سالم بمانید، ماهی و غذاهای دریایی بیشتری بخورید

دلایل بسیار خوبی برای خوردن ماهی و غذاهای دریایی وجود دارد. ماهی منبع پروتئین با کیفیت بالا است و چربی و کلسترول کمی دارد.

ماهی و غذاهای دریایی منبع عالی ویتامین B12، ویتامین D، منیزیم و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. در حال حاضر شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که به طور منظم ماهی را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، کمتر در معرض افزایش وزن ناخواسته قرار دارند.

اسیدهای چرب امگا ۳ که ماهی سرشار از آن است، عامل بسیار مهمی در فواید سلامتی رژیم غذایی غنی از ماهی و غذاهای دریایی است. همراه با روغن های گیاهی با کیفیت بالا، دستاوردهای سلامتی چشمگیر است. پس بهتر است استیک ماهی تن را بزنید و مصرف گوشت گاو را کاهش دهید؟ خوب واقعا مثل همیشه مسئله تعادل نیست.

اسیدهای چرب امگا ۳ با کاهش قابل توجه علائم بیماری های التهابی مانند آرتریت و کولیت مرتبط هستند. به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، آنها به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان را کاهش می دهند. بهتر از این، غذاهای غنی از امگا ۳ مانند ماهی با تغییرات خلق و خوی مثبت ارتباط تنگاتنگی دارند. بنابراین، ماهی حتی می‌تواند در درمان افسردگی خفیف یا “آسیب زمستانی” ارزش درمانی داشته باشد!

خبر خوب تر، شواهدی مبنی بر کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و همچنین کاهش احتمال ابتلا به بیماری های دیابت نوع ۲ وجود دارد. البته هنوز سوالات بی پاسخ زیادی در این زمینه وجود دارد، اما ماهی و غذاهای دریایی بخش عمده ای از رژیم غذایی مدیترانه ای هستند. مردم کشورهایی که ماهی می خورند و از روغن زیتون استفاده می کنند، کمتر از ما در آمریکا سرطان و مشکلات قلبی دارند.

و لیست ادامه دارد. به نظر می رسد که ماهی و غذاهای دریایی برای زنان باردار نیز بسیار مفید هستند. به نظر می رسد اسیدهای چرب امگا ۳ تأثیر مثبتی بر رشد مغز جنین دارند و ممکن است خطر زایمان زودرس را کاهش دهند. اثرات مثبتی بر رشد و سلامت جنین دارد.

به نظر می رسد همه این اثرات بسیار مثبت با اسیدهای چرب امگا ۳ مرتبط باشد، اما اکنون اطلاعات بیشتری در مورد اهمیت سایر مواد مغذی موجود در ماهی و سایر غذاهای دریایی وجود دارد. پروتئین ها، ویتامین ها و اسیدهای آمینه ممکن است همگی در فواید سلامتی خوردن ماهی نقش داشته باشند. موردی است که مجموع بیشتر از مجموع قطعات است.

فواید خوردن ماهی و غذاهای دریایی به قدری آشکار است که انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه کرده است که بزرگسالان حداقل دو بار در هفته ماهی بخورند و اگر بیماری قلبی دارید، AHA رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ را به همان اندازه توصیه می کند. یک وعده “ماهی چرب” در روز. بنابراین ماهی برای سلامت افراد مبتلا به مشکلات قلبی مفید است و همچنین از ابتلا به این مشکلات در وهله اول جلوگیری می کند.

وقتی همه اینها را می خوانید واضح به نظر می رسد. بیشتر ماهی و غذاهای دریایی بخورید. ما مجموعه ای عالی از دستور العمل های غذاهای دریایی را در وب سایت خود داریم. صحبت در مورد یک خبر عالی برای عاشقان غذاهای دریایی! و آیا می دانستید که واقعا هزاران روش برای تهیه یک غذای دریایی عالی وجود دارد؟

با این همه اخبار مثبت در مورد ماهی، نمی توان این ایده را دور زد که ممکن است صید وجود داشته باشد. خوب به نوعی وجود دارد. خطراتی به شکل فلزات سنگین موجود در ماهی وجود دارد. مقاله ای در مورد خطرات و برخی از دستورالعمل های FDA در مورد به دست آوردن و عدم از دست دادن سلامتی خود را می توانید در وب ما پیدا کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر