راه های سریع کاهش وزن؟ عجله در یک رژیم غذایی می تواند شما را چاق تر کند

هر روز افرادی را می بینم که به دنبال راه های سریع برای کاهش وزن آنلاین هستند. در حالی که من تمایل شما به کاهش وزن را در سریع ترین زمان ممکن درک می کنم، معتقدم یک باور رایج وجود دارد که این چیزی است که توسط یک فرد معمولی قابل دستیابی است.

در حقیقت هیچ چیز نمی تواند فراتر از حقیقت باشد. واقعیت این است که حتی بهترین برنامه های رژیم غذایی تنها پس از یک دوره سه تا شش ماهه نتایج کاهش وزن قابل توجهی را به همراه خواهند داشت. این به این دلیل است که از نظر جسمی سالم یا مطلوب نیست که در مدت زمان کوتاهی کل وزن خود را کم کنید.

با این حال، از آنجایی که ما در یک فرهنگ “الان باید آن را داشته باشم” زندگی می کنیم، بسیاری از مردم به این باور رسیده اند که بدن آنها عملاً یک شبه می تواند تغییرات شگفت انگیزی را انجام دهد. نیازی به گفتن نیست که این تمایل به روش های سریع کاهش وزن منجر به ناامیدی و ناامیدی شدید بسیاری از رژیم گیرندگان می شود.

چرا نمی توانم سریع وزن کم کنم؟

این چیزی است که من اغلب می شنوم که مردم می پرسند. سوال این نیست که چرا نمی توانید وزن بیشتری از دست بدهید، اما چرا انتظار دارید به سرعت مقدار زیادی وزن کم کنید؟

بدن شما بدن شماست و هر فردی منحصر به فرد است. هیچ کس به همان روش یا با سرعت یکسان وزن کم نمی کند. افرادی که فقط پنج یا ده پوند برای کاهش دارند، به طور طبیعی سریعتر از افرادی که پنجاه تا صد پوند وزن دارند، وزن خود را کاهش می دهند. اما، می دانم که تقصیر تو نیست که اینگونه فکر می کنی. صنعت قرص های لاغری با این ذهنیت کاهش وزن سریع رشد می کند.

یک قرص بخورید و ده پوند را در طول شب کم کنید. آنها به شما قول می دهند که می توانید آن اندام ساحلی مدل مانندی را که همیشه می خواستید در ۳۰ روز یا کمتر داشته باشید. بله درسته. مردم این کار را انجام می دهند و وقتی به نتایجی که انتظار داشتند نمی رسند، به دنبال درمان فوری دیگری برای کاهش وزن می گردند.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم از رژیم غذایی معمولی پیروی می کنند. آنها همیشه به دنبال آن رژیم جادویی هستند که آنها را لاغر کند – دقیقاً همینطور. خب، حقیقت این است که هیچ راه سریعی برای کاهش وزن و سالم ماندن وجود ندارد. مطمئناً، می‌توانید تمام قرص‌های لاغری را که می‌خواهید مصرف کنید، اما ممکن است در نهایت ضربان قلب تند داشته باشید و دچار سوءتغذیه شوید.

محروم کردن بدن از مواد مغذی راهی برای به دست آوردن آن بدنی نیست که به شدت می خواهید. می بینید، وقتی برای دو هفته یا بیشتر چیزی نمی خورید، بدن شما در ابتدا مقداری وزن آب از دست می دهد، اما سپس سیستم شما نیز شروع به شورش علیه آنچه که فکر می کند یک انسان گرسنه است، می کند. این متابولیسم شما را مجبور می کند تا به حالت محافظتی برود و هر کالری را که می تواند در سلول های چربی شما ذخیره کند.

یک دقیقه صبر کن. آیا این بدان معناست که اگر هفته‌ها چیزی جز سالاد یا سوپ کلم نخورم، بدنم با نگه داشتن چربی بیشتر پاسخ می‌دهد؟

بله، دقیقاً به همین معنی است.

و هنگامی که دیگر نتوانید خود را از غذای واقعی محروم کنید، مستقیماً به سراغ غذاهای چرب که دوست دارید می روید و شروع به پرخوری می کنید. حدس بزن چی شده؟ پرخوری شما منجر به ذخیره چربی بیشتر در بدن شما می شود، که منجر به افزایش وزن بیشتر می شود. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش سریع وزن هستند، اغلب نسبت به زمانی که شروع کردند، سنگین‌تر می‌شوند.

آیا این ناامید کننده است؟

شرط میبندید که هست

بنابراین، توصیه من به شما این است که به دنبال کاهش وزن سریع، وارد هیچ رژیم غذایی نشوید. اگر این کار را انجام دهید، عالی است، اما این فقط یک امتیاز است. به علاوه، به یاد داشته باشید که بیشتر وزن اولیه کاهش یافته، وزن آب است – نه چربی. شما باید به یک برنامه غذایی مناسب پایبند باشید و غذای سالم بخورید، به علاوه قبل از دیدن نتایج واقعی و طولانی مدت کاهش وزن کمی ورزش کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر