تازه مادران – مراقب خودت باش

برای مادران تازه وارد آسان است که مراقبت از خود را پس از تولد نوزادشان نادیده بگیرند و این قابل درک است. قابل درک است زیرا آنها درگیر اطمینان از برآورده شدن نیازها و خواسته های فرزند کوچکشان هستند. با این حال، مراقبت از خود بخشی از مراقبت از نوزاد است. بنابراین، در اینجا چند پیشنهاد ساده و زمان‌بر وجود دارد که برای تازه مادران در این زمینه مفید است.

به طور منظم و درست غذا بخورید

البته همیشه مهم است که به طور منظم و درست غذا بخوریم، اما گاهی ممکن است یک وعده غذایی را در اینجا و آنجا حذف کنیم و یک لیوان آب را جایگزین پاپ کنیم. اما انجام این کارها کار خوبی نیست و مطمئناً پس از زایمان و حتی بیشتر از آن در صورت شیردهی باید از انجام آن خودداری کرد. معمولاً مقامات بهداشتی سه وعده غذای مربعی در روز و میان وعده های میان وعده را توصیه می کنند. این برای سالم و قوی نگه داشتن یک فرد است. غذاهایی مانند ماهی، جگر، انواع توت ها، آجیل، سیب زمینی، آب، شکلات تلخ، اسفناج و هویج تنها برخی از غذاهایی هستند که باید بخشی از رژیم غذایی آنها باشند. غذاهایی بخورید که برای روز نیرو و انرژی می بخشد و در صورت لزوم از غذاهایی استفاده کنید که به تولید شیر مادر کمک می کند. غذاهایی مانند کدو، کلم و مرغ.

در دوران شیردهی شیر، آبمیوه، آب، سوپ بنوشید

اگر تغذیه با شیر مادر در حین انجام آن، نوشیدن شیر، آبمیوه، آب یا سوپ سالم است و راه خوبی برای انجام چند کار است. البته، اگر ترجیح می دهند بلافاصله قبل یا بعد از غذا دادن به نوزادان غذا بخورند، مشکلی ندارد. هر چه آنها سالم تر باشند در اطراف بهتر است. اگر مادری شیر نمی دهد، شیر، آب میوه، آب و سوپ همچنان باید در طول روز مصرف شود. آنها را می توان به عنوان میان وعده یا بخشی از یک وعده غذایی بزرگتر مصرف کرد.

از مولتی ویتامین استفاده کنید

مولتی ویتامین ها را می توان بدون نسخه خریداری کرد و تعداد زیادی از آنها در بازار وجود دارد. با این حال، ایده خوبی است که قبل از خرید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. پزشک ممکن است اسید فولیک و ویتامین های همراه با آهن را توصیه کند. البته قرار است در کنار تغذیه سالم و ورزش از آنها استفاده شود.

هنگام استراحت نوزادان استراحت کنید

زمانی که نوزادان در خواب هستند انجام هر کاری و همه چیز بسیار وسوسه انگیز است. خانه ممکن است نیاز به نظافت داشته باشد، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی باید مورد توجه قرار گیرند و این فهرست می‌تواند ادامه یابد. هنگامی که نوزادان بیدار هستند، ممکن است انجام این کارها کمی دشوار باشد و در نتیجه تمایل به انجام آنها در هنگام خواب وجود دارد. با این حال، زمانی که نوزادان در حال استراحت هستند، استراحت کردن بسیار مهم است، زیرا ممکن است زمانی که بیدار هستند فرصت این کار را نداشته باشند.

تنها کمبود خواب و کمبود مراقبت کلی وجود دارد که بدن می تواند قبل از اینکه در ناخوشایندترین زمان به خواب رود و بیمار شود، انجام دهد. مراقبت از خود به ویژه پس از زایمان بسیار مهم است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر