خطر در هوا: انتشارات جیوه و چه باید کرد


EPA فقط محدودیت های انتشار جیوه را کاهش داد. در اینجا نحوه محافظت از خود آورده شده است.

جیوه یکی از مضرترین فلزات در دنیای مدرن است. همه ما به طور منظم در معرض جیوه قرار داریم – این جیوه در غذا، آب، هوا و حتی خانه ما وجود دارد.

شما هر روز در مقادیر کم در معرض جیوه قرار می گیرید که تشخیص آن را به خصوص سخت می کند. اما با گذشت زمان، جیوه در بدن شما جمع می شود – و اگر آن را سم زدایی نکنید، جیوه به تدریج انرژی شما را کاهش می دهد و یک روز می تواند منجر به علائم و حتی مشکلات جدی سلامتی شود.

و اکنون، جیوه می تواند تهدیدی بزرگتر از همیشه باشد. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) به تازگی اعلام کرد که قوانین فعلی را کاهش می دهد و اجازه می دهد محدودیت های انتشار جیوه از نیروگاه ها تا ۷۰٪ افزایش یابد!!!

وقتی این را خواندم دلم گرفته بود. چگونه در حفاظت از محیط زیست به عقب می رویم؟ من به شما می گویم، برای شرکت ها گران است که عمل خود را پاک کنند و آنها همیشه در واشنگتن لابی می کنند تا اجازه دهد سموم بیشتری به محیط ما ریخته شود.

نیروگاه‌های زغال‌سوز تنها عامل اصلی جیوه در محیط زیست ما هستند [۱]و تغییر اخیر EPA به محدودیت های جیوه عواقب عمده ای برای سلامتی ما خواهد داشت.

در پی این خبر، مهم تر از همیشه است که شما یک استراتژی سم زدایی روزانه داشته باشید – توصیه می کنم هر روز در رژیم سلامت خود کاری انجام دهید تا از قرار گرفتن در معرض جیوه اجتناب کنید و جیوه را از بار سمی بدن خود حذف کنید.

این مقاله می تواند کمک کند. پوشش می دهد:

  • قوانین جدید EPA باعث افزایش انتشار جیوه می شود
  • چگونه قرار گرفتن در معرض جیوه انرژی شما را کاهش می دهد و شما را بیمار می کند
  • چگونه جیوه را سم زدایی کنیم و سلامت خود را کنترل کنیم

اضافه بار سمی: دستورالعمل جدید انتشار جیوه EPA

در سال ۲۰۱۱، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) قانونی را تصویب کرد که استانداردهای فدرال آلودگی هوا را تشدید کرد.

این خبر خوبی برای سلامتی ما بود. سطح جیوه در آلودگی هوا به طور خطرناکی بالا بود و قانون جدید باعث کاهش ۷۰ درصدی انتشار جیوه از کارخانه های زغال سنگ شد.[۲].

EPA پیش‌بینی کرد که این دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تر انتشار جیوه از ۴۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ مرگ زودرس، ۴۷۰۰ حمله قلبی و ۱۳۰۰۰۰ حمله آسم در سال جلوگیری می‌کند.[۳].

اما اکنون آن قانون لغو شده است.

علیرغم مخالفت شدید دو حزبی در کنگره، و همچنین مخالفت پزشکان و کارشناسان محیط زیست، EPA اعلام کرده است که قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۲۰ از شر دستورالعمل های سخت گیرانه خلاص شود و اجازه دهد انتشار گازهای گلخانه ای به سطح قبل از ۲۰۱۱ برگردد.

این احتمالاً به معنای افزایش ۷۰ درصدی جیوه محیطی از کارخانه‌های زغال‌سنگ در سال‌های آینده خواهد بود – و اگر مراقب نباشید، این افزایش می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر رفاه شما داشته باشد.

چگونه قرار گرفتن در معرض جیوه انرژی شما را کاهش می دهد و شما را بیمار می کند

جیوه آب، غذا و هوای ما را آلوده می کند[۴]. اجتناب از آن غیر ممکن است. تجمع در بدن شما اجتناب ناپذیر است.

بسیاری از ما به طور منظم در معرض جیوه قرار داریم. بدتر از همه، جیوه در ذخایر چربی، قلب، مغز و سیستم عصبی شما تجمع می‌یابد – و به مرور زمان، قرار گرفتن در معرض کم اما منظم می‌تواند منجر به سمیت شود که انرژی شما را کاهش می‌دهد و شما را بیمار می‌کند.[۵].

علائم مسمومیت با جیوه گسترده است و مردم اغلب تجمع جیوه را با مشکل دیگری اشتباه می گیرند. می توانید یک را پیدا کنید فهرست جامع علائم سمیت جیوه در اینجااما برخی از رایج ترین علائم عبارتند از:

  • خستگی
  • مه مغزی
  • افزایش وزن
  • اختلال عملکرد سیستم ایمنی – جیوه پاسخ سلول های ایمنی را کند می کند
  • مشکلات گوارشی و روده (جیوه باکتری های خوب روده را از بین می برد)
  • مشکلات پوستی مانند جوش، جوش، آکنه و پیری پوست
  • بیماری قلبی
  • زوال عقل
  • از دست دادن حافظه کوتاه مدت / فراموشی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • بیخوابی
  • سرگیجه
  • مشکلات تنفسی
  • سردرد و میگرن
  • نوروپاتی، بی حسی و گزگز

۳ راه ساده برای کاهش قرار گرفتن در معرض جیوه

با دستورالعمل های جدید EPA، آلودگی جیوه ای در ماه های آینده بسیار بیشتر خواهد شد و ممکن است سال ها ادامه داشته باشد.

ضروری است که قرار گرفتن در معرض جیوه خود را محدود کنید تا از تجمع جیوه محافظت کنید. در اینجا سه ​​راه ساده برای کاهش قرار گرفتن در معرض جیوه و ایمن نگه داشتن خود آورده شده است.

۱. از غذاهای دریایی با جیوه بالا اجتناب کنید

جیوه حاصل از سوختن زغال سنگ در نهایت در محیط انباشته می شود و آب یکی از اصلی ترین مکان هایی است که در آن ته نشین می شود.[۶].

هنگامی که جیوه آن را به آب تبدیل می کند، گیاهان آبزی آن را جذب و ذخیره می کنند. ماهی‌های کوچک گیاهان را می‌خورند، ماهی‌های بزرگ‌تر ماهی‌های کوچک را می‌خورند، و غیره، که باعث می‌شود جیوه در زنجیره غذایی به سمت بالا حرکت کند.

بزرگترین و طولانی ترین ماهی ها ماهی های کوچکتر زیادی می خورند و هر بار که این کار را می کنند، کمی جیوه را جذب و ذخیره می کنند. این فرآیند تجمع زیستی نامیده می‌شود و منبع اصلی سمیت جیوه در افراد است، زیرا ما تمایل داریم ماهی‌های با جیوه بالا را از بالای زنجیره غذایی بخوریم.

ماهی تن، ماهی خال مخالی، شمشیر ماهی، کوسه، نارنجی رافی و سایر ماهی های بزرگ مملو از جیوه هستند و بهتر است از آنها اجتناب کنید. شایان ذکر است که ماهی تن، که اغلب برای کنسرو ماهی تن استفاده می‌شود، برای خوردن مناسب است – فقط تا حدود ۴۰ پوند رشد می‌کند و تقریباً به اندازه گونه‌های ماهی تن بزرگ‌تر، مانند آنهایی که در سوشی استفاده می‌شود، جیوه جمع‌آوری نمی‌کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مصرف ماهی با جیوه بالا را فقط یک بار در هفته توصیه می کرد، اما از آنجایی که جیوه به یک نگرانی بزرگ برای سلامتی تبدیل شده است، موضع خود را تغییر داده اند. آنها در حال حاضر توصیه می کنند از ماهی های با جیوه بالا به طور کلی اجتناب کنید[۷]، که نشان می دهد آلودگی جیوه چقدر جدی شده است.

برای اینکه سطح جیوه خود را کنترل کنید، بهترین راه حل این است که به طور کامل از خوردن ماهی با جیوه بالا و جیوه متوسط ​​خودداری کنید.

خوشبختانه، غذاهای دریایی نباید به طور کامل از سفره خارج شوند. ماهی های کم جیوه زیادی وجود دارد که می توانید آنها را بخورید. برای لیست ماهی های ایمن، به من مراجعه کنید راهنمای بقای غذاهای دریایی.

۲. آمالگام های دندانی جیوه را حذف کنید

اگر پر کردن آمالگام جیوه دارید، با یک دندانپزشک بیولوژیک در مورد برداشتن آنها صحبت کنید. پر کردن جیوه می تواند جیوه را وارد سیستم شما کند و با افزایش سن و پایداری پرکننده ها، مشکل بدتر می شود.

در حالی که پر کردن جیوه در تئوری پایدار است، آنها با بدن شما به گونه‌ای تعامل دارند که در طول زمان جیوه را در مقادیر کم آزاد می‌کنند.

به عنوان مثال، باکتری های موجود در دهان شما می توانند با جیوه حاصل از آمالگام های دندانی تعامل داشته باشند. آنها جیوه را آزاد می کنند و آن را به متیل جیوه تبدیل می کنند که نوعی جیوه به ویژه سمی و آسان برای جذب است.[۸][۹].

افرادی که دارای پر کردن جیوه هستند نیز دارای مقادیر قابل توجهی جیوه در بزاق خود هستند[۱۰]. از بزاق، جیوه وارد جریان خون شما می شود و در نهایت به مغز شما می رسد[۱۱].

و در حالی که جیوه توانایی محدودی برای عبور از سد خونی مغزی دارد – یک دیواره محافظ که سعی می کند سموم را از مغز شما دور نگه دارد – زمانی که در مغز شما قرار گرفت به شدت به هم متصل می شود.[۱۲]. نیمه عمر جیوه در مغز انسان ۲۰ سال تخمین زده می شود، در حالی که در سایر بافت ها ۳۰-۶۰ روز است.[۱۳].

حتی قرار گرفتن مداوم مغز در معرض جیوه از طریق پر کردن دندان می تواند اثرات مخربی در طول زمان داشته باشد. ضروری است که در اسرع وقت از شر مواد پرکننده جیوه خلاص شوید و به طور مداوم جیوه را سم زدایی کنید تا آن را از سیستم خود خارج کنید.

۳. از آلودگی هوا (به ویژه در شهرها) آگاه باشید

جیوه محصول جانبی احتراق سوخت فسیلی است. گازهای گلخانه ای خودروها و دود ناشی از کارخانه ها و صنعت، جیوه قابل توجهی را در هوا آزاد می کند[۱۴][۱۵].

کاری را انجام دهید که می توانید از هوای آلوده جلوگیری کنید – شاخص کیفیت هوای محلی خود را به صورت دوره ای بررسی کنید و در روزهایی که کیفیت هوا پایین است از گذراندن زمان زیاد در بیرون خودداری کنید.

البته اگر در شهر هستید، آلودگی هوا اجتناب ناپذیر است و به احتمال زیاد هر روز جیوه تنفس می کنید. در آن مرحله، بهترین گزینه شما این است که به طور منظم سم زدایی کنید (در ادامه نحوه سم زدایی جیوه را بیاموزید).

این نکات می تواند به شما در محدود کردن میزان جذب جیوه کمک کند. با این حال، محدود کردن قرار گرفتن در معرض جیوه به طور کامل از شما در برابر مصرف جیوه محافظت نمی کند.

چرا باید جیوه را سم زدایی کنید؟

حتی اگر از منابع اصلی جیوه مانند ماهی و پر کردن دندان اجتناب کنید، باز هم مقادیر کمی جیوه را در طول زندگی روزانه جذب می‌کنید، از گازهای گلخانه‌ای خودرو، آب لوله کشی، آلودگی هوا و سایر منابع.

و اگر برای دوره‌هایی از زندگی‌تان به طور فعال سم‌زدایی نکرده‌اید، احتمالاً مقدار زیادی جیوه در بدنتان ذخیره شده است.

اگر خستگی غیر قابل توضیح، سردرد، مشکل در تمرکز، ایمنی ضعیف، افزایش وزن یا علائم دیگر دارید، به احتمال زیاد به دلیل تجمع جیوه سمی است. و با دستورالعمل‌های جدید آلودگی جیوه EPA، احتمالاً در سال‌های آینده اوضاع بدتر می‌شود.

به همین دلیل است که سم زدایی منظم جیوه بسیار مهم است.

بهترین راه برای سم زدایی از جیوه

عطارد در قسمت‌های دور از دسترس مغز و سیستم عصبی پنهان می‌شود. اگر مقدار زیادی از آن را به یکباره بسیج کنید، می توانید حتی بیشتر بیمار شوید. این بزرگترین اشتباهی است که مردم هنگام تلاش برای سم زدایی هر فلز سنگین مرتکب می شوند.

شما به چیزی نیاز دارید که هر دو جیوه را بسیج کند و به آن متصل می شود – آن را غیرفعال می کند و از بدن خود بیرون می آورد.

به همین دلیل فرموله کردم CitriCleanse. این ماده چسبنده سمی ملایم و در عین حال موثری است که به طور خاص برای سم زدایی فلزات سنگین مانند جیوه طراحی شده است.

CitriCleanse از سیستم ۱-۲-۳ برای حمایت از سم زدایی فلزات سنگین استفاده می کند:

  1. عصاره گشنیز به عنوان یک شلاتور عمل می کند و فلزات سنگین را از مکان های پنهان مانند ذخایر چربی و کبد می کشد[۱۶].
  2. پکتین مرکبات گریپ فروت به عنوان یک چسب عمل می کند – فلزات سنگین را چسبانده و جذب می کند و به آرامی آنها را از بدن خارج می کند[۱۷].
  3. اسید فولویک و اسید هومیک بدن را معدنی می کند، فلزاتی مانند جیوه را بیرون می راند و جابجا می کند. آنها همچنین به فلزات سنگین متصل می شوند بنابراین فلزات نمی توانند با خروج از سیستم شما آسیبی وارد کنند[۱۸].

CitriCleanse موثر است، اما برای سم زدایی روزانه نیز به اندازه کافی ملایم است. استفاده از آن آسان است و حتی طعم خوبی نیز دارد – فقط آن را با آب مخلوط کرده و هر روز صبح بنوشید.

اگر در مورد دستورالعمل‌های ضعیف EPA نگران هستید، یا فکر می‌کنید جیوه یا فلز سنگین دیگری در بدنتان پنهان شده است، CitriCleanse می تواند کمک کند. آن را امتحان کنید؛ در عرض چند روز تفاوت را احساس خواهید کرد.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/