برای سلامت روان مغز خود را تمرین دهید

افراد مسن معمولاً از بیماری هایی رنج می برند که بر سیستم عصبی به ویژه مغز تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده اند که تا زمانی که نورون های خود را در حالت فعال نگه دارید، می توان از نارسایی مغز جلوگیری کرد.

بالا رفتن سن بهانه ای برای متوقف کردن آموزش مغز نیست. در واقع، امروزه افراد مسن زیادی هستند که از همه خرد و تدبیری برخوردارند که جوانان از آن بی بهره هستند. بله، بدن آنها ممکن است ضعیف و چروکیده به نظر برسد، اما ذهن آنها با سرعتی حرکت می کند که شما نمی توانید آن را درک کنید.

یک راز این است که هرگز استفاده از مغز خود را متوقف نکنید. از کارهای ساده روزانه که انجام می‌دهید، و همچنین کل خریدهای سوپرمارکتی‌تان، باید به ذهنتان اجازه دهید که کار کند. اگر تمایل به استفاده از ماشین حساب دارید، توقف کنید و هر چیزی را که در ذهن خود دارید اضافه کنید. برای شما این فعالیت بسیار مفید است.

هرگز نباید خواندن را متوقف کنید. گاهی اوقات، زمانی که از قبل مشغول کار خود هستید، فراموش می کنید که به خواندن ادامه دهید تا دانش بیشتری به بانک داده خود اضافه کنید. اگر متوجه شدید که افراد مسن هنوز در سنین پیری به حرفه خود می پردازند، می توانید حکمت را در گفتار و کردار آنها ببینید. اغلب اوقات، آنها را در حال خواندن روزنامه هر روز صبح خواهید دید. حالا می بینید که آنها به خواندن ادامه می دهند، حتی اگر از قبل پیر شده باشند.

سعی کنید به معماها و مطالب بی اهمیت در روزنامه ها و مجلات پاسخ دهید. به این ترتیب می توانید مغز خود را به چالش بکشید و نورون ها را مجبور کنید سریعتر حرکت کنند. اگرچه از همان ابتدا برای شما دشوار خواهد بود، اما تا زمانی که تلاش کنید به زودی به آن عادت خواهید کرد.

پس پیر شدن را بهانه ای برای استفاده نکردن از مغز خود قرار ندهید. اگر می‌خواهید عاقل باشید، نورون‌های خود را از هم‌اکنون با خواندن، محاسبه خریدها و پاسخ دادن به پازل‌ها شروع کنید. خواهید دید که از این فعالیت ها لذت خواهید برد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر