دیابت نوع ۲ – نکات ساده برای کمک به کنترل قند خون

تشخیص دیابت نوع ۲ می تواند منجر به اضطراب، ترس و سردرگمی زیادی در مورد انواع غذاهایی شود که باید بخورید. همچنین معمولاً با واقعیت تلخی همراه است که ممکن است تا آخر عمر با مصرف دارو مواجه شوید. با این حال، خبر خوب این است که مراحلی وجود دارد که می‌توانید در رژیم غذایی و سبک زندگی خود به کار ببرید که می‌تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک کند و به طور بالقوه حتی دیابت نوع ۲ شما را معکوس کند.

اجازه دهید ما نگاه کنیم در چهار نکته مهم در مورد زندگی سالم با دیابت…

۱. شکر فرآوری شده را حذف کنید. بخش بزرگی از کنترل قند خون، رعایت رژیم غذایی است. یک راه بزرگ برای بهبود سلامت شما این است که شکر فرآوری شده را با شیرین کننده های طبیعی مانند استویا یا میوه هایی با فیبر بالا مانند تمشک جایگزین کنید. هرچه قند کمتری بخورید، بهتر می توانید سطح قند خون خود را متعادل کنید.

۲. مبارزه با استرس. در مواقع سختی، سطح قند خون شما افزایش می‌یابد، بنابراین در اینجا یک دلیل دیگر برای اطمینان از مدیریت سطح کلی استرس خود آورده شده است. دانستن اینکه چگونه استرس را به بهترین شکل مدیریت کنید، زمانی که احساس می کنید کاملاً تحت فشار هستید ضروری است، زیرا این نوع فشار می تواند با سلامت کلی شما تداخل داشته باشد. سعی کنید تعداد انگشت شماری از تکنیک های مدیریت استرس را در روزتان پیاده کنید، خواه این …

  • کلاس یوگا،

  • نفس عمیق یا فقط

  • قبل از شروع روز، چند دقیقه را برای مدیتیشن اختصاص دهید.

صرف کمی برای کاهش استرس می تواند تفاوت زیادی در احساس شما و میزان متعادل کردن سطح قند خون شما ایجاد کند.

۳. با پزشک خود تماس بگیرید. پس از تشخیص قند خون بالا و ناپایدار، ممکن است به راحتی غلبه کنید، و ممکن است فراموش کنید که طبق روال ملاقات با پزشک خود را پیگیری کنید. پیگیری با پزشک می تواند به برنامه مدیریت دیابت شما کمک کند. پزشک شما می تواند آزمایش خون را برای بررسی سطح کلسترول و تری گلیسیرید و نظارت بر قند خون شما انجام دهد.

۴. ورزش کنید. ورزش برای سلامت کلی حیاتی است و می تواند به شما در مدیریت بهتر دیابت نوع ۲ کمک کند. فعالیت بدنی می تواند به کاهش قند خون و همچنین حفظ وزن سالم کمک کند. هر نوع تمرینی را که دوست دارید انجام دهید تا بدانید که به آن ادامه خواهید داد!

در حالی که تشخیص دیابت به هر شکلی ممکن است با سردرگمی های زیادی همراه باشد، به این معنی نیست که نمی توانید یک سبک زندگی سالم داشته باشید. ایجاد تغییرات سالم می تواند به شما در کنترل بهتر دیابت با کنترل سطح قند خون کمک کند و حتی ممکن است به شما کمک کند دیابت نوع ۲ خود را در طول زمان معکوس کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر