رژیم لاغری سریع

رذایل خوب برای سلامتی ما مفید است

معاون شماره ۱: بخواب.

رایگان، طبیعی است و هیچ نقصی ندارد. خواب با کیفیت بیشتر از صرف انرژی دادن به شما، سیستم ایمنی، حافظه شما را تقویت می کند و حتی ممکن است به شما در مدیریت وزن کمک کند. کمبود خواب با فشار خون بالا، عدم تحمل گلوکز و چربی شکم مرتبط است که همگی از عوامل خطر بیماری قلبی هستند. شما باید به دنبال تحقیقات پشتیبانی شده ۷ تا ۸ ساعت خواب در هر شب باشید. اگر به نظر می رسد که مدام خود را از رختخواب بیرون می آورید، مهم نیست که شب قبل چقدر می خوابید، با پزشک خود صحبت کنید. خواب خوب یک چیز تجملی نیست، بلکه برای سلامتی و تندرستی شما ضروری است.

معاون شماره ۲: روزهای سلامت روان.

چه کسی از گشت و گذار مخفیانه برای مدتی که به خوبی به دست آورده است لذت نمی برد؟ تحقیقات نشان داده است که استراحت کردن باعث کاهش استرس، کاهش فشار خون و در نتیجه خطر بیماری قلبی می شود. همچنین به تفکر خلاق کمک می کند و ممکن است به درمان علائم افسردگی کمک کند. خبر خوب این است که مدت زمان تعطیلات از نظر میزان خوشحالی شما از آن اهمیتی ندارد. بهترین بخش انتظار است.

معاون شماره ۳: از لذت های صمیمی لذت ببرید.

مطمئناً در برخی از چشم ها یک رذیله وجود دارد … در نهایت، سکس لذت بخش ترین شکل فعالیت است. اندورفین های آرامش بخش و اکسی توسین را آزاد می کند، هورمونی که به تقویت پیوند کمک می کند، که برای سلامت روان بسیار مفید است. یک مطالعه نشان داد کسانی که یک یا دو بار در هفته فعالیت جنسی داشتند، سطح ایمونوگلوبولین A را افزایش دادند، آنتی بادی که اعتقاد بر این است که در برابر سرماخوردگی و عفونت محافظت می کند. مانند بسیاری از رذایل، فعالیت جنسی فرصتی برای عواقب ناخواسته مانند عفونت و بارداری به ارمغان می آورد، به همین دلیل است که در صدر فهرست قرار نمی گیرد.

معاون شماره ۴: سهمیه روزانه شکلات.

رذیله ای شایسته و محبوب. یک یا دو مربع از نوع تیره، بدون شکر و چربی به اندازه شکلات شیری، معجزه می کند. بر اساس بیش از یک مطالعه، شکلات تلخ و کاکائو (۷۵ درصد کاکائو) ممکن است به کاهش فشار خون، کاهش خطر سکته مغزی و سایر فواید قلبی عروقی کمک کند. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی است که تصور می شود خاصیت ارتجاعی رگ های خونی را بهبود می بخشد و آنها را در برابر تجمع پلاک مقاوم تر می کند.

مطالعه دیگری که در سال گذشته منتشر شد نشان داد که خوردن روزانه ۱.۴ اونس شکلات تلخ به مدت ۱۴ روز باعث کاهش هورمون های استرس در افراد بسیار مضطرب می شود.

معاون شماره ۵: زندگی شبانه دختران/پسران.

در نهایت، تحقیقات خود را انجام دهید تا از شرارتی که همه ما از آن لذت می بریم پشتیبانی کنید. تعدادی از مطالعات اخیر نشان داده اند که چگونه دوستان و خانواده بر رفتار ما تأثیر می گذارند. از آنچه که می خوریم و می نوشیم، تا وزن ما (به خوبی یا بد). همچنین مشخص شده است که پیوندهای اجتماعی قوی فوایدی مانند سرماخوردگی کمتر، بهبود سلامت مغز و عمر طولانی را به همراه دارد. دوستی ها برای شما بسیار خوب است، به شرطی که در رابطه ای باشید که با دادن و گرفتن برابر متعادل باشد. از کسانی که با شما تماس می گیرند دوری کنید.

معاون شماره ۶: سس/سس پرچرب.

وقتی صحبت از رذایل به میان می آید، مطمئناً هر چیز پرچرب در لیست قرار می گیرد. مسئله این است که واقعاً نیازی نیست که خود را از انواع پرچرب سس یا سس مورد علاقه خود محروم کنید. این نسخه‌های «بارگذاری‌شده» نه تنها طعم بهتری دارند، بلکه به ما یادآوری می‌کنند که چربی‌ها یک هدف واقعی سلامتی را دنبال می‌کنند، تا زمانی که انواع مناسب را به مقدار مناسب دریافت کنید. سعی کنید ۱۰ درصد (حداکثر ۳۰ درصد) چربی دریافتی روزانه خود را از چربی های تک غیراشباع (روغن های گیاهی، آووکادو، بسیاری از آجیل ها و دانه ها) که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهند، دریافت کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳ (ماهی قزل آلا، ماهی تن، بذر کتان و گردو) همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و ممکن است به کاهش علائم افسردگی، آرتریت روماتوئید و سایر مشکلات کمک کند. یک وعده غذایی با چربی کمتر باعث می شود احساس رضایت بیشتری داشته باشید، بنابراین در نهایت غذای کمتری می خورید.

معاون شماره ۷: قهوه صبح.

یکی از معروف ترین رذایل، قهوه هنوز هم بسیار محبوب است. اگر شما هم مانند بسیاری از کسانی هستید که برای خوردن صبح به آن فنجان قهوه نیاز دارند، احساس گناه نکنید. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد قهوه نه تنها شما را درمان می‌کند، بلکه با بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان مبارزه می‌کند. همچنین ممکن است به شما در انجام تمرینات سخت تر و طولانی تر کمک کند. مصرف متوسط ​​قهوه در میانسالی با کاهش خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر مرتبط است. علاوه بر این، هر فنجان قهوه اضافه شده در روز خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۷ درصد کاهش می دهد.

معاون شماره ۸: ماساژ بگیرید.

ممکن است شما یک نوازش زیاده‌روی باشید، اما ماساژ (توسط یک فرد حرفه‌ای یا عزیز) یک رذیله با ارزش است. لمس منظم شما را سالم تر می کند. در یک مطالعه در سال ۲۰۰۸، زنان هنگام دریافت ماساژ هفتگی از طرف شریک زندگی خود، درد، افسردگی، اضطراب و عصبانیت کمتری را مشاهده کردند. شرکای آنها نیز سلامت روانی بهتری را گزارش می دهند.

معاون نهم: از آفتاب لذت ببرید.

اگرچه همه ما خطرات آفتاب گرفتن بیش از حد را می دانیم، اما این رذیله در حد اعتدال جنبه خوبی هم دارد. آن روزهای آفتابی به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی عمل می کند و واقعا خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. بدن ما را تحریک می کند تا تولید هورمون خواب آور ملاتونین را کاهش دهد، بنابراین ما احساس هوشیاری، انرژی و آمادگی برای مصرف آن در روز می کنیم. جذب آفتاب از پوست (بدون ضد آفتاب) همچنین سنتز طبیعی ویتامین D را تحریک می کند که تصور می شود خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، پوکی استخوان و سایر شرایط را کاهش می دهد.

معاون شماره ۱۰: شراب با شام.

آخرین اما نه کم اهمیت، بدی “خوب” بیشتر به اعتدال بستگی دارد. اگرچه محققان دقیقاً نمی دانند که چرا این کار می کند، اما شراب دارای خواص فوق العاده ای برای سلامت قلب است. آنتی اکسیدان ها ممکن است رگ های خونی را انعطاف پذیر نگه دارند یا الکل می تواند به افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) کمک کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک فنجان ۵ اونس در روز است تا از مزایای آن بهره مند شوید، زیرا بیش از آن می تواند فشار خون شما را افزایش دهد و باعث افزایش وزن شود. زنانی که زیاد الکل مصرف می کنند نیز خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر