رژیم لاغری سریع

درمان اختلال دوقطبی

اختلال دوقطبی، همچنین به عنوان افسردگی شیدایی شناخته می شود، یکی از بیماری های روانی اصلی است که در DSM-IV-TR شرح داده شده است. با دوره های افسردگی و شیدایی مشخص می شود. اولین مقاله از این مجموعه، درک علائم اختلال دوقطبی، این قسمت ها را شناسایی کرد و انواع مختلف اختلال دوقطبی را مورد بحث قرار داد. این مقاله برخی از گزینه های درمانی را به شما آموزش می دهد.

فرد مبتلا به اختلال دوقطبی معمولاً به ترکیبی از داروها و روان درمانی نیاز دارد. بسیاری از مردم به پزشک متخصص دارو مراجعه می کنند و معتقدند که برای مقابله با علائم این اختلال کافی است. برای درک واقعی این اختلال، درمان مناسب است. داروها می توانند به مدیریت علائم اختلال دوقطبی کمک کنند، اما آن را درمان نمی کنند. بیشتر افراد حتی در هنگام مصرف دارو با علائم پایدار باقی می مانند. به همین دلیل است که من قویاً از شخص درخواست می کنم که در درمان شرکت کند.

یک درمانگر آموزش دیده می تواند به شما در شناسایی تکنیک های رفتاری برای مدیریت علائم افسردگی و شیدایی کمک کند. یک نوع رایج درمان که برای اختلال دوقطبی استفاده می شود، درمان شناختی-رفتاری (CBT) است. درمان شناختی رفتاری نوعی درمان است که به فرد می آموزد تفکر پشت برخی از احساسات و رفتارهای غیرمنطقی را درک کند. همچنین می تواند به فرد یاد دهد که رفتار خود را تغییر دهد تا بر افکار و احساسات تأثیر مثبت بگذارد.

تمرینات تمدد اعصاب یکی دیگر از تکنیک های مهم برای مدیریت اختلال دوقطبی است. یک درمانگر به شما می‌آموزد که آرام باشید تا برخی از اضطراب و ناراحتی‌های جسمانی را که می‌تواند همراه با این اختلال باشد مدیریت کنید. تمرین‌های تنفسی، تجسم‌سازی و آرام‌سازی پیشرونده عضلانی (PMR) تمرین‌های آرام‌سازی رایجی هستند که توانایی شما را برای مدیریت علائم بهبود می‌بخشند.

ذهن آگاهی راه دیگری برای مدیریت برخی از احساسات منفی است که ممکن است تجربه کنید. ذهن آگاهی تکنیکی است که به شما می آموزد احساسات خود را بشناسید و بدون واکنش بیش از حد به آنها در کنار آنها حضور داشته باشید. برای کسانی که از افسردگی یا هیپومانیا رنج می برند بسیار مفید است.

درمان حمایتی نیز اغلب مورد نیاز است، به ویژه هنگامی که برای اولین بار تشخیص داده می شود. شعار من این است: “افراد باهوش شفا دهنده دارند.” عاقلانه است که یک فرد عینی و آگاه داشته باشید که با آن صحبت کنید و یاد بگیرید که چگونه اختلال دوقطبی بر زندگی شما تأثیر می گذارد. یک درمانگر می تواند به شما در پردازش احساساتی که تجربه می کنید و پذیرش تشخیص کمک کند. درمان حمایتی همچنین می تواند به موارد مهمی مانند ایجاد یک روال سالم برای کمک به مدیریت علائم کمک کند.

پیروی از یک برنامه روزانه سالم برای کنترل و شناخت علائم بسیار مهم است. هر چه بهتر بتوانید یک برنامه روزانه را حفظ کنید، تشخیص شروع یک دوره افسردگی یا شیدایی آسان تر خواهد بود. همچنین، این روال به شما کمک می کند تا تعادل خود را حفظ کنید.

نگه داشتن نمودار خلقی روزانه یکی از راه هایی است که می توانید متوجه شوید که آیا خلق و خوی شما شروع به تغییر می کند یا خیر و آیا محرک یا الگویی برای تغییرات خلقی شما وجود دارد یا خیر. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام جنبه ها در برنامه روزانه خود مهم هستند. دیدن شروع به تغییر خلق و خوی شما یکی از راه‌های کمک به مدیریت علائم و جلوگیری از آسیب دیدن شما در اثر یک دوره است.

رژیم غذایی و ورزش نیز می تواند به درمان اختلال دوقطبی کمک کند. ورزش روزانه می تواند به کاهش تعداد دوره های افسردگی شما کمک کند. به همین ترتیب، رژیم غذایی کم کربوهیدرات و سرشار از امگا ۳ می تواند به تثبیت نوسانات خلقی کمک کند. می توانید با یک پزشک، متخصص تغذیه یا درمانگر صحبت کنید تا درباره انتخاب های غذایی بیشتر بدانید.

الکتروشوک درمانی (ECT) روش نسبتا رایج دیگری برای درمان اختلالات دوقطبی است که به دارو پاسخ نمی‌دهند. ECT شامل شوک الکتریکی به مغز است که در یک محیط کنترل شده توسط یک پزشک آموزش دیده اعمال می شود.

پس از تشخیص، انتظار نمی رود که بدانید چگونه علائم این اختلال را مدیریت کنید. هرگز از درخواست کمک از دوستان، خانواده، پزشکان یا درمانگران نترسید و خجالت نکشید. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی زمانی می توانند زندگی سالم و سازنده ای داشته باشند که با داروهای مناسب درمان شوند و مهارت های رفتاری برای مدیریت علائم آموزش داده شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر