند، رد کنید.

راه حل: بهترین راه برای تسکین این علائم توقف و یک نفس کامل، نگه داشتن آن برای شمارش ۴ و بازدم بسیار آهسته است. این کار تعادل اکسیژن/دی اکسید کربن را دوباره برقرار می کند و به از بین بردن این احساس سرگیجه کمک می کند. افکار درونی نیز در این علائم نقش دارند. تفکر منفی ترسناک منجر به افزایش آدرنالین می شود که این علائم را نیز تحریک می کند. تصدیق احساس بدون افزودن به آن با اضافه کردن اضطراب، ترس، و منفی. اگر این کار را انجام دهید، این احساس موقت سریعتر از بین می رود. به یاد داشته باشید که به آرامی و آرام نفس بکشید.

بیخوابی: ذهن و بدن خسته همیشه منجر به خواب راحت نمی شود. فرد استرس را در طول روز و تا شب در ذهن و بدن بیش فعال خود حمل می کند. خاموش کردن ذهن و آرام کردن بدنی که ساعت ها تحت استرس بوده است، اغلب دشوار است. بی خوابی خسته کننده است و واکنش های اضطرابی را افزایش می دهد اگر فرد به دلیل ناتوانی در به خواب رفتن و ماندن در خواب آشفته شود. همچنین ممکن است روز بعد اتفاق بیفتد و باعث شود که فرد به دلیل کمبود خواب و ترس از از دست دادن خواب شب دیگر به دلیل اضطراب پیش بینی شده، پریشان و مضطرب شود.

راه حل: فعال بودن در فضای باز در ساعات روشنایی روز ضروری است، مخصوصاً در اوایل روز تا در هنگام عصر زیاده روی نکنید.

صدای زنگ در گوش (وزوز): باور کنید یا نه، صدای خش خش بلند یا صدای زنگ در گوش/گوش اغلب با اضطراب همراه است. هنگامی که برای مدت طولانی تحت استرس قرار می گیرد، بدن به حالت آماده باش، مبارزه یا فرار و حتی دست و پا زدن می رود. این بدان معنی است که تمام حواس شما بالا می رود، تقویت می شود و تشدید می شود، به خصوص شنوایی شما. در اصل، گوش‌های شما شاداب می‌شوند، بینایی واضح‌تر می‌شود، و همه حواس اغراق‌آمیز می‌شوند، به یک نقص. صداهای پس زمینه نرم بلندتر، واضح تر و مزاحم تر می شوند. هر چه بیشتر ناراحت باشید، ناراحت کننده تر به نظر می رسد.

راه حل: درک نقش زیادی در تسکین این علائم دارد. استرس و اضطراب ناشی از احساسات فقط باعث تحریک بیشتر آنها می شود. با دانستن اینکه ترس و ترشح آدرنالین صداها را تقویت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا آرام شوید، این واقعیت را بپذیرید که موقتاً حساس هستید و اضطرابی را که علائم را تشدید می‌کند کنار بگذارید. بدانید که کاهش نگرانی در مورد این علائم تسکین زیادی به همراه دارد. تمرکز خود را رها کنید و بدانید که زمانی که اعصاب شما نیز همین کار را انجام دهند، این علائم موقتی فروکش خواهند کرد.

لرزش پاها و لرزش دست ها: این علائم در درجه اول به دلیل ترشح مواد شیمیایی استرس مانند آدرنالین است که به دلیل پیام ترسناک دریافتی از مغز است. یک شوک ساده یا فکر ترسناک اغلب برای تحریک این پاسخ کافی است. ترشح آدرنالین باعث ایجاد احساس ضعف و لرزش در پاها می شود. دست ها نیز در پاسخ به همان آدرنالین تمایل به لرزیدن دارند. در عرض چند دقیقه، اگر پاسخ ناشی از ترس نباشد، این واکنش خفه می شود، زیرا آدرنالین به طور طبیعی در بدن جذب می شود.

راه حل: شما می توانید این روند را با پیاده روی تسریع کنید که به سرعت جذب آدرنالین کمک می کند.

احساس غیر واقعی بودن یا مسخ شخصیت: یک ذهن تحلیلگر و مضطرب گاهی از فکر مداوم ترس خسته می شود و در نتیجه احساس غیرواقعی بودن، مه و مه مغزی ایجاد می کند. این یک موضوع جدی نیست اگرچه بسیاری از این علائم غیرقابل درمان ناامید شده اند. این ذهن خسته از کم خوابی خسته نیست، بلکه از عادت همیشگی تفکر ترسناک و نگرانی خسته شده است.

راه حل: یادگیری قطع این علائم برای بهبودی کامل و پایدار ضروری است. تغییر طرز تفکر همراه با تغذیه مناسب سریعترین راه برای بهبودی از این علائم است. یادگیری انجام اصلاحات خاص در تفکر، به ذهن خسته اجازه می دهد تا تازه شود و به وضوح بازگردد. یادگیری گام برداشتن از مسیر خود نیز برای تازه شدن ذهن ضروری است. با درمان مناسب، فرد باید در عرض دو ماه بهبود یابد.

از دست دادن حافظه یا مشکلات: یک ذهن مضطرب به دلیل استرس خسته و اغلب سست می شود. این ممکن است منجر به مشکلات حافظه موقت یا متناوب شود. برای یک فرد مضطرب طبیعی است که از بیماری آلزایمر بترسد اما اینطور نیست. واقعیت این است که ذهن استرس‌دار اغلب این علائم را به دلیل عادت بیش از حد فکر کردن، همراه با اضطراب و ترس نشان می‌دهد.

راه حل: راه حل این مشکل درک این نکته است که ذهن خسته، به دلیل اضطراب بیش از حد، اغلب منجر به این علائم می شود. تمرین ترک عادت نگران بودن و کنار گذاشتن افکار ترسناک و منفی به ذهن خسته کمک می کند تا بهبود یابد. ذهن اجازه مکثی راحت از نگرانی معمولی را داد که برای حافظه معجزه می کند. ترس، اضطراب و خود تحلیلی را از بین ببرید تا این علائم با خودشان کنار بیایند.

سرانجام

آگاه باشید چرخه اضطراب مانند آن این عادت به تمرکز مداوم بر روی علائم اضطراب است، با یکی از آنها پس از آشتی دادن علائم اولیه، دیگری جایگزین دیگری می شود. این یک عادت قوی است که با تایید و تصدیق آشتی می کند. همچنین، احساسات و مشکلات خود را شناسایی کنید، زیرا مغز اغلب از علائم اضطراب برای پوشاندن و منحرف کردن احساسات قوی و اغلب دردناک برای مقابله و کنار آمدن با آنها استفاده می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر