انگیزه صبح: چگونه چرت را از دست بدهیم و روز را غنیمت بشویم


زن در رختخواب دراز کشیده و به ساعت زنگ دار نگاه می کند

همه ما می دانیم که لذت گناه صبحگاهی ما چیست: فشار دادن دکمه چرت زدن. نظرسنجی انجام شده توسط Happy Beds بر روی حدود ۳۰۰۰ نفر نشان داد که ۵۷ درصد از آنها هر روز دکمه چرت زدن را فشار می دهند.

اما آیا این عادت سالمی است و جایگزین آن – بلند شدن از رختخواب با اولین زنگ هشدار – چه چیزی به شما ارائه می دهد؟

در اینجا چند ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند تا انگیزه صبحگاهی برای برخاستن و درخشش و گرفتن روز را پیدا کنید!

خطر: چرا نباید دکمه چرت زدن را فشار دهید

در میان ملتی که چرت می‌زنند، بلند شدن با اولین زنگ هشدار می‌تواند یک ماموریت غیرممکن به نظر برسد.

رفت‌وآمدهای طولانی، ترافیک و اخم‌های صبحگاهی در محل کار اغلب می‌توانند انگیزه‌مان را برای بلند شدن از رختخواب پر از انرژی و اشتیاق در مورد روز پیش رو در ما بیدار کنند.

قرار گرفتن در چنین الگوی آسان است، به خصوص اگر در خانه کار می کنید. تنها کاری که برای شروع یک روز کاری باید انجام دهید این است که با PJ خود از رختخواب بیرون بیایید و روی میز خود راه بروید.

اما نادیده گرفتن این پنجره آمادگی جسمانی و ذهنی در صبح می تواند تأثیرات خود را بر سلامتی شما بگذارد. این به این دلیل است که خواب اضافی هنگام به تعویق انداختن زنگ ساعت از کیفیت پایینی برخوردار است.

به گفته کارشناسان خدمات کلینیک خواب، چرت های طولانی مدت می تواند منجر به اینرسی خواب شود.

این همان احساس گیجی است که ما اغلب در صبح تجربه می‌کنیم که ناشی از ترشح هورمون‌هایی است که مغز ما را فریب می‌دهد تا فکر کند قرار است به خواب عمیق برویم.

این حالت معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد، اما در موارد شدید حتی بین دو تا چهار ساعت طول می کشد، بنابراین بر سیستم عصبی شما تأثیر می گذارد.

نحوه برخاستن و درخشش: تکنیک های ذهن، بدن و روح

به گفته دکتر نیل استنلی، متخصص خواب مستقل: “بهتر است ۳۰ دقیقه خواب یکپارچه داشته باشید تا اینکه دکمه چرت زدن را فشار دهید.”

اما چگونه می توانید برنامه صبحگاهی خود را اصلاح کنید تا انگیزه ای برای شروع فوری روز خود پیدا کنید؟

ما در مورد بیدار شدن در ساعت ۵ صبح و کانالیزه کردن تمام آب بهره وری خود در صبح زود صحبت نمی کنیم.

اگرچه ثابت شده است که این روال برای سلامتی شما بسیار مفید است، اما می تواند برای بسیاری از مردم نیز دلهره آور به نظر برسد.

در عوض، ما در مورد تغییرات کوچک در روال شما صحبت می کنیم که ذهن، بدن و روح شما را هدف قرار می دهد تا انگیزه شما را تقویت کند.

ذهن: صبح خود را سرگرم کننده کنید

هیچ کس دوست ندارد صبح زود از خواب بیدار شود و اولین فکر در ذهنش این باشد که “من روز کاری طولانی در پیش دارم”. در عوض، طرز فکر خود را تغییر دهید.

هیجان زده شدن در مورد آنچه که در راه است برای شروع روز شما بسیار مهم است. در حالی که هنوز در رختخواب هستید، دراز بکشید، پرده ها را باز کنید تا نور خورشید وارد شود، به طلوع خورشید لبخند بزنید، و با یک پیژامه دنج مورد علاقه خود با یک لباس خواب دلپذیر برقصید. این یک روز دیگر روی زمین است، و این عالی است!

بدن: ورزش و مواد مغذی را به خود هدیه دهید

هر چند وقت یکبار به شدت گرسنه از خواب بیدار می شوید و به همان کاسه غلات قدیمی می رسید؟

محتوای قند بالا باعث افزایش قند خون شما می شود و پس از کاهش قابل توجه سطح، شما را تحریک و تنبل می کند.

اما اگر روز خود را با یک وعده غذایی مملو از مواد مغذی آغاز کنید که انرژی و نشاط را برای شما فراهم می کند، چه؟

به گفته NHS، اسموتی ها، تخم مرغ های همزده و فرنی سریع آماده می شوند و در عین حال برای سلامتی شما بسیار مفید هستند.

اگر صبح وقت زیادی ندارید، می توانید قبل از خواب یک پودینگ دانه چیا تهیه کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

آن را با میوه و آجیل مورد علاقه خود پر کنید تا دلپذیرتر شود. به علاوه، دانستن اینکه یک وعده غذایی سالم در انتظار شماست، باعث می شود که بخواهید زودتر از رختخواب بیرون بیایید.

اما قبل از صرف صبحانه، ورزش را به خود هدیه دهید. یک جلسه ۱۵ دقیقه ای یوگا یا دویدن در اطراف بلوک به دلیل ترشح اندورفین، احساس رضایت را برای شما به ارمغان می آورد و شما را شادتر می کند – این دقیقا همان چیزی است که در صبح های سرد به آن نیاز دارید!

روح: آرامش را در درون خود بیابید

احساسی که در درون دارید در بیرون منعکس می شود. بنابراین، اگر صبح ها بدخلق هستید، به احتمال زیاد همه چیز مطابق میل شما پیش نمی رود. برای لذت بردن از چیزهای کوچک و قدردانی از روال صبحگاهی خود، به درون بروید و روح خود را پرورش دهید.

پس از انجام تمرینات ورزشی، چرا چند دقیقه با چشمان بسته ننشینید و روی نفس خود تمرکز نکنید؟ اجازه دهید نور خورشید روی پوست شما بنشیند و در آن ویتامین D غوطه ور شوید!

به این فکر کنید که در آن لحظه به خاطر چه چیزی سپاسگزار هستید و قصدتان برای آن روز چیست. حتی می توانید آنها را در دفتر خاطرات خود بنویسید تا قدرت تجلی خود را تقویت کنید.

روزنامه نگاری می تواند به طور قابل توجهی به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک کند و در عین حال بهره وری شما را افزایش دهد.

بهترین روز ممکن را تصور کنید و بگذارید کائنات مراقب بقیه باشد!

برنامه صبحگاهی شما برای سلامت کلی شما ضروری است. در حالی که فشار دادن دکمه چرت زدن هر روز صبح ممکن است وسوسه انگیز باشد، می تواند منجر به اینرسی خواب و سایر ناراحتی های روحی و جسمی شود. تی

o از مزایای یک روتین صبحگاهی سالم و پرانرژی بهره مند شوید، چرا سعی نکنید قبل از غرق شدن در هیاهوی روز از ذهن، بدن و روح خود مراقبت کنید؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/