رژیم غذایی برای GERD – بیاموزید که چه چیزی می توانید بخورید

آیا می دانید که ۹۵ میلیون نفر در ایالات متحده سوزش سر دل، رفلاکس اسید و سایر علائم بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) را تجربه می کنند؟ و با رژیم های فست فود ما، این تعداد در حال افزایش است. هیچ کس نمی تواند از این بیماری فرار کند: بزرگسالان، کودکان و حتی نوزادان تحت تأثیر رفلاکس اسید معده، سوزش سر دل، یا رفلاکس معده قرار می گیرند یا تجربه می کنند. به همین دلیل مهم است که برای GERD رژیم بگیرید و بدانید چه غذاهایی می توانید بخورید.

چه چیزی باعث سوزش سر دل GERD می شود؟

علت فیزیکی سوزش سر دل، ریفلاکس اسید معده یا ریفلاکس زمانی است که اسفنکتر تحتانی مری (نواری در بالای معده) شل می شود، اسید معده به مری حباب می زند و به معنای واقعی کلمه آن را می سوزاند. سوزش سردل

ماشه رویدادها

چیزهایی که می توانند این جریان برگشت اسید به مری را تحریک کنند شامل خوردن غذاهای خاصی است که اسفنکتر را شل می کند. افزایش اضطراب یا استرس در زندگی، فقدان ورزش و رژیم غذایی فست فود، همگی عوامل اصلی زندگی با ریفلاکس هستند. همه این رویدادها در بدن تأثیر دارند – بدن تولید اسید را افزایش می‌دهد، اسفنکتر تحتانی آزاد می‌شود و جریان برگشتی اسید به مری ایجاد می‌شود.

افزایش اسید می تواند باعث مشکلات دیگری شود

یافته های اخیر نشان می دهد که شرایط اسیدی در بدن محیطی مناسب برای رشد ویروس ها، باکتری های خاص و سرطان ایجاد می کند. همچنین یافته هایی وجود دارد که به ما می گوید افزایش تولید اسید در بدن می تواند با مشکلات تنفسی گوارشی (مانند آسم)، مشکلات کلیوی و اختلالات قلبی مرتبط نیز مرتبط باشد.

علائم رفلاکس اسید چیست؟

سوزش در قفسه سینه، سرفه کوچک کوچک، یبوست و/یا اسهال، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، فیبرومیالژیا (درد عضلانی)، مشکل در بلع، افزایش، استفراغ و بی خوابی، افزایش نفخ و آروغ زدن، و طعم ترش در دهان همه نشانه هایی هستند که سیستم شما اسیدی شده و اسید به مری حمله کرده است.

راه حل های طبیعی وجود دارد

چرا می خواهید داروهای تجویز شده توسط پزشک را که معمولاً مهارکننده های پمپ پروتون نامیده می شوند، مصرف کنید، که در واقع فقط حداکثر دو هفته مصرف می شوند و می توانند تولید اسید را به طور جدی در بدن افزایش دهند؟

پزشکان معمولاً دوست دارند برای علائم فیزیکی قرص ها را پرتاب کنند. آنها به ندرت به علت می پردازند یا به درمان از دیدگاه “کل” یا کل نگر می پردازند. اگر دکتری پیدا کردید که این کار را می کند، با او همراه باشید.

سیستم‌های طب سنتی غربی برای این طراحی شده‌اند که شما را بیمار نگه دارند، نه بهبودی. این تنها راهی است که پزشکان حقوق می گیرند: زمانی که شما بیمار هستید. و این تنها راهی است که این شرکت های بزرگ داروسازی می توانند به درآمدهای کلان ادامه دهند. آنها داروهایی را پمپاژ می کنند که ۱) مشکل را درمان نمی کند و ۲) منجر به عوارض جدی می شود که باید با قرص های دیگری که دو برابر بدتر یا بدتر است درمان شوند.

از سوی دیگر، روش‌های سنتی پزشکی شرقی برای جلوگیری از بیمار شدن شما طراحی شده‌اند و این می‌تواند منجر به نتایج بسیار شگفت‌انگیزی شود. اگر می خواهید تقریباً فوراً به نتایجی بدون درد دست یابید، به یک متخصص طب سوزنی بروید. شگفت زده خواهید شد. اما به یک متخصص طب سوزنی خبره مراجعه کنید و مدتی زیر کمربند باشید.

چه غذاهایی را با هم ترکیب می کنید؟

ترکیب مواد غذایی نیز عاملی برای تولید اسید است. اکثر مردم از این واقعیت آگاه نیستند که غذاها در یکی از دو دسته (و گاهی اوقات در بین آنها) اسید زا یا قلیایی قرار می گیرند.

اگر سیستم شما متعادل است، می توانید غذاهای اسید زا را در حد اعتدال مصرف کنید. اگر اینطور نیست، مراقب باشید. و هنگامی که غذاهای خاصی را ترکیب می کنید، می توانید در نهایت با شکم درد مواجه شوید که باعث زوزه کشیدن شما می شود.

وعده های غذایی کوچکتر را بیشتر میل کنید

و سعی کنید غذاها را ترکیب نکنید. غذاهایی که پایه قلیایی دارند عبارتند از:

سبزیجات: مارچوبه، کنگر فرنگی، کلم، کاهو، پیاز، گل کلم، تربچه، سوئدی، بره کاهو، نخود فرنگی، کدو سبز، کلم قرمز، تره فرنگی، شاهی، اسفناج، شلغم، پیازچه، هویج، لوبیا سبز، چغندر، سیر، کرفس، علف ( گندم و جو)، خیار، کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم بروکسل.

دانه: بادام، کدو تنبل، آفتابگردان، کنجد، کتان، غلات گندم سیاه، اسپلت، عدس، زیره سبز، یا هر دانه جوانه زده.

نوشیدنی ها: نوشیدنی های سبز، آب سبزیجات تازه، آب با تعادل pH 7.0 یا بیشتر، آب لیمو (آب خالص + لیموی تازه یا لیموترش)، چای گیاهی، آب سبزیجات، شیر سویا یا شیر بادام غیر شیرین.

غلات کامل هر نان حاوی غلات کامل گندم برای شما بسیار بهتر از نان سفید ساده است.

چربی ها و روغن ها: کتان، کنف، آووکادو، گل پامچال زیتون، گل گاوزبان، روغن نارگیل و سایر ترکیبات روغنی (مانند Udo’s Choice).

رژیم غذایی برای GERD شامل غذاهای قلیایی است تا زمانی که تولید اسید خود را کنترل کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر