تغذیه طبیعی برای کمک به مبارزه با استرس

یک رژیم غذایی سالم و مغذی برای سلامت و تندرستی کلی ما مهم است. اگر چه می دانید که مواد غذایی طبیعی وجود دارد که می تواند به شما در مبارزه با استرس کمک کند؟ بیایید به برخی از آنها نگاهی بیندازیم، که ممکن است در رژیم غذایی خود روی آنها کار کنید.

گردوی ساده می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. همچنین تولید مواد شیمیایی طبیعی و افزایش دهنده خلق و خو مانند تریپتوفان و ملاتونین خواب آور را در بدن شما تشویق می کند. هر روز چند عدد گردو نیز طعم خوبی دارد.

زغال اخته ویتامین C را فراهم می کند که به کاهش کورتیزول کمک می کند – که به استرس کمک می کند. ویتامین C در هنگام استرس به افزایش فشار خون کمک می کند.

اگر آنها را دوست دارید (من دوست ندارم)، آووکادو حاوی هر تعداد ویتامین است که به شما کمک می کند. بسیاری از مردم از له شده آووکادو روی نان تست همراه با یک تخم مرغ برای صبحانه یا ناهار لذت می برند. آن را امتحان کنید.

اگر غذاهای هندی خود را دوست دارید (مثل من…) این ممکن است گزینه بعدی شما باشد. زردچوبه ادویه ای است که اغلب در کاری استفاده می شود. خواصی از جمله عمل به عنوان یک ضد التهاب طبیعی، افزایش سروتونین و کمک به کاهش استرس کورتیزول دارد.

چای سبز را برای تغییر امتحان کنید. مانند زردچوبه، می تواند به کاهش کورتیزول کمک کند و در نتیجه به کاهش استرس کمک کند.

گنجاندن مقداری کلم در رژیم غذایی نیز ممکن است کمک کننده باشد. مقدار زیادی ویتامین C که (دوباره) به کاهش کورتیزول و تقویت عملکرد مغز کمک می کند.

گشنیز یکی دیگر از عوامل طبیعی ضد استرس است. خاصیت آرام بخشی دارد و می تواند به خواب نیز کمک کند.

ممکن است تمام مواد غذایی ذکر شده در اینجا را دوست نداشته باشید. اگرچه هر چیزی که دوست دارید یا ممکن است بخواهید امتحان کنید – آن را در نبرد با استرس انجام دهید.

همه آنها می توانند به کاهش سطح استرس شما کمک کنند. ممکن است سعی کنید یک دفترچه خاطرات مختصر از آنچه شروع کرده اید در رژیم غذایی خود بگنجانید و چه احساسی دارید، داشته باشید. فکر می‌کنید کمک می‌کند، بهتر است چند عدد گردو بخورید یا آووکادو را برای ناهار له کنید.

مراجعه به دفتر خاطرات غذایی به شما کمک می کند تا آنچه را که دوست دارید شناسایی کنید و تاثیر مثبتی بر استرس شما خواهد داشت.

همچنین می‌توانید برای یافتن سایر مواد غذایی طبیعی که ممکن است کمک کنند، کمی تحقیق کنید و امتحان کنید. مقداری تنوع سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر