حملات اضطراب – به تنهایی بر آن غلبه کنید

حملات اضطرابی در بیشتر مواقع باعث می‌شود فرد مبتلا از آنچه برای بدنش می‌گذرد گیج شود. در بیشتر موارد ممکن است احساس کنید که در حال از دست دادن کنترل کامل بر وجود فیزیکی و روانی خود هستید. ممکن است به نظر برسد که در حالت خلسه ای قرار گرفته اید که در حالتی آویزان شده اید که نمی توانید آن را کنترل کنید زیرا لرزش در بدن شما می گذرد، درد شدید سینه شما را سوراخ می کند، شروع به عرق کردن غیرقابل کنترل می کنید، تمام قدرت خود را برای حمایت از خود از دست می دهید، و حتی ممکن است کلماتی برای توصیف آنچه در حال گذراندن آن هستید را از دست بدهید. اینها تنها چند علامت هستند که ممکن است در هنگام ابتلا به حمله اضطراب شما را آزار دهند. چگونه باید یاد بگیرید و خودتان را قدرتمند کنید تا بتوانید در دفعات بعدی به تنهایی بر آن غلبه کنید و دفعه بعد با چه روش‌ها یا تکنیک‌هایی می‌توانید استفاده کنید؟

برای درک کامل آنچه که شخص در حال گذر از آن است، ابتدا باید به دنبال درمان و مشاوره پزشکی باشد تا دریابید که چه درمان هایی به عنوان لیستی از گزینه های ایمن در دسترس هستند که به شما در مسیر مدیریت این وضعیت ناتوان کننده کمک می کند، در حالی که اطمینان حاصل می کند که این کار را نمی کنید. آسیب بیشتر یا به خطر انداختن وضعیت سلامت بدن فیزیکی شما در طول درمان. با پزشک خود تماس بگیرید تا دریابید که آیا آنچه را که تجربه کرده اید یک مورد واقعی از یک حمله اضطرابی یا یک حمله پانیک است، زیرا علائم و ویژگی های آنها مشابه است و همچنین چه مسائل بهداشتی اساسی ممکن است به خطر بیفتد و ارزش داشته باشد. هنگام جستجوی درمان مراقب باشید گزینه های متعددی برای خودیاری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، مانند:

  • تکنیک تنفس: برخلاف برخی اطلاعات بی‌اساس که بیان می‌کند این یک فعالیت زائد و بی‌هدف است، تنفس به معنای چیزی بیش از یادگیری ساده دم و بازدم است، بلکه باعث می‌شود که فرد از تهویه‌ی بیش از حد تهویه نشود و از اکسیژن کافی رنج نبرد. رسیدن به مغز مغز مرکز همه دستورات بدن است و مسئول وضعیت روانی فرد در معرض حمله اضطراب قرار می گیرد.
  • خود را درگیر فعالیت های خلاقانه ای کنید که شامل یک ورزش سالم و متعادل هم برای خود فیزیکی و هم برای وضعیت ذهنی شما خواهد بود. برای مبارزه سریع و موفقیت آمیز با این وضعیت ناتوان کننده، مهم است که هم بدن و هم ذهن خود را به شکلی مناسب درآورید. ورزش و بازی بدن افراد را تناسب اندام و لاغر نگه می دارد و در عین حال راهی سالم برای لذت بردن از تمرین جنبه ذهنی رقابت یا فعالیت ورزشی ارائه می دهد.
  • همیشه خود را مشغول فعالیت های توسعه مثبت از جمله کار کنید. یک ذهن خالی احتمالاً با چیزهای اشتباه پر می شود و ایده های منفی ایجاد می کند که در غیر این صورت باید با مشغول کردن سالم به ایده های مثبت از آنها اجتناب می کردیم. اگر ذهنیت اشتباهی نسبت به یک مانع یا مشکل دارید، مطمئناً آن را یک چالش سخت و بی‌رقیب در مقایسه با آن‌ها با خوش‌بینی و ذهن مثبت متمرکز بر یادگیری چگونگی غلبه بر آن و بدون ترس از شکست خواهید دید. شکست بلیط دائمی زندگی نیست، بلکه فرصتی است برای بلند شدن، یادگیری، رشد و افتخار کردن به موفقیت.
  • یاد بگیرید که بر اساس تمایل طبیعی خود یعنی «جنگ یا گریز» پیش نروید، یاد بگیرید وقتی دچار حمله شدید بدن خود را آرام کنید. در کنار تمرین تنفس، کنترل وضعیت به شما باز می گردد. اگر در هنر آرام کردن و سفت کردن ماهیچه های خود مسلط شوید، قادر خواهید بود با از دست دادن کنترل وجود فیزیکی خود مبارزه کنید.
  • به غیر از تماس با پزشک یا پزشک خود، توصیه می شود که در مورد آنچه در حال گذراندن هستید با یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید. این یک شکل از درمان ارزشمند است که به شما و دیگران اجازه می دهد تا با این وضعیت کنار بیایید، به ویژه زمانی که از طریق یک گروه خودیاری تحت هدایت یک متخصص انجام شود.
  • یک رژیم غذایی متعادل سالم برای حفظ عملکرد مناسب بدن مهم است. نکته ای که باید به آن توجه کنید: غذاها و نوشیدنی هایی وجود دارند که عاقلانه از آنها دوری کنید، زیرا ممکن است بر بدن شما تأثیر بگذارند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر