زندگی سالم – آیا به سلامتی خود وسواس دارید؟

وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، بیشتر ما تمام تلاش خود را می‌کنیم. ما متوجه می شویم که در حال حاضر چه احساسی داریم و تلاش می کنیم تا به مرور زمان احساس خود را یاد بگیریم. ما ورزش می کنیم، در برنامه غذایی خود تغییراتی ایجاد می کنیم و به نیازهای خواب خود رسیدگی می کنیم. بنابراین باید باور داشت که در مسیر درستی برای موفقیت بهینه قرار داریم.

با این حال، آیا ممکن است بیش از حد نگران سلامتی خود باشید؟ برای برخی از افراد، این یک نگرانی واقعی است: اگر می خواهید آن را اختلال وسواس فکری-اجباری سلامت بنامید یا آن را اضطراب بنامید. اگر زمان زیادی را صرف جستجو و تحقیق در مورد سلامتی خود و آنچه باید احساس کنید، ممکن است با دستان خود مشکل داشته باشید زیرا حوادث استرس حاد بر بدن شما تأثیر می گذارد و به روشی قابل اندازه گیری…

۱. چگونه مشکل را تشخیص دهیم. ابتدا، بیایید در مورد چگونگی تشخیص مشکل در زمان شروع آن صحبت کنیم. نکته ای که در مورد توجه بیش از حد به سلامتی وجود دارد این است که شما معمولاً تا زمانی که خیلی دیر نشده است و به یک اختلال اضطرابی کامل مبتلا شده اید، حتی متوجه نمی شوید که مشکلی دارید.

برخی از علائمی که ممکن است در مورد سلامتی خود وسواس داشته باشید عبارتند از …

  • شما همیشه نگران سلامتی خود هستید و به این فکر می کنید که چرا احساس بهتری ندارید.

  • شما به پزشک مراجعه می کنید و از علائمی که وجود ندارد شکایت می کنید.

  • اطرافیان اغلب به شما می گویند که زیاد نگران نباشید.

  • وقتی پزشک به شما توصیه می کند که مشکلی برای سلامتی وجود ندارد، اضطراب شما را از بین نمی برد.

  • وقتی در مورد اختلالی در شخص دیگری می شنوید، شروع به جستجوی آن می کنید و در نهایت ممکن است فکر کنید که شما هم به آن مبتلا هستید.

  • بعد از انجام آزمایشات برای استراحت راحت مشکل دارید و تا زمانی که نتایج را ندانید نمی توانید روی زندگی عادی خود تمرکز کنید.

اگر حتی از برخی از این علائم رنج می برید، نیازی به ساده گرفتن آن نیست.

۲. با اضطراب خود چه می کنید؟ اگر خود را در برخی از نکات ذکر شده در بالا بیابید، چه می کنید؟

  • ابتدا با یک دوست صحبت کنید. از آنها بپرسید که آیا متوجه شده اند که شما در مورد ابتلا به بیماری های مختلف بیش از حد مضطرب شده اید. اگر داشته باشند، ممکن است مشکلی در دست باشد.

  • در مرحله بعد، مشورت با یک مشاور روانشناسی را در نظر بگیرید. با فردی که در برخورد با این نوع مشکلات آموزش دیده صحبت کنید. ممکن است برای گذر از این موضوع به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید.

  • در نهایت، تاکتیک های مدیریت استرس را تمرین کنید. تکنیک های تنش زدایی اغلب در مبارزه با اضطراب نیز موثر هستند، بنابراین این دو می توانند دست به دست هم بدهند. انتخاب روش های کاهش استرس تا حدودی ذهنی است.

وقتی واقعاً بیمار هستید، لازم نیست نگران نگرانی‌های رایج سلامت باشید، زیرا در هنگام بهبودی از بیماری، سطح استرس درونی وجود دارد. وقتی افکار منفی در مورد سلامتی خود مصرف می کنید، ممکن است متوجه شوید که مشکل بزرگی دارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر