اهمیت قند خون

بدن انسان به طرز شگفت انگیزی توسط خالق ما طراحی شده است، اما حتی اگر آتئیسم را ترجیح می دهید، مطمئناً باید اعتراف کنید که بدن انسان مکانیسم شگفت انگیزی “تکامل یافته” برای زندگی دارد.

یکی از این روش‌ها روش خود تنظیمی است که بدن انسان برای تصمیم‌گیری زمانی که به غذای بیشتری نیاز دارد، استفاده می‌کند – چه زمانی «درد گرسنگی» را روشن کند. و با نظارت بر سطح قند خون انجام می شود … زمانی که شروع به کاهش بیش از حد می کند – مغز یک سیگنال می فرستد – “هی، وقت خوردن است!”

این طرح با تمام زندگی روی زمین به خوبی کار می کند – حیوانات چاق را نخواهید دید، بدون دخالت انسان، آنها به سادگی وجود ندارند. ممکن است حیوانات گرسنه بمانند، اگر غذا وجود نداشته باشد، اما این که حیوانات عمداً بیش از حد غذا بخورند و چاق شوند، به سادگی ناشناخته است. حتی زمانی که آنها در یک باغ وحش در قفس هستند و نمی توانند مانند طبیعت “ورزش” کنند، باز هم پرخوری نمی کنند.

اگر این واقعیت نبود که ما اکنون قادر به تولید غذا در آزمایشگاه‌ها نیستیم، انسان‌ها نیز مشکلات شدیدی در پرخوری داشتند. (آیا می‌دانستید که برخی از مواد موجود در شیرینی «توینکی» روزمره شما از زمین استخراج می‌شوند!) این توانایی برای ایجاد غذا به ما این امکان را می‌دهد که کالری بسیار بیشتری را در وعده‌های کوچک‌تر جمع کنیم – و بدن ما مجهز نیست. تا بتواند مکانیسم های آن را برای تغذیه مناسب تغییر دهد.

اکنون می توانیم یک ۱۲ اونس بخریم و بنوشیم. نوشیدنی میوه ای که به اندازه سه سیب کربوهیدرات (بخوانید شکر) دارد. اما به من اعتماد کن؛ نوشیدن ۱۲ اونس بسیار ساده تر است. می توانید در یک جلسه سه سیب را بکوبید. حداقل اگر سیب را خورده بودید، فواید بیشتری از فیبر رژیمی خواهید داشت. اما از آنجایی که شما هیچ فیبری از نوشیدنی دریافت نکردید (که تبدیل کربوهیدرات ها به قند خون را کند می کند)، قند خون شما فقط افزایش یافت – که پانکراس را به تولید مقداری انسولین سوق داد که روی قند خون اثر می گذارد و تبدیل می شود. آن را به گلیکوژن و ذخایر چربی – کاهش قند خون شما، و اکنون دوباره گرسنه هستید.

این چرخه معیوب است که بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد وقتی غلات و نان تست را برای صبحانه می‌خورند (هر دو با کربوهیدرات بالا)، سپس احساس می‌کنند که نیاز به خوردن یک میان‌وعده صبحگاهی فقط برای رسیدن به وقت ناهار دارند. اگر یاد بگیرید که برای تنظیم سطح قند خون خود غذا بخورید، متوجه خواهید شد که به طور طبیعی وزن کم می کنید و هرگز احساس گرسنگی نمی کنید. (در واقع، زمانی که برای اولین بار مصرف کربوهیدرات کم مصرف کردم، مجبور شدم خودم را مجبور کنم که غذا خوردن را فراموش کنم – در واقع حذف یک وعده غذایی آسان است!)

بنابراین دفعه بعد که می شنوید مردم به شما می گویند که برای کاهش وزن باید کالری خود را کاهش دهید – فقط از خود بپرسید که آیا واقعاً منطقی است یا خیر. کالری مصرفی شما نیست، بلکه نوع غذایی است که مصرف می کنید باعث چاقی می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر