رژیم لاغری سریع

حملات اضطرابی: آیا اضطراب شما ناشی از چیزی است که می نوشید؟

بسیاری از مردم از این که متوجه می شوند نه تنها استرس می تواند باعث حملات اضطراب شود، شگفت زده می شوند، بلکه برخی از مواد غذایی در رژیم غذایی شما نیز وجود دارد. در واقع، بسیاری از افرادی که در حال حاضر از اضطراب رنج می‌برند، می‌توانند بلافاصله با حذف بخشی از رژیم غذایی فعلی خود، خود را درمان کنند. مطمئناً عجیب به نظر می رسد، اما حقیقت این است که آنچه وارد بدن ما می شود می تواند ما را به گونه ای تحت تأثیر قرار دهد که ممکن است از آن آگاه نباشیم. در این مقاله به بررسی دو نوشیدنی در رژیم غذایی شما می پردازیم که می تواند تمام اضطراب شما را به همراه داشته باشد.

  1. قهوه / کافئین باور کنید، من از اعتراف آن متنفرم، اما اگر شما مستعد اضطراب هستید، کافئین می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. کافئین باعث تسریع ضربان قلب می شود و می تواند منجر به عصبی شدن، کمبود خواب، لرزش و ناتوانی در تمرکز شود. همه اینها بستر مناسبی برای یک حمله اضطرابی است. من شخصاً یک قهوه‌نوش بزرگ بوده‌ام و هنوز هم نمی‌توانم تا به امروز از آن دور بمانم. قهوه سیاه نوشیدنی مورد علاقه من است – اما من مجبور شدم به میزان قابل توجهی کاهش دهم تا به نفع خودم باشد. اگر به دنبال کاهش مصرف کافئین هستید، ممکن است سعی کنید چای داغ را جایگزین کنید که عمدتاً کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد.
  2. الکل از هر نوع علیرغم آنچه ممکن است خوانده باشید، هیچ نوع الکلی بهتر از هر نوع دیگری نیست و همه آنها به ویژه برای کسانی که مضطرب هستند مضر هستند. بسیاری از مردم فکر می کنند که الکل به دلیل افسردگی به آنها کمک می کند تا آرام شوند. متأسفانه برعکس است. اغلب الکل می تواند ضربان قلب را افزایش دهد. همچنین باعث مشکلات شدید خواب می شود و احتمال تشنج را در ساعات بیداری افزایش می دهد. اگر نوشیدن یک نوشیدنی بعد از کار چیزی است که نمی‌خواهید آن را رها کنید، فقط مطمئن شوید که خودتان را به یک نوشیدنی محدود کنید و قبل از اینکه بخواهید به رختخواب بروید، آن را بنوشید تا الکل به درستی قبل از تلاش برای خواب متابولیزه شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر