سلامت عاطفی: زندگی، عشق و جستجوی خوشبختی

فقط سلامت عاطفی چیست؟ چگونه می توانم از سلامت عاطفی خوبی برخوردار باشم؟

۱. مراقب خودت باش.

باور کنید یا نه، مراقبت از بدن به سلامت روان شما نیز کمک می کند. مراقب رژیم غذایی خود باشید! خوردن بیش از حد یک غذا، مصرف بیش از حد کافئین یا خوردن پروتئین بسیار کم می تواند تأثیر منفی بر سلامت عاطفی شما داشته باشد. ورزش کردن بدن شما همچنین به شما احساس قوی تر و با اعتماد به نفس بیشتری می دهد. ثابت شده است که فقط پیاده روی با سلامت روان شما مرتبط است. برخیز و حرکت کن!

خواب را فراموش نکن! خواب بخشی جدایی ناپذیر از سلامت روان است و ممکن است مهمتر از آنچه می خورید باشد. نداشتن خواب کافی واقعاً می تواند شخصیت شما را تغییر دهد، بنابراین برای صرفه جویی در این زمان تلاش کنید. فقط ۸ ساعت بخوابید تا بتوانید روز خود را با سلامت روان/روانی بهتر اداره کنید.

۲. روابط خوب با دوستان و خانواده ایجاد کنید.

تنها بودن بدتر از تنها بودن است وقتی بدانی افرادی هستند که تو را دوست دارند. بخشی از احساس تنهایی نکردن مسئولیت ایجاد و حفظ روابط خوب با دیگران است. این تنها راهی است که می توانید سیستم پشتیبانی خود را حفظ کنید.

داشتن یک سیستم پشتیبانی مانند داشتن دیواری است که افراد در دو طرف آن ایستاده اند تا او را ایستاده نگه دارند. گاهی اوقات می‌خواهیم برای دیگران اینطور باشیم، اما باید بتوانیم اجازه دهیم دیگران نیز پشتیبان ما باشند.

۳. به دستور پزشک عمل کنید!

ممکن است شما در حال مصرف برخی داروها باشید. اگر دارویی مصرف می کنید، بدون اجازه پزشک مصرف آن را قطع نکنید. گاهی پزشکی دو هدف دارد. برخی از داروهای صرع نیز ممکن است به عنوان تثبیت کننده خلق و خو عمل کنند، بنابراین قطع آنها می تواند سلامت روحی و جسمی شما را مختل کند.

همچنین، اگر داروهای مورد نیاز خود را مصرف نکنید، ممکن است سلامت شما بدتر شود. اگر برای حفظ سلامت روان خود دارو مصرف می کنید، به یاد داشته باشید که این دارو به این دلیل که احساس خوبی دارید و نه به این دلیل که به دارو نیاز ندارید موثر است.

۴. تعیین اهداف

همانطور که به آینده نگاه می کنید، می بینید که در سال نزدیک چه کاری انجام می دهید؟ ۵ سال و ۱۰ سال چطور؟ تعیین هدف به شما چیزی را می دهد که برای رسیدن به آن تلاش کنید، و به شما اجازه می دهد تا بدانید اگر آن را به اندازه کافی بد می خواهید، چه چیزی می تواند باشد!

۵. کاری برای دیگران انجام دهید! یه کاری برات بکن!

بیشتر اوقات می شنوید که باید ۵ دقیقه وقت بگذارید و کاری را فقط برای شما انجام دهید. در عوض سعی کنید این کار را برای دیگران انجام دهید. اقدامات مراقبتی و سخاوتمندانه می تواند بار عاطفی را برای شما ایجاد کند که در طول هفته “شروع” می کند.

اگر به نظر می رسد که زمان زیادی را صرف کار برای دیگران می کنید و هنوز هم سطح بالایی از استرس را تجربه می کنید، سعی کنید کاری را فقط برای شما انجام دهید. اگر انجام کاری برای شما به این معنی است که باید چرت بزنید، زمانی را به تنهایی بگذرانید یا به تعطیلات بروید، این اقدامات برای شما مهم هستند. آنها فرصت هایی برای شارژ مجدد باتری ها و آماده شدن برای ماجراجویی بعدی در زندگی هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر