رژیم لاغری سریع

اهمیت تغذیه برای سلامت کلی جسمی و روحی شما

شواهد علمی در این مورد کاملاً واضح است: ما قطعاً می توانیم سلامت خود را از طریق چیزهایی که هر روز می خوریم مدیریت کنیم.

آیا می دانستید که دانشمندان در حال حاضر به دنبال راه هایی برای محافظت از فضانوردان در برابر تشعشعات با مکمل های غذایی هستند؟ خطرات تشعشعات در فضای بیرونی خطر بزرگی برای ایمنی فضانوردان ایجاد می کند، آنها باعث تشکیل رادیکال های آزاد می شوند. با تغذیه خاص، فضانوردان می توانند با اثرات این رادیکال های آزاد مقابله کنند.

همین اصل در مورد ما انسان های «عادی» نیز صدق می کند. رادیکال های آزاد به دلیل انواع حملات محیطی در سراسر بدن ما تشکیل می شوند. این یک چیز خوب است که امروزه افراد بیشتری توجه می کنند و روش زندگی خود را تغییر می دهند تا از مزایای تغذیه سالم و ورزش استفاده کنند.

اگر بدن و ذهنی سالم می خواهید، درک تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار است. ماهیت خرد بی‌نهایت همه چیزهایی را که برای تقویت رشد، سیستم ایمنی، هوشیاری ذهنی، قدرت بدنی و غیره نیاز داریم را در اختیار ما قرار داده است. بدون درک اولیه از تغذیه، ایجاد یک رژیم غذایی که شامل عناصر ضروری مورد نیاز بدن باشد، اگر نگوییم غیرممکن، بسیار دشوار خواهد بود.

درک تغذیه دقیقاً شامل چه چیزی می شود؟

خیلی ساده: هر چیزی که می خورید روی بدن شما تأثیر می گذارد. بنابراین باید مطمئن شوید که آنچه می خورید حاوی عناصر مورد نیاز بدن شما باشد. آنچه بدن شما به آن نیاز دارد کربوهیدرات، چربی، پروتئین و در آخر آب است. میزان مصرف هر یک از این عناصر به شدت بر احساس و واکنش شما با افزایش سن تأثیر می گذارد

۱. کربوهیدرات – این اولین منبع انرژی برای بدن است. کبد و ماهیچه های بدن ما به کربوهیدرات کافی برای حفظ سلامتی نیاز دارند. شما می توانید دو نوع اصلی کربوهیدرات (یا کربوهیدرات هایی که برخی افراد دوست دارند آنها را نامیده می شوند) پیدا کنید:

کربوهیدرات های ساده که عمدتاً دارای طبیعت شیرین هستند (مانند فروکتوز، ساکارز، گلوکز و غیره) و

کربوهیدرات های پیچیده مبتنی بر نشاسته (که در ذرت، برنج قهوه ای، گندم و غیره یافت می شود).

۲. چربی ها – برای آرام کردن متابولیسم و ​​محافظت از اندام های حیاتی باید به مقدار لازم مصرف شوند. با این حال، گنجاندن بیش از حد چربی در رژیم غذایی روزانه تأثیر معکوس دارد. دو چربی اصلی

کلسترول: شما می توانید کلسترول را از غذاهای دریایی، تخم مرغ، محصولات لبنی و گوشت دریافت کنید.

تری گلیسیرید: چربی های اشباع شده، چربی های اشباع نشده چندگانه و چربی های تک غیراشباع بر وزن و عملکرد قلب شما تأثیر می گذارند.

۳. پروتئین – بدون پروتئین بدن نمی تواند رشد کند یا خود را ترمیم کند. آمینو اسیدهای غیر ضروری توسط خود بدن سنتز می شوند (از این رو اصطلاح غیر ضروری، بدن می تواند تامین کند) در حالی که اسیدهای آمینه ضروری باید با خوردن غذاهای مناسب وارد بدن شوند.

۴. آب – بدن به آب زیادی نیاز دارد: حداقل هشت لیوان در روز. این مقدار به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند، با کم آبی بدن مبارزه کند، از گرمازدگی جلوگیری کند، دمای بدن را خنک کند، هضم غذا و بسیاری عملکردهای دیگر را کاهش دهد. همه ما می دانیم که انسان می تواند تا سه هفته بدون غذا بماند. با این حال، آنها بدون آب در کمتر از ۴۸ ساعت خواهند مرد.

نوع صحیح تغذیه متعادل روی دیوار به طور مستقیم به سلامت افراد و جوامع کمک می کند. تحقیقات بالینی و شواهد جمع‌آوری‌شده از طریق آزمایش‌های آزمایشگاهی و کار میدانی از اهمیت این مفهوم برای عمل پزشکی بالینی، دندانپزشکی و بهداشت عمومی حمایت می‌کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر