تقویت حافظه با ابر غذای امگا ۳

برای تقویت حافظه، یکی از غذاهای فوق العاده ای که همیشه در مورد آن می شنویم، اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. این واقعاً باعث تعجب می شود، نه تنها در مورد امگا ۳، بلکه در مورد تأثیر غذا بر عملکرد مغز. از نظر سلامت جسمانی و خلق و خو، نقشی که رژیم غذایی ایفا می کند کاملاً واضح است، اما اینکه چگونه بر نحوه تفکر ما و تقویت حافظه تأثیر می گذارد، جالب است.

امگا ۳ معمولا در ماهی های روغنی مانند ماهی کاد، شاه ماهی، ماهی تن و ساردین یافت می شود. حقیقت این است که منابع بسیار محدودی از این اسید چرب ضروری وجود دارد و در برخی موارد ممکن است افراد آنقدر کم از آن مصرف کنند که عملاً در خون انسان قابل تشخیص نباشد!

نقشی که امگا ۳ در ایجاد یک حافظه خوب ایفا می کند در شکل گیری آن نهفته است. اسیدهای چرب موجود در آن مشابه اسیدهای چرب موجود در ماده خاکستری مغز است. برای عملکرد بهینه غشای سلولی مغز مهم است. مصرف امگا ۳ باعث می شود که انتقال این سلول های مغزی روان تر شود، ارتباطات و ارتباطات آنها تقویت شود، از خرابی جلوگیری کرده و حافظه را تقویت کند.

همچنین به همین دلیل است که مطالعات آن را به عنوان عاملی در اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی و افسردگی پیشنهاد کرده اند – کمبود امگا ۳ در رژیم غذایی باعث سقوط می شود. برای تقویت حافظه و تقویت عملکرد مغز، مهم است که بخش سالمی از امگا ۳ را شامل شود. این در واقع برای زنان باردار، نوزادان و افراد مسن که به قدرت اضافی برای حافظه و عملکرد مغز نیاز دارند، مفیدتر است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر