راهنمای پزشکان برای عادات سمی که به سفر تناسب اندام شما آسیب می زند


با پشت سر گذاشتن ژانویه، ممکن است تعجب کنید که تمام انگیزه شما برای ورزش کجا رفته است.

شاید بعد از تصمیم‌گیری‌های سال جدید، قدرت خود را از دست داده‌اید – یا اکنون که هوا تاریک‌تر و سردتر شده است برای بیرون رفتن تلاش می‌کنید؟ بر اساس این گزارش، ممکن است بدون اینکه بدانید به انگیزه خود آسیب می زنید بوپا دانشیار مدیر بالینی – دکتر الیزابت راجرز.

از مقایسه مداوم تا رژیم‌های تصادفی، در اینجا عادات سمی که انگیزه تناسب اندام شما را از بین می‌برند را نشان می‌دهیم.

مقایسه خود با دیگران

به یاد داشته باشید – سفر تناسب اندام هر فردی منحصر به فرد است. مقایسه خود با دیگران می تواند عزت نفس شما را کاهش دهد و باعث شود انتظارات غیر واقعی از خود داشته باشید. تنها کسی که باید خود را با او مقایسه کنید همان کسی است که دیروز بودید.

روی موفقیت خود تمرکز کنید – پس از تمرین، چرا چند دستاورد را یادداشت نکنید؟ این می تواند عزت نفس شما را افزایش دهد و انگیزه شما را برای رسیدن به اهداف تناسب اندام حفظ کند. این طبیعت انسان است که خود را با دیگران مقایسه کند. با این حال، می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب، استرس و کاهش عزت نفس شما شود.

تحقیقات نشان داده است که هر چه افراد زمان بیشتری را صرف مقایسه خود با دیگران در شبکه های اجتماعی کنند، بیشتر احساس افسردگی می کنند.

اطمینان حاصل کنید که از حساب‌های سلامت و تناسب اندام مناسبی پیروی می‌کنید که احساس مثبتی در شما ایجاد می‌کند و آن‌هایی را که باعث اضطراب شما می‌شوند را دنبال نکنید یا حذف کنید.

چالش های تناسب اندام ویروسی

چالش های تناسب اندام آنلاین در همه جا وجود دارد، به خصوص در این زمان از سال. مهم نیست که چه فعالیت های تقویت کننده قلب را انجام می دهید، بسیار مهم است که به درستی ورزش کنید.

توصیه‌های نادرست می‌تواند شما را با فشارها، سرگیجه‌ها و حتی آسیب‌های جدی مواجه کند. تحقیقات قبلی ما نشان داد که ۷.۲ میلیون ورزشکار مشتاق به طور بالقوه در حین تعطیلی ناشی از ورزش صدمه دیده یا مجروح شده اند و مردان دو برابر بیشتر احتمال دارد به خود آسیب برسانند.

در حالی که امتحان کردن چیزهای جدید در سفر تناسب اندام بسیار خوب است، استفاده نکردن از فرم صحیح می تواند تاثیر تمرین شما را کاهش دهد و خطر آسیب را افزایش دهد. اگر مایلید چیز جدیدی را امتحان کنید، چرا نمی بینید چه کلاس های محلی در منطقه محلی شما ارائه می شود؟

رژیم غذایی تصادفی

روند نگران کننده ای در چند ماه گذشته ظاهر شده است و افراد بیشتری برای ایده های کاهش وزن شدید به گوگل مراجعه می کنند.

مقایسه عادات جستجوی ما در دو سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ افرادی که به دنبال رژیم‌های غذایی ناخواسته هستند برای کمک به کاهش وزن محدودیت‌ها، افزایش یافته است، از جمله ۳۸۷٪ بیشتر افرادی که به دنبال «روش‌های کاهش وزن شدید» هستند. در سال ۲۰۲۱

تغییر عادات غذایی هرازگاهی طبیعی است و متعهد شدن به یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای شروع سال جدید نیز طبیعی است. با این حال، برخی رژیم‌های غذایی افراطی می‌توانند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشند، و مشاهده چنین افزایشی در افرادی که به دنبال این اشکال خطرناک کاهش وزن هستند، نگران‌کننده است.

اغلب، رژیم های غذایی مد روز جذاب به نظر می رسند، زیرا نوید نتایج سریع را می دهند، با این حال، رژیم های غذایی افراطی می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد و شما را خسته، بی انگیزه کند و ممکن است سیستم ایمنی شما ضعیف شود.

حذف وعده های غذایی، حذف گروه های غذایی خاص و ورزش بیش از حد راه حل مناسبی برای کاهش وزن سالم و پایدار نیست.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باید این کار را به تدریج انجام دهید و عادات سالم را همراه با راهنمایی یک متخصص بهداشتی اتخاذ کنید.

خیلی زیاد تمرین میکنی

ماهیچه های ما برای ریکاوری بعد از ورزش به زمان نیاز دارند و وقتی در طول تمرین بیش از حد به خود فشار می آورید، توانایی بدن خود را برای بازگشت سریع از ریکاوری به خطر می اندازد – باعث می شود احساس درد و درد کنید.

وقتی بیش از حد به خود فشار می آورید، ممکن است از تمرین خود لذت نبرید و این می تواند به انگیزه شما آسیب برساند. ورزش برای تقویت خلق و خو و ترشح اندورفین عالی است، اما زمانی که برای رفتن به باشگاه انگیزه ندارید یا از ورزش وحشت دارید، به احتمال زیاد خیلی سخت تمرین کرده اید.

اگر احساس می‌کنید که فرم شما ضعیف است و در تلاش برای تکمیل یک جلسه تمرینی هستید، وقت آن است که به بدن خود استراحت دهید.

به گفته دکتر بوپا، سه گام برای یک رابطه سالم تر با تناسب اندام. الیزابت راجرز:

  1. در مورد بدن خود مثبت فکر کنید

کاهش تدریجی و ایمن وزن اضافی می تواند برای سلامتی شما مفید باشد، اما مهم است که در نظر داشته باشید که تمایل شما به کاهش وزن از کجا می آید.

فشارهای رسانه‌های اجتماعی، مجلات و تلویزیون برای داشتن ظاهری خاص ممکن است تأثیر منفی بر احساس شما نسبت به ظاهرتان داشته باشد.

داشتن تصویر بدنی مثبت به طور کلی به این معنی است که شما با ظاهر خود احساس راحتی می کنید. به نگرش خود نسبت به بدن و وزن خود توجه کنید.

به عنوان مثال، اگر همیشه قبل از ارسال عکس‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، عکس‌های خود را فیلتر و ویرایش می‌کنید، یک ثانیه وقت بگذارید و فکر کنید که چرا احساس می‌کنید به این کار نیاز دارید.

صادقانه در مورد نگرش خود به این روش فکر کنید ممکن است به شما کمک کند تا افکار منفی را به چالش بکشید و آنها را اصلاح کنید.

  1. به خودت فشار نیار

وقتی از مسیر خارج می شویم یا همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، شکست دادن خودمان وسوسه انگیز باشد، اما مهم است که به خودتان استراحت بدهید.

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که به خود دلسوز هستند، به احتمال بیشتری به راه خود ادامه می دهند و در دراز مدت به اهداف خود می رسند.

شفقت به خود یعنی ابراز مهربانی نسبت به خود در مواجهه با شکست، اطمینان از اینکه صدای درونی شما ملایم و دلگرم کننده است.

اگر از خود انتقادی کمتری دارید، به احتمال زیاد پس از یک لغزش، خود را بلند کرده و ادامه دهید. بنابراین، اگر یک تمرین را حذف کردید، خیلی به خودتان سخت نگیرید.

  1. حواس خود را پرت کنید

وقتی به دلایل نادرست تمایل به ورزش دارید، راهی برای منحرف کردن ذهن خود بیابید. به عنوان مثال، خواندن کتاب مورد علاقه خود یا تمرین تکنیک های آرامش بخش – مانند تمرکز حواس.

همچنین، اگر زمانی که ورزش نمی کنید علائم ترک را تجربه می کنید (از جمله اضطراب، بی قراری و احساس گناه)، مهم است که با یک متخصص بهداشت صحبت کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/