رژیم لاغری سریع

برنج قهوه ای ممکن است سطح سروتونین را برای کمک به افسردگی افزایش دهد

افسردگی یک وضعیت روانی است که در اثر عوامل مختلف شیمیایی و محیطی ایجاد می شود. با این حال، مطالعات به طور کلی نشان می دهد که افراد افسرده سطوح بالاتری از سروتونین نسبت به همتایان غیر افسرده خود دارند. چندین مطالعه نشان داده‌اند که تعادل این انتقال‌دهنده عصبی ممکن است با مصرف برنج قهوه‌ای بهبود یابد، اگرچه در میان جامعه علمی بحث‌هایی وجود داشته است. با این حال، این یکی از غذاهایی است که متخصصان تغذیه برای کسانی که به دلیل غذاهای چرب یا شیرین مانند پیتزا یا چیزکیک افسرده هستند توصیه می کنند.

برنج قهوه ای به ویژه سرشار از کربوهیدرات های سالم و کم چرب است. محققان دریافته اند که این کربوهیدرات های «هوشمند» می توانند تولید سروتونین را در مغز تحریک کنند. همانطور که سطح سروتونین در بیماران افسرده افزایش می یابد، به دلیل بازیابی تعادل شیمیایی انتقال دهنده عصبی، آنها شروع به بهبود علائم خود می کنند. درک این نکته مهم است که برنج قهوه ای به تنهایی درمان افسردگی نیست، اما می تواند همراه با داروهای ضد افسردگی به بهبود خلق و خوی کمک کند.

اثرات افزایش تولید سروتونین در جامعه پزشکی و در کسانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند که سطح سروتونین را افزایش می دهند به خوبی درک شده است. خلق و خوی بهتر می شود و افراد در نهایت کمتر احساس اضطراب و تحریک پذیری می کنند. آنهایی که سطح سروتونین آنها با دارو یا رژیم غذایی تقویت می شود، احساس آرامش بیشتری می کنند و توانایی بیشتری برای تمرکز روی کارهای خاص دارند.

مواد شیمیایی موجود در برنج قهوه ای باعث افزایش سطح سروتونین می شود. به عنوان مثال، اسید فولیک به تقلید از رشد مغز و عملکرد سلول های مغزی معروف است. اسید فولیک باعث آرامش، بهبود خلق و خو و افزایش تمرکز می شود. این اثرات مثبت می تواند اثرات منفی را که افراد مبتلا به افسردگی اغلب تجربه می کنند، کاهش دهد.

همچنین ویتامین B1، ویتامین B3 و انواع مواد معدنی موجود در برنج قهوه ای باعث تحریک مغز و سیستم عصبی می شود. همچنین تأثیر مثبتی بر سروتونین و سایر انتقال دهنده های عصبی دارد. این ویتامین ها و مواد معدنی با تقویت سیستم ایمنی و انرژی تاثیر مثبتی بر سلامت کلی دارند.

برنج قهوه ای غذایی با شاخص گلیسمی پایین است. به این معنی که گلوکز موجود در آن به تدریج وارد جریان خون می شود. این اجازه می دهد تا سطح قند خون بعد از غذا تا حد زیادی تحت تأثیر قرار نگیرد. به این ترتیب از بالا و پایین بودن قند خون به طور موثر پیشگیری می شود. شناخته شده است که این نوسانات باعث ایجاد نوسانات خلقی شدید در افراد مبتلا به افسردگی می شود. برنج قهوه ای می تواند از نوسانات خلقی جلوگیری کند و به عنوان بخشی از یک برنامه جامع درمان افسردگی، افسردگی را به شما تسکین دهد.

مزایای سلامتی دیگری نیز وجود دارد. فیبر محلول در این نوع برنج عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. به این ترتیب مواد مغذی حاصل از غذا بهتر جذب بدن می شود. در نتیجه کار همه اعضا و سیستم ها از جمله مغز تحریک خواهد شد. فیبر محلول باعث کاهش کلسترول و ارتقای سلامت قلب می شود. به این ترتیب می تواند به کاهش اثرات منفی افسردگی بر قلب و کل سیستم قلبی عروقی کمک کند.

اکنون می دانید که برنج قهوه ای چگونه می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند. این ماده غذایی دارای فواید مختلفی از جمله تحریک تولید سروتونین است. لذت بردن نیز کاملاً بی ضرر است. یکی از نکات مهمی که افراد مبتلا به افسردگی باید بدانند این است که شما می توانید بهترین نتایج ممکن را از پختن برنج طبیعی و ارگانیک بدست آورید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر