درمان جایگزین: یوگا، تکنیک قدیمی در درمان اختلال هراس و اضطراب

یوگا به عنوان یک شکل تلفیقی از ورزش ممکن است برای درمان اختلال هراس و اضطراب همراه با درمان استاندارد استفاده شود.

اختلال هراس و اضطراب یک وضعیت روانی است که با حملات پانیک غیرمنتظره مکرر مشخص می شود. دوره‌های ناگهانی ترس شدید که باعث تپش قلب، تعریق، لرزش، تنگی نفس، بی‌حسی، یا احساس اینکه اتفاق بسیار بدی در حال رخ دادن است.

یوگا، تمرین تکنیکی برای تندرستی هماهنگ بیرونی و درونی بدن، از طریق کنترل نفس، مراقبه باستانی، حرکات بدنی و ژست… به دلیل فواید سلامتی که توسط افراد مختلف گزارش شده است، برای مردم جهان غرب و برخی از مناطق آسیایی بیشتر شناخته شده است. تحقیقات موسسات و با حمایت حامیان سلامت.

در این مطالعه بر روی ۲۰ آزمودنی با تشخیص اختلال هراس، به‌طور تصادفی در هر دو گروه آزمایشی قرار گرفتند: گروه ۱ (G1-یوگا: ۱۰ نفر) در کلاس‌های یوگا شرکت کردند و گروه ۲ (G2-CBT + یوگا: ۱۰ نفر) به صورت ترکیبی شرکت کردند. با مداخله تمرین یوگا و به دنبال آن یک جلسه درمان شناختی رفتاری (CBT)، محققان نتایج زیر را ثبت کردند:

۱. هر دو گروه تجزیه و تحلیل آماری در کاهش سطح اضطراب مرتبط با اختلال هراس، باورهای مرتبط با هراس و احساسات بدنی مرتبط با هراس نشان دادند.

۲. ترکیب یوگا و CBT (G2) کاهش بهتری را در تمام پارامترهای مشاهده شده در مقایسه با تنها گروه یوگا نشان داد.

دکتر. Vorkapic CF، نویسنده اصلی، پس از در نظر گرفتن سایر بنیانگذاران گفت: “… بهبود در پارامترهای مختلف سلامت روان پس از تمرین تکنیک های فکری به تنهایی یا ترکیبی با روان درمانی” و “(درک) پیوستن به متغیرهای روانشناختی و فیزیولوژیکی می تواند به توضیح بهتر مکانیسم هایی کمک کند که از طریق آن تمرینات ذهن و بدن برای بهبود سلامت روان کار می کنند.

سایر موارد، در بررسی ادبیات منتشر شده در مورد کیفیت زندگی در اختلال هراس از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۰ در پایگاه داده MEDLINE، PsycINFO، و PubMed، نشان داد که مداخله یوگا در ترکیب درمان استاندارد ممکن است اختلالات کیفیت زندگی قابل توجهی را در اختلال هراس بهبود بخشد. بهبود سلامت روانی و جسمی… و به عنوان پس درمان در بهبود کیفیت زندگی (QOL) در این گروه از بیماران استفاده شود.

دکتر. دیویدوف جی، نویسنده اصلی، حتی فراتر رفت و پیشنهاد کرد: “ماهیت بیماری های همراه در اختلال هراس (PD) را درک کنید و همچنین تعیین کنید که آیا مداخلات اضافی که در سایر اختلالات روانپزشکی مورد مطالعه قرار گرفته اند، مانند ورزش، مدیتیشن، یوگا، شوخ طبعی. ، ماساژ و مکمل های غذایی را می توان برای بهبود کیفیت زندگی در PD تا سطوح عادی جامعه مورد استفاده قرار داد.

جالب توجه است، در بررسی ادبیات منتشر شده در PubMed به زبان انگلیسی تا دسامبر ۲۰۱۲ برای ارزیابی تأثیر درمان‌های مکمل و جایگزین در اختلال هراس و اضطراب، محققان همچنین دریافتند که

۱. مبتنی بر داده ها نشان داد که پایه شواهد افسردگی به طور قابل توجهی بزرگتر از اختلال اضطراب است

۲. یوگا به دلیل کیفیت شواهد موجود به عنوان خط درمان سطح ۳ بیماران مبتلا به اختلال هراس و اضطراب در نظر گرفته شد.

در مجموع، شکی نیست که یوگا ممکن است به عنوان یک ورزش کمکی در ترکیب با درمان استاندارد برای درمان اختلال هراس و اضطراب در نظر گرفته شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر