این ۵ غذای فوق العاده از وضعیت بی خوابی شما مراقبت می کنند

آیا تا به حال فکر کرده اید که دنیا بدون خواب چگونه خواهد بود؟! مطمئنم حدس شما به خوبی حدس من است.

مطمئناً زیر چشمانتان کیسه های بزرگی دارید، خلق و خوی بد خلق و بی حالی جسمی و روحی در این روزها وجود دارد.

خواب یکی از هدایای طبیعت به انسان است، که راهی را برای بدن فراهم می کند تا استراحت لازم را داشته باشد و خود را جوان کند.

این به رهایی از استرس بدن و ذهن کمک می کند و در فرآیند تنظیم فشار خون بدن، سطح pH و قند خون را حفظ می کند.

اگر به اندازه کافی نخوابید، به احتمال زیاد دچار خستگی، فشار خون بالا، افزایش سطح قند خون و اسیدیته بدن می شوید.

همچنین انجام فعالیت های ساده و تمرکز کامل هنگام انجام وظایف روزانه برای شما مشکل خواهد بود.

هنگامی که در شب به سختی بخوابید، این وضعیت به عنوان بی خوابی شناخته می شود و اعتقاد بر این است که در ایالات متحده از هر ده بزرگسال، یک نفر از این عارضه رنج می برد، این امر توسط مرکز علوم و پزشکی استنفورد به عنوان نتیجه گیری بیان شده است از یک سری مطالعات انجام شده

پس چه چیزی باعث بی خوابی می شود؟

برخی از دلایل اصلی بی خوابی عبارتند از:

• استرس جسمی و روحی.

• عادات غذایی، در صورت مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده، کافئین، چربی غیراشباع چندگانه و گلوتن. به احتمال زیاد خوابیدن در شب برای شما مشکل است.

• انتخاب سبک زندگی، کشیدن سیگار، نوشیدن بیش از حد الکل و خوردن یک وعده غذایی سنگین تا آخر شب می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد.

چگونه با بی خوابی مبارزه کنیم

شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی متعادل و عدم مصرف غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده اغلب با بی خوابی مبارزه کنید.

نوشیدن بیش از حد الکل و سیگار کشیدن را متوقف کنید، همچنین کافئین مصرفی را ترک کنید.

۵ غذای فوق‌العاده وجود دارد که می‌توانید از امروز شروع به خوردن کنید تا نگرانی‌های بی‌خوابی خود را کاهش دهید و همچنین کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید.

این ۵ غذای فوق العاده است:

۱. بادام

هنگامی که استرس شما کاهش یابد، بدن شما آرام می شود و در نهایت می توانید کمی بخوابید. بادام سرشار از منیزیم است که شما را از استرس رها می کند و باعث خواب خوب می شود.

۲. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر برای درمان بی خوابی شناخته شده است و این به این دلیل است که سرشار از دو ماده معدنی اصلی است که با آرامش عضلات بدن باعث خواب می شوند و این مواد معدنی شامل پتاسیم و منیزیم هستند.

۳. موز

موز نه تنها یک میوه خوشمزه است، بلکه سرشار از دو ماده معدنی جادویی تسکین دهنده استرس، منیزیم و پتاسیم است. موز همچنین دارای تریپتوفان است که یک انتقال دهنده عصبی است که به کنترل و تنظیم توانایی خواب شما کمک می کند مشابه ملاتونین و سروتونین که انتقال دهنده های عصبی آزاد شده توسط مغز هستند.

۴. ریشه سنبل الطیب

این گیاه دارای خواص آرام بخش و ضد اضطراب بسیار قوی است. در یونان و روم باستان بسیار محبوب بود و از چای تهیه شده از این گیاه برای کمک به خوابیدن افراد استفاده می شد. به ویژه برای زنانی که پس از یائسگی به سختی می خوابند مفید است.

۵. آلبالو

مطالعات متعددی نشان داده است که گیلاس در بهبود خواب موثر است. در دسامبر ۲۰۱۲، مجله اروپایی تغذیه، یافته‌های یک مطالعه را گزارش کرد که شامل برخی از افراد بود که به مدت یک هفته کامل آب گیلاس دریافت کردند. طبق این ژورنال، افرادی که از این آبمیوه استفاده کردند، ادرارشان دارای سطوح بالایی ملاتونین بود و در نتیجه کیفیت خواب آنها به طور قابل توجهی بهبود یافت.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر