تغذیه سالم – سه راه برای افزودن جوز هندی به برنامه غذایی خود

وقتی نوبت به دیدن نتایج عالی از برنامه غذایی شما می رسد، نحوه تهیه غذای خود نیمی از معادله است. شما می توانید غذاهای سالم را انتخاب کنید، اما اگر آنها را با استفاده از روش های پر کالری و سس های ناسالم تهیه کنید، هیچ لطفی به خودتان نمی کنید. با این حال، اگر آنها را با استفاده از مقدار کمی روغن زیتون یا نارگیل به همراه مقدار زیادی سبزی و ادویه جات تازه بپزید، به مراتب بهتر خواهید بود و آماده خوردن یک غذای خوشمزه بدون احساس گناه خواهید بود.

یکی از ادویه‌هایی که می‌خواهید به غذایتان اضافه کنید، جوز هندی است. جوز هندی برای بهبود سیستم ایمنی بدن، تقویت گردش خون، کمک به تقویت مو و پوست و ارتقای عملکرد سالم مغز بسیار عالی است. جوز هندی می تواند به رفع خستگی، استرس و اضطراب کمک کند. تقریباً می تواند به همه کمک کند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که آن را در برنامه غذایی خود قرار ندهید.

اما چگونه باید آن را اضافه کرد؟ بهترین راه ها چیست؟ اینجا تعدادی ایده برای نحوه شروع شما موجود است…

۱. جوز هندی را به سبزیجات اضافه کنید. یک راه ساده برای ورود بیشتر به روزتان این است که هنگام آماده کردن سبزیجات، جوز هندی را به آنها اضافه کنید. کمی کره اضافه کنید و سپس جوز هندی را روی آن بپاشید و ظرف چند ثانیه یک غذای فوق العاده خواهید داشت. در حالی که کره کالری اضافه می کند، اما به مقدار کمی نیاز ندارید.

۲. آن را روی میوه های پخته شده بپاشید. یکی دیگر از راه های خوشمزه برای سرو جوز هندی این است که پس از اتمام پخت میوه، آن را روی میوه بپاشید. شما خواهید دید که این کار برای سیب، آناناس، موز یا انبه عالی است – انتخاب شما.

میوه های پخته شده یک راه عالی برای پایان دادن به یک وعده غذایی هستند: یک دسر کم چرب و سرشار از مواد مغذی و در اینجا راهی برای زنده کردن آن کمی وجود دارد. آن را با مقداری رویه هم زده کم کالری سرو کنید و واقعاً یک دسر خوشمزه خواهید داشت.

۳. کدو تنبل خود را ادویه درست کنید. اگر عاشق همه چیزهایی هستید که کدو تنبل در پاییز بیرون می آید، باید بدانید که می توانید ادویه های کدو تنبل خود را در تمام طول سال درست کنید.

سه ادویه که ادویه کدو تنبل را تشکیل می دهند جوز هندی، میخک و دارچین هستند، بنابراین این سه ادویه را با هم ترکیب کنید و شروع به پاشیدن سه ادویه در قهوه خود، روی یک کاسه بلغور جو دوسر یا مقداری ماست وانیلی کنید. اگر خلاق شوید، احتمالاً می توانید راه های دیگری را برای اضافه کردن آن به روز خود بیاندیشید.

تنها چند راه از راه های زیادی وجود دارد که می توانید این ادویه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. آخرین باری که جوز هندی خوردی کی بود؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر