اولین خط دفاع از سلامت ما ایمنی ماست

سیستم ایمنی بدن ما اولین خط دفاعی بدن ما در برابر مهاجمان خارجی است. این دفاع طبیعی بدن ما است و بدون آن، ما در برابر میکروارگانیسم هایی مانند قارچ، ویروس، انگل و باکتری شانسی نخواهیم داشت.

این مزاحمان مزاحم و مخرب سلامتی در همه جا پنهان می شوند و این سیستم ایمنی ما است که شبانه روز کار می کند که موانع محافظتی ایجاد می کند و مانع از ورود آنها به بدن ما می شود.

اگر کسی مخفیانه وارد شود، سیستم ایمنی بدن ما یک طرح پشتیبان دارد که وارد شده و مجموعه ای از مواد شیمیایی و پروتئین ها را همراه با تعدادی گلبول سفید به بیرون می فرستد، همه به دنبال یافتن و حمله آنتی ژن خارجی قبل از اینکه زمان لازم برای تولید مثل داشته باشد. .

یک سیستم ایمنی قوی کمک می کند تا از تمام مشکلات سلامتی از بیماری های خطرناک گرفته تا سرماخوردگی های معمولی جلوگیری کند. هنگامی که در اوج عملکرد کار می کند، میلیون ها آنتی ژن را شناسایی می کند و به آن پاسخ می دهد که آنچه برای از بین بردن آنها لازم است تولید می کند.

دکتر. دکتر بروس پولسکی، سنت. بیمارستان لوک روزولت در ایالت های نیویورک، “ما دارای یک سیستم ایمنی عالی هستیم که برای حفظ سلامتی تکاملی ما طراحی شده است.”

با این حال، هنگامی که ما به طور مداوم درگیر عادات/سبک زندگی ناسالم هستیم، سیستم ایمنی خود را ضعیف می کنیم. این اقدامات خطرناک در را به روی مهاجمان خارجی باز می کند و نتیجه نهایی این است که ما بیمار می شویم.

تاکتیک‌های ساده سالم مانند شستن مکرر دست‌ها و اجتناب از تماس نزدیک با افراد مبتلا به بیماری، راه‌حل‌های واضحی هستند که می‌توانیم به کار ببریم و از بیمار شدن ما جلوگیری کنند.

اتخاذ یک موضع پیشگیرانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مورد دیگر است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به حفظ زمزمه سیستم ایمنی بدن کمک می کند:

رژیم غذایی غنی از مواد مغذی –

سبزیجات، میوه ها و سایر گیاهان حاوی مواد طبیعی به نام فیتوکمیکال (ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان) هستند که به آنها رنگ و طعم می دهد. این فیتوکمیکال ها به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند که رادیکال های آزاد را قبل از ایجاد آسیب خنثی می کنند. آنها همچنین به عنوان سرباز عمل می کنند، از سیستم ایمنی و مرگ سلول های آسیب دیده حمایت می کنند، از بدن در برابر آسیب محافظت می کنند و سلول های سالم جدید ایجاد می کنند.

اگر بدن فاقد مواد مغذی/سوءتغذیه باشد، دفع همه بیماری‌ها، بیماری‌ها و عفونت‌ها سخت‌تر است. بهتر است در هر وعده غذایی و میان وعده از همه گروه های غذایی، از جمله مقداری پروتئین، غذاها را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

ورزش مناسب –

سیستم ایمنی بدن به ورزش بسیار واکنش نشان می دهد. پس از رژیم غذایی، یکی از ارکانی است که به سلامت کلی و ایمنی قوی کمک می کند. سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند و ضربان قلب، فشار خون و تنفس را افزایش می دهد و باعث می شود احساس بهتر و انرژی بیشتری داشته باشیم.

این به گردش خون ما لگد می زند، اضطراب و استرس را کاهش می دهد، روند پیری را کند می کند و به ما کمک می کند طولانی تر و بهتر زندگی کنیم.

مطالعات اخیر انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا-سن دیگو. دانشکده پزشکی نشان داد که ۲۰ دقیقه ورزش به بدن ما اثرات ضد التهابی می دهد که به نوبه خود باعث تقویت ایمنی می شود.

کاهش و اجتناب از استرس –

وضعیت ذهنی ما بر سلامت ما تأثیر می گذارد. استرس مزمن طولانی مدت احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد زیرا سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد. این نوع سایش عاطفی و ذهنی ایمنی و سلامتی ما را از بین می برد.

تنفس عمیق، مدیتیشن و ورزش همگی به کاهش اثرات استرس مزمن کمک می کنند.

نگرش سالم را اتخاذ کنید –

اگرچه ما نمی توانیم تمام اتفاقات زندگی خود را کنترل کنیم، ما می توانیم احساس/نگرش/پاسخ خود را نسبت به آنها کنترل کنیم. نگرش مثبت و خوب (دیدن نیمه پر لیوان به جای نیمه خالی)، ابراز قدردانی هر روز در همه موقعیت ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ما می شود و همه شانس ها را برای یک نتیجه مثبت افزایش می دهد.

خنده درمان می کند –

خنده قدرتمند است، بیش از آنچه ما تصور می کنیم. این سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند، زیرا این قدرت را دارد که هورمون های استرس ما را کاهش دهد، آنتی بادی های مبارزه کننده با عفونت را افزایش دهد و باعث آزاد شدن اندورفین های “شاد” شود.

به عنوان یک امتیاز سلامتی، شکم ما را نیز کار می کند، فشار خون ما را کاهش می دهد، سلامت قلب را بهبود می بخشد و سلول های T ما را تقویت می کند. این واقعاً “بهترین دارو” است.

به گفته دکتر لی برک، PH، دانشکده پزشکی پرو لوما لیندا”بهترین پزشکان درک می کنند که یک مداخله فیزیولوژیکی درونی وجود دارد که توسط احساسات مثبتی مانند خنده شادی آور، خوش بینی و امید ایجاد می شود.” اغلب بخند، برای همه رایگان است.

خواب با کیفیت

خواب یکی از اجزای اصلی سلامتی است. این زمان از کار افتادگی است که بدن برای بازسازی و بازیابی استفاده می کند. فقدان آن به دلایل مختلف منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. یکی از مسائل مهم این است که سیتوکین های کمتری تولید می شود. سیتوکین ها پروتئین هایی هستند که در طول خواب آزاد می شوند و عفونت و التهاب را هدف قرار می دهند و یک پاسخ ایمنی ایجاد می کنند.

مطالعات مداوم ثابت می کند که کسانی که از کم خوابی مزمن رنج می برند، پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ها بیشتر در معرض بیماری هستند.

اگر چرخه خواب شما قطع شده است و برنامه شما اجازه می دهد، سعی کنید از دست دادن را با یک چرت جبران کنید. دو چرت روزانه، یکی صبح و یکی بعد از ظهر (بیشتر از ۳۰ دقیقه) استرس را کاهش می دهد و هرگونه تأثیر منفی ناشی از کم خوابی بر سیستم ایمنی را خنثی می کند.

قدم به خورشید –

خورشید/نور طبیعی خورشید تامین کننده اصلی ویتامین D بدن است. ویتامین D به بدن کمک می کند تا آنتی بادی تولید کند که به نوبه خود، عملکرد سالم سیستم ایمنی ما را تقویت می کند.

به عنوان مثال، یکی از دلایل اصلی مشکلات تنفسی سطوح پایین ویتامین D است. یک پیاده روی ساده در هوای تازه در زیر نور خورشید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ویتامین D کافی در بدن تولید می شود.

هوای تازه و آفتاب به ما کمک می کند.

یک سیستم ایمنی قوی ما را شکست ناپذیر نمی کند، بلکه شانس را به نفع ما می کند. بنابراین، اولین خط دفاعی ما در برابر چالش های متعدد سلامتی زندگی، سبک زندگی سالم است.

سیستم ایمنی ما زمانی تقویت می شود که “نگرش قدردانی” را اتخاذ کنیم، وسایل تناسب اندام خود را بپوشیم، از خنده های خوب شکم لذت ببریم و به اشتراک بگذاریم و روی غذاهای سالم تمرکز کنیم!

وقتی نوبت به کاهش شانس بیمار شدن ما می رسد، یک جنگجوی واقعی است و نیروی اضافی مورد نیاز برای مبارزه با هر مهاجمی را که راه خود را پیدا می کند، فراهم می کند. این چیز خوبی است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر