رژیم مایعات: چگونه الکل می تواند یک رژیم غذایی را از بین ببرد

ما در گذشته درباره اهمیت کشف چربی ها و کالری های پنهان در غذاهایی که می خوریم بحث کرده ایم. من نشان دادم که چگونه یک سالاد، ساندویچ یا هر نوع غذای معمولی می تواند به سرعت در صورت وجود مواد نامناسب در آنها، چربی و کالری خود را دو برابر کند. با این حال، چیزهایی وجود دارد که برخی از ما نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم. با این حرف من در مورد لیوان شراب روزانه، آبجو بعد از کار، یا نوشیدنی ترکیبی فانتزی با شام صحبت می کنم. به نظر می رسد که جذابیت یک کوکتل (یا دو) خنک در هر خیابانی از زندگی ما در انتظار ما است. برای چای ساز مشکل وجود ندارد. اما بقیه ما، نوشیدن الکل می‌تواند به سرعت به یک مکمل رژیم‌شکنی برای برآمدگی تبدیل شود.

مشکل مشروبات الکلی سه مورد است:

اول، الکل بسته بندی می شود و محتوای کالری هر نوع آبمیوه، نوشابه یا میکسر را تقریبا دو برابر می کند.

متوسط ​​یک اونس مشروب سخت حاوی حدود ۷۰-۷۵ کالری است و برخی از مشروبات تیره تر مانند بوربون و براندی کمی بیشتر است. یک فنجان مشروب را به چند اونس تونیک یا کولا اضافه کنید و شمارش کالری به صدها می رسد. و آن پینا کولادا یا مارگاریتاهای عجیب و غریب می توانند حتی بالاتر از آن بدود. با هر معیاری، یک نوشیدنی هیچ رژیمی را خراب نمی کند، اما یک نوشیدنی به ندرت یک اتفاق رایج است.

دوم، یک نوشیدنی معمولا به دو منجر می شود.

طعم یک نوشیدنی خنک و راضی کننده است. دومی حتی بهتر است، و همینطور ادامه دارد. به ندرت در هر محیط اجتماعی که در آن الکل مصرف می شود، به یک کوکتل می چسبد. الکل مهارهای ما را کاهش می دهد، که گاهی منجر به الکل بیشتر و در نتیجه کالری بیشتر می شود. و بعد از این که حتی یک نوشیدنی دیگر تقریباً همیشه در بدترین حالت به پایان می رسد ….

سوم، الکل تقریباً همیشه منجر به خوردن و پرخوری می شود

الکل و اثرات آن معمولا زمینه را برای پرخوری فراهم می کند. تنها با دو نوشیدنی، بدن شما به دنبال نوع سنگین‌تر و رضایت‌بخش‌تری از کرایه است، و شما آن را حدس زدید، و در عین حال کالری بیشتری دریافت می‌کنید. چرخه کالری تقریباً هر کسی که تحت تأثیر چند نوشیدنی باشد می تواند یک فاجعه رژیم غذایی پنهان باشد. پرخوری تقریباً بدون شک به دنبال خواهد داشت.

ذهنیت چربی در رابطه با نوشیدن می تواند ما را به بسیاری از مسیرهای اشتباه هدایت کند. تصور غلط رایج از الکل منجر به مصرف بیش از حد و مصرف ناشناخته صدها (اگر نه هزاران) کالری در یک شب می شود. اشتباه شماره یک افرادی که مشروبات الکلی می نوشند و سعی در کاهش وزن دارند این است که نوشیدنی های الکلی را به عنوان مایع درک می کنند و بنابراین هیچ ضرری برای رژیم غذایی افراد ندارند. من نمی توانم به اندازه کافی بر این واقعیت تأکید کنم که الکل منجر به چربی می شود. “روده آبجو” داستان همسر نیست، واقعا وجود دارد. هرکسی که از یک رژیم غذایی کامل پیروی کند، در عین حال مکرراً نوشیدنی می‌نوشد، مطمئناً چاق می‌شود.

بهترین راه حل برای کسانی که از الکل لذت می برند این است که خود را در مورد محتوای کالری چیزی که مصرف می کنید آموزش دهید: بیشتر شراب ها حاوی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ کالری در هر لیوان هستند. اکثر آبجوهای پر بدن حاوی ۱۴۰ تا ۲۰۰ کالری در هر ۱۲ اونس لیوان هستند، در حالی که آبجوهای سبک دارای ۱۰۰ تا ۱۱۰ کالری در هر لیوان هستند. و باز هم، بیشتر لیکورهای شفاف حاوی حدود ۷۰ کالری در هر اونس هستند، بنابراین آنها را با نوشابه رژیمی یا نوشابه کلوبی برای “بهترین انتخاب” نوشیدنی های الکلی جفت کنید. بهترین جایگزین دیگر شراب یا آبجو سبک خواهد بود. از نوشیدنی های مختلط مضر و آبجوهای پر بدن خودداری کنید.

نکته مهم دیگری که در رابطه با نوشیدن الکل باید به آن توجه کنید این است که به دفعات مصرف آن توجه کنید. یک لیوان معمولی شراب روزانه یا چند آبجو اینجا و آنجا جمع می شود. برای خود برنامه ای تنظیم کنید تا میزان مصرف نوشیدنی های الکلی را کنترل کنید. در صورت تمایل، یک یا دو شب در هفته به خود فرصت دهید تا نوشیدنی بنوشید، تا بیش از حد در این لذت های رژیمی غرق نشوید.

در نهایت، و گاهی مهمتر از همه، برای چیزی که قرار است بعد از چند کوکتل بخورید، آماده باشید. با این حال مقدمات را از قبل انجام دهید. بعد از یک شب کوکتل، یک میان وعده سالم و سبک را آماده مصرف کنید. به این ترتیب از گزینه های وسوسه انگیزتر بعد از نوشیدن دور خواهید شد. در مجموع، یک شب نوشیدن الکل، بدن شما را با مقدار زیادی کالری غیر ضروری پر می کند. تمام تلاش خود را بکنید تا از کوکتل‌های سنگین‌تر در بار و کرایه‌های سنگین‌تر بعد از آن اجتناب کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر