رژیم لاغری سریع

سلامت روده: درک حرکتی مهاجرتی


لیندسی کنت، سرمربی

توسط لیندزی کنت

معده شما شروع به غرش می کند و شما به طور غریزی تصمیم می گیرید که گرسنه باشید. این یک ارتباط رایج است که ما در رمزگشایی سیگنال های گرسنگی در بدن خود ایجاد می کنیم. در واقع، غرغر کردن معده نشان‌دهنده نیاز بدن شما به مواد مغذی نیست، بلکه نشان‌دهنده نیاز شما به مواد مغذی است. مهاجرت مجتمع جنبشی، یا MMC، در محل کار مشغول است.

MMC یک فعالیت الکترومکانیکی در ماهیچه صاف دستگاه گوارش است که بین وعده های غذایی یا هر زمانی که غذا می خورید رخ می دهد. معمولاً به عنوان “خانه دار” دستگاه گوارش شناخته می شود، وظیفه اصلی آن تخلیه مواد هضم نشده باقیمانده از طریق لوله گوارش و خارج از بدن است. چندین مشکل رایج می تواند این فرآیند مهم را مسدود کند و منجر به مشکلات معده شود. درک اصول اولیه به شما کمک می کند تا اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ عملکرد مطلوب روده انجام دهید.

چهار مرحله

چهار مرحله اولیه MMC وجود دارد که این چرخه هر یک و نیم تا دو ساعت تکرار می شود. در حین مرحله اولعضله صاف ساکت یا خاموش است. فقط پتانسیل عمل و انقباضات نادر ممکن است رخ دهد. وگرنه همه چیز آرام است. این مرحله حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد.

فاز دوم جایی است که انقباضات پریستالتیک شروع می شود و بیشتر افزایش می یابد. انقباضات پریستالتیک از معده منشأ می گیرند و به روده کوچک می روند. این مرحله حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.

در یک سطح سومانقباضات پریستالتیک سریع و یکنواخت هستند و پیلور (منفذ معده به روده کوچک) با عبور مواد هضم نشده از معده باز می ماند. این مرحله از ۵ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد.

سطح نهایی، مرحله چهارم، خیلی سریع. انتقال بین فعالیت سنگین مرحله سوم و عدم فعالیت مرحله اول است. مرحله چهارم همچنین باعث افزایش ترشحات معده، صفرا و لوزالمعده می شود که همگی به فرآیند پاکسازی در MMC با جلوگیری از تجمع باکتری در لوله های گوارشی کمک می کنند.

وقتی مشکلات پیش میاد

اگر MMC مهار شود، محتویات معده و ارگانیسم‌ها در روده شما می‌نشینند و یک محیط اصلی برای هر تعداد باکتری برای زندگی در روده کوچک شما ایجاد می‌کنند. این وضعیت رشد بیش از حد روده کوچک یا SIBO نامیده می شود. بسیاری از مشکلات را می توان با SIBO مرتبط کرد.

سوء هاضمه، گروهی از علائم گوارشی، از جمله نفخ، نفخ، درد، سیری زودرس و حالت تهوع، از رشد بیش از حد باکتری ها در دستگاه گوارش ناشی می شود. علاوه بر این، رابطه ای بین رشد بیش از حد هلیکوباکتر پیلوری و MMC وجود دارد، اگرچه مطالعات هنوز علل آنها را به نتیجه نرسانده اند. نکته اهمیت حرکت همه چیز است.

چه چیزی باعث مشکلات MMC می شود

عوامل متعددی می توانند بر این نوع مشکلات روده تأثیر بگذارند. اعتقاد بر این است که MMC توسط سیستم عصبی مرکزی و هورمون موتیلین واسطه می شود. می توان آن را به راحتی توسط فرآیندهای دیگر “لغو” کرد. به عنوان مثال، اگر چیزی بخورید، MMC را متوقف کرده و الگوی حرکت گوارشی را تحریک می کند.

  • الگوهای غذا خوردن بر اساس این نکته آخر، می‌توانید ببینید که یک الگوی رایج غذایی از نوع گله‌داری، که در آن هر چند ساعت یک بار وعده‌های غذایی کوچک یا میان‌وعده‌ای در طول روز می‌خورید، ممکن است راهگشا نباشد. احتمالاً بدن خود را مجبور می کنید قبل از اینکه برای مقابله با هضم آماده شود، به آن غذا بدهد. مطالعات نشان می دهد که MMC برای انجام صحیح وظایف خانه داری به ۹۰ دقیقه روزه داری نیاز دارد. بنابراین اگر حتی یک میان وعده کوچک در داخل آن پنجره بخورید، MMC کار خود را انجام نمی دهد. بسیاری از متخصصان تغذیه، متخصصان تغذیه، و پزشکان مراقبت جامع، مفهوم غذا خوردن هر دو تا سه ساعت در برنامه را رد می‌کنند و به جای آن توصیه می‌کنند که یاد بگیریم با نشانه‌های طبیعی گرسنگی بدنمان هماهنگ‌تر شویم. با گوش دادن به بدن خود، می توانید شروع به برنامه ریزی مجدد برای جذب و عملکرد بهینه کنید و احساس گرسنگی و سیری را دوباره تعریف کنید. این سیگنال ها برای جلوگیری از اختلالات خوردن و سندرم های متابولیک و حفظ عملکرد منظم هورمون ها مهم هستند.
  • وعده های غذایی آخر شب. یکی دیگر از مسائلی که می تواند بر MMC تاثیر بگذارد، دیر غذا خوردن در عصر است. همه ما در مورد مضرات غذا خوردن قبل از خواب شنیده ایم و این موضوع به شدت مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، یک پیوند مستقیم به فعالیت MMC وجود دارد که یک مفهوم نسبتاً ساده است. MMC در شب فعال نیست، بنابراین غذایی که بعد از ظهر می‌خورید، نزدیک به زمان خواب، می‌تواند به باکتری‌ها و ارگانیسم‌هایی کمک کند که در هنگام خواب عمیق «خانه‌دار» جمع می‌شوند. با ناشتا بودن در اواخر عصر و شب ماندن، به بدن خود استراحت کافی می دهید و از مشکلات احتمالی رشد بیش از حد جلوگیری می کنید. روزه می تواند صرفاً به این معنا باشد که آخرین وعده غذایی خود را قبل از ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر بخورید و سپس تا اولین وعده غذایی روز بعد دوباره غذا نخورید.
  • سدسته مو همه ما در طول زمان های مختلف زندگی خود استرس زیادی را تجربه می کنیم و استرس می تواند بر MMC تأثیر بگذارد. هنگامی که بدن ما تحت هجوم استرس، به خصوص استرس مزمن قرار می گیرد، بزاق کمتر، آنزیم های گوارشی کمتر و اسید معده تولید می کنیم و پریستالتیک در حین غذا خوردن شروع می شود. این می تواند منجر به بسیاری از علائم مرتبط با سوء هاضمه و رشد بیش از حد باکتری ها در روده کوچک، همراه با رفلکس اسید و اسیدیته شود. با گذشت زمان، این اسید غشاهای مخاطی بدن را فرسایش می‌دهد و ما را در برابر ضعف سیستم ایمنی و بیماری آسیب‌پذیر می‌کند، البته ناراحتی مزمن را نیز ذکر نمی‌کنیم.
  • دارویی بسیاری از داروها همراه با دستورالعمل هایی هستند که باید با یا بدون غذا مصرف شوند، یعنی در حین هضم یا در طول MMC. دلیل آن این است که داروهای مختلف در معده و روده کوچک به طور متفاوتی جذب می شوند و مصرف آنها در زمان نامناسب باعث تفاوت در سطح خونی داروها می شود و بر هضم و سلامت کلی تأثیر می گذارد.

نکاتی برای شاد نگه داشتن روده

MMC بدن شما را عاری از مواد زائد که می توانند باعث ایجاد باکتری و اختلال در عملکرد شوند، حفظ می کند. با پیروی از چند قانون ساده، می توانید کارها را به آرامی حفظ کنید و یاد بگیرید که سیگنال های گرسنگی فیزیولوژیکی بدن خود را بخوانید.

۱) مصرف غذای خود را کاهش دهید و از چرا در طول روز خودداری کنید.

۲) سعی کنید بعد از ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر غذا نخورید.

۳) از استرس دوری کنید (گاهی اوقات گفتن آن آسان تر از انجام دادن است).

۴) داروها را طبق دستور مصرف کنید.


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/