رژیم لاغری سریع

تغذیه ای که تستوسترون را کاهش می دهد؟ | DigitalMuscle.com


توسط دکتر داگ کالمن، سردبیر تغذیه

هنگامی که به بدنسازی مشغول هستید، زمانی که به دنبال ورزش و افزایش عضلات هستید، بیشتر می دانند که داشتن سطح تستوسترون نرمال یا حتی سطح تستوسترون بالا به واکنش عضلانی به استرس ناشی از ورزش کمک می کند. بخشی از پاسخ هورمونی بدن به تمرینات مقاومتی، پاسخ دادن با افزایش سطح تستوسترون است. افزایش تستوسترون معمولاً به تلاش و شدت خود جلسه تمرین مربوط می شود. همانطور که به نظر می رسد، پیر و جوان همیشه به یک تمرین وزنه برداری پاسخ نمی دهند. چیزی که معمولاً در بالابرهای جوان متفاوت است این است که آنها هورمون رشد و تأثیر تستوسترون قوی تری را در مقایسه با افراد مسن تجربه می کنند.

همه این‌ها نگرانی‌هایی را افزایش می‌دهد که می‌خواهید از تمرینات حداکثر بهره را ببرید. به عبارت دیگر، هنگامی که می خواهید عضله بسازید، حفظ سطح تستوسترون در حد نرمال یا حتی نرمال به برنامه کمک می کند. از نظر تغذیه، ما می دانیم که برخی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد شیمیایی گیاهی می توانند یک اثر گذرا (کوتاه) بر هورمون ها داشته باشند، در حالی که سایر هعناصر ممکن است اثر طولانی تری داشته باشند. یک مقاله مروری اخیر علم پشت چنین مواد مغذی “پروتستوسترون” مانند Tribulus terrestris، D-aspartic acid، DHEA، Maca، Catuaba را پوشش می دهد.، و دیگران. در صورت علاقه بیشتر خواننده را به این مقاله دانشگاهی ارجاع می دهم (به لینک مرجع شماره دو مراجعه کنید).

هدف از به‌روزرسانی این وبلاگ، به اشتراک گذاشتن ترکیبات تغذیه‌ای، عوامل، ادویه‌ها است که ممکن است تستوسترون شما را کاهش دهند یا زندگی جنسی شما را مختل کنند و در نهایت شما را خالی کنند و نتوانید از تمام آنچه می‌توانید از تمرینات خود لذت ببرید.

از آنجایی که ما انسان هستیم و برای رشد به کالری نیاز داریم، غذاها اغلب شامل ادویه جات و امثال آن هستند تا طعم و مزه را بهبود بخشند و یا به غذا کمک کنند تا غذا برای خوردن خوش طعم تر شود. بسیاری از بدنسازان، ورزشکاران و سایر ورزشکاران اغلب مرغ، بوقلمون، ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ و غذاهای مرتبط (به کنار پودر پروتئین) به عنوان منابع اصلی پروتئین مصرف می کنند. همانطور که همه ما می دانیم، پروتئین در رژیم غذایی برای ریکاوری ماهیچه ها و مطمئناً برای افزایش عضلات مورد نیاز است. اما، اگر ادویه‌هایی که روی مرغ یا سایر غذاها می‌زنید واقعاً تستوسترون را مختل یا کاهش دهند، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا وقت خود را در ورزشگاه و کراس فیت بدون دلیل موجه صرف کرده اید؟

آیا تا به حال نام ادویه زیره را شنیده اید؟ اگر این کار را نکرده اید، شاید همسر آشپزی شما چنین کرده باشد. در هر صورت، یک مطالعه اخیر به بررسی زیره و اینکه چگونه می‌تواند بر هورمون‌ها و همچنین فرآیند تولید اسپرم تأثیر بگذارد (برای مردانی که می‌خواهند روزی آماده بچه‌دار شدن باشند، مهم است). خوب، این مطالعه نشان داد که زیره، ادویه‌ای که معمولاً با مرغ، بوقلمون و سایر گوشت‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند به عنوان یک ضد بارداری مردانه عمل کند. بله، درست خواندید، بیش از ½ قاشق چای خوری زیره بخورید و می توانید نه تنها سطح تستوسترون خود را کاهش دهید، بلکه توانایی سلول های بدن مرد را که تستوسترون را تولید می کنند نیز کاهش دهید (بر روی سلول های سرتولی و لیدیگ تأثیر منفی می گذارد). زیره سبز با دوز ۱/۲ قاشق چایخوری برای انسان کافی است تا تولید تستوسترون را در سطح سلولی متوقف کند! علاوه بر این، به زیره سبز، آیا می‌دانستید که نسخه‌های خاصی از پاپایای میوه عالی ممکن است سطح تستوسترون را کاهش دهند؟ دوزهای غلیظ پاپایا به عنوان عوامل ضد بارداری مردانه مؤثر بوده است. یکی از راه های کارکرد آن علاوه بر بی حرکتی اسپرم، کاهش تولید تستوسترون است.

برای بدنسازان اینجا در Digital Muscle، نکته مهم این وبلاگ این است که اگر عضله سازی هدف شماست و همچنین به آنچه در بدن خود می گذارید اهمیت می دهید، درک تغذیه اولیه آشپزی اهمیت پیدا می کند. بله، زیره به عنوان یک ادویه در مقادیر زیاد و اغلب مصرف می شود برای کسانی که به دنبال افزایش عضلانی هستند مطابقت ندارد، و همچنین به نظر می رسد درست است که دانه پاپایا همچنین می تواند یک نر را خنثی کند.

نه سرگرم کننده، نه ماچو. ادویه ها و گیاهان دیگری نیز وجود دارند که می توانند بر سطح تستوسترون ما تأثیر منفی بگذارند و احتمالاً بر سطح استروژن نیز تأثیر می گذارند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جنبه از تغذیه عملکردی هستید، با این وبلاگ همراه باشید. بیشتر در راه است! – هر سوالی دارید؟ اطلاعات تماس من در بالا ذکر شده است.

منابع

۱. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17024619

۲. http://jmh.sagepub.com/content/early/2015/08/06/1557988315598554.abstract

۳. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25675391

۴. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16313067

۵. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19914367

۶. https://www.t-nation.com/diet-fat-loss/eat-like-at-man

داستان مرتبط: کاردیو برای انقباض عضلانی؟ – نوشته بن پاکولسکی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/