رژیم لاغری سریع

با ایجاد این ۵ تغییر ساده در رژیم غذایی خود بر اضطراب خود غلبه کنید

همه‌ی ما در زندگی‌مان یک‌بار حمله پانیک یا اضطراب را تجربه کرده‌ایم، آن احساس ترس، چرخش معده و تپش قلب در حالی که سعی می‌کنی خود را آرام کنی، اما در عوض وقتی سعی می‌کنی به چیز دیگری فکر کنی، مضطرب‌تر می‌شویم. علاوه بر چیزی که شما را نگران می کند متوجه می‌شوید که مغز شما مدام به انتظار وقوع بدترین اتفاقات برمی‌گردد. وقتی در رختخواب دراز می کشید و سعی می کنید بخوابید، متوجه می شوید که بدن شما به طور فزاینده ای بی قرار می شود. بنابراین، سعی می‌کنید بلند شوید و بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید تا ذهنتان را از نگرانی دور کنید، اما در عوض نمی‌توانید تمرکز کنید. زمانی که به خواب می روید، تقریباً زمان بیدار شدن است و روز بعد خود را خسته و همچنان مضطرب خواهید دید.

اضطراب برای اکثر مردم در واقع یک علامت هشدار است که بدن شما را از موقعیت‌های خطرناک یا مشکل‌ساز آگاه می‌کند، به طوری که می‌توانید سعی کنید از همه آنها دوری کنید یا هر تغییری را که باید برای خلاص شدن از شر مشکل ایجاد کنید، ایجاد کنید. این همان چیزی است که روانشناس آن را پاسخ “جنگ یا گریز” می نامد. زمانی که بدن شما احساس می کند که موقعیتی در حال یا آینده روی شما تاثیر منفی می گذارد. یا در حال آماده شدن برای دویدن است یا از خود محافظت می کند.

این می تواند مفید باشد زیرا به شما کمک می کند تا با تمام خواسته ها و استرس های زندگی روزمره مقابله کنید. مانند اینکه صبح روز بعد به شما انگیزه بیشتری برای مطالعه برای امتحان بدهید، روی پروژه مهمی که سر کار می آید متمرکز بمانید، یا در واقع ممکن است با احساس ناراحتی از رفتن به قسمت بد شهر و غیره از یک موقعیت بالقوه خطرناک اجتناب کنید. .

بنابراین می بینید که مشکل واقعاً اضطراب نیست، بلکه این است که اضطراب چقدر می تواند برای برخی افراد شدید شود. برای حدود ۵ درصد از جمعیت، اضطراب می تواند آنقدر جدی شود که کیفیت زندگی آنها را مختل کند. این ترس بیش از حد، غیر منطقی و ناسالم از موقعیت های عادی روزمره می شود.

خوشبختانه، تحقیقات منجر به بهبود درمان هایی برای کمک به اکثر افراد مبتلا به اختلال اضطراب شده است تا بتوانند به زندگی سالم، شاد و پربارتر بازگردند. مطالعات همچنین نشان داده اند که اگرچه تغییر در رژیم غذایی نمی تواند به طور موثر اختلال اضطراب شدید را درمان کند، علاوه بر درمان هایی که قبلا ذکر شد، می تواند برای فرد مبتلا به اضطراب شدید مفید باشد.

اگر در زندگی خود اضطراب دارید، برخی از تغییرات رژیم غذایی ذکر شده در زیر را امتحان کنید.

۱. حتما روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. بدن ما اغلب دچار کم آبی می شود که به نوبه خود منجر به سردرد، استرس و خستگی می شود.

۲. حتماً روزانه یک مولتی ویتامین ترجیحاً حاوی نیاسین و ریبوفلاوین مصرف کنید. در اینجا برخی از راه‌ها، اما نه همه، وجود دارد که مولتی ویتامین به کاهش استرس کمک می‌کند.

(الف) ویتامین C نه تنها سیستم ایمنی را تقویت می کند، بلکه به تبدیل ال-تیروزین به دوپامین نیز کمک می کند. سپس با B6، اسید اسکوربیک دوپامین را به بدون آدرنالین تغییر می دهد. این انتقال دهنده عصبی و سروتونین به طور مستقیم با کنترل اضطراب و افسردگی مرتبط هستند.

(ب) نیاسین همچنین با کنترل ترشح قند در خون، که به تسهیل آزاد شدن انرژی از کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند، و با بهبود جریان خون در سراسر بدن که در مواقع استرس تا حد زیادی مهار می‌شود، به کاهش استرس در بدن کمک می‌کند.

(ج) ریبوفلاوین در شرایط استرس زا کمک می کند تا ویتامین های B را به اشکال مفیدتر تبدیل کند و در عین حال سیستم ایمنی شما را تقویت می کند، که اغلب در مواقع استرس ضعیف می شود.

۳. از کافئین نه تنها در قهوه بلکه در نوشابه ها نیز خودداری کنید. به خوبی شناخته شده است که کافئین می تواند علائم اضطراب را تشدید کند.

۴. هر چند وقت یکبار که ممکن است برای آرام کردن اعصاب خود بخواهید از الکل بپرهیزید، اغلب می تواند وضعیت را تشدید کند، زیرا یک افسردگی است که می تواند شما را بی حال و حتی مضطرب کند.

۵. کربوهیدرات های پیچیده مانند نان سبوس دار، نخود، سیب زمینی، برنج قهوه ای و همچنین پاستا بخورید. این غذاها می توانند به عنوان یک آرام بخش خفیف عمل کنند که با افزایش میزان سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی آرام بخش در مغز، به آرام کردن اضطراب شما کمک می کند.

در حالی که نمی توانید از استرس ها و فشارهایی که ممکن است روزانه با آن ها مواجه شوید خلاص شوید. شما می توانید با تلاش آگاهانه برای مصرف روزانه ویتامین ها، آب و غذاهای کاهنده اضطراب، اضطراب خود را کاهش داده و به طور موثرتری مدیریت کنید. در حالی که از مواردی که همزمان علائم اضطراب را افزایش می دهند اجتناب کنید. آن را امتحان کنید، از اینکه یک تغییر کوچک در رژیم غذایی شما چه می تواند انجام دهد شگفت زده خواهید شد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر