روغن ماهی و افسردگی پس از زایمان – کلیدهای غلبه بر آن

من به عنوان فردی که مدتی است با علوم بهداشتی طبیعی درگیر هستم، مشکل افسردگی پس از زایمان از یک اتفاق نادر به چیزی بسیار رایج در میان بسیاری از زنان جوان تبدیل شده است. بنابراین من تصمیم گرفتم تا بفهمم چرا این می تواند باشد.

پاسخ این است که به احتمال زیاد تغییر در عادات غذایی بشر در چند صد سال اخیر یکی از دو دلیل اصلی (به نظر من مواجهه با استرس و شیوه زندگی بیش از حد زنان است. با امروز) که منجر به این وضعیت غم انگیز شده است. زنانی که به تازگی زایمان کرده اند باید خود را در یکی از شادترین دوران زندگی خود بیابند، نه اینکه خود را افسرده ببینند، روی مبل بنشینند و بی وقفه فکر کنند.

کلید اصلی برای تمرکز روی این است: مطالعات نشان داده است که اکثر مردم در غرب دچار کمبود اسیدهای چرب اشباع نشده EPA و DHA هستند که به وفور در ماهی های چرب یافت می شود. DHA، به ویژه، نقش بسیار مهمی در مغز انسان ایفا می کند، و کمبود DHA باعث افسردگی، از جمله افسردگی پس از زایمان می شود.

یک مطالعه انجام شده در ماستریخت، هلند، نشان داد که در واقع، اکثر زنانی که از افسردگی پس از زایمان رنج می برند، سطوح پایین اسیدهای چرب امگا ۳ در خون خود دارند. از بین زنانی که در این مطالعه شرکت کردند، ۲۰ درصد افسردگی پس از زایمان، و ۲۰ درصد دقیقاً زنانی بودند که کمترین سطح EPA و DHA را در خون خود داشتند.

همه زنانی که از این عارضه رنج می برند باید روزانه مکمل روغن ماهی تقطیر شده مولکولی مصرف کنند تا نیاز خود به DHA تامین شود و باید از رژیم غذایی سالم، غذاهای تازه و کم غذاهای فرآوری شده استفاده کنند، به ویژه از مصرف غذاهای حاوی امگا پرهیز کنند. شش اسید چرب مانند روغن ذرت، بیشتر روغن های پخت و پز، غذاهای ناسالم و غذاهای سرخ شده.

با اتخاذ رویکردی جامع که شامل تغییرات رژیم غذایی، کپسول‌های روغن ماهی و دیدگاه مثبت است، بیشتر زنان می‌توانند افسردگی پس از زایمان را به طور طبیعی و موثر غلبه کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد از زمان باکیفیتی با نوزادان خود لذت ببرند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر