رژیم لاغری سریع

امگا ۳ طبیعی – کاهش کلسترول و خطر بیماری های قلبی بدون تعریق

چرا به امگا ۳ طبیعی در بدن خود نیاز دارید؟ زیرا این اسیدهای چرب برای رشد و عملکرد مغز ضروری هستند.

آنها توانایی کاهش سطح تری گلیسیرید را دارند، بنابراین لازم نیست مستعد ابتلا به بیماری های قلبی عروقی باشید.

علاوه بر این، دارای اثرات درمانی است که به افراد مبتلا به افسردگی و اختلال دوقطبی کمک می کند تا به سرعت بهبود یابند.

اکنون این سوال مطرح می شود: کجا می توانید امگا ۳ طبیعی را پیدا کنید؟ با کمال تعجب، شما در حال حاضر منابع زیادی دارید:

ماهی. ماهی یکی از بهترین منابع طبیعی امگا ۳ است. با این حال، به نظر نمی رسد که همه انواع ماهی ها حاوی سطح بالایی از اسانس باشند.

گونه‌های آب سرد مانند ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ماهی آزاد و ساردین معمولاً روغن ماهی باکیفیت دارند، به این معنی که غنی از سه اسید چرب ضروری به نام‌های EPA، DHA و ALA هستند.

اگر به ماهی تن علاقه دارید، مطمئناً DHA را نیز در بدن خود مصرف می کنید، اگرچه روغن آن حاوی این اسید چرب در مقدار بسیار کمتری نسبت به انواع ذکر شده قبلی است.

در واقع ماهی ها به تنهایی این اسیدهای چرب را تولید نمی کنند. می توانید رژیم غذایی آنها را مقصر بدانید. همانطور که می دانید ماهی ها معمولا از پلانکتون ها و جلبک ها تغذیه می کنند. از سوی دیگر، آنها همچنین می توانند «غذایی» بخورند که ممکن است حاوی جیوه، سرب و سایر سموم باشد.

به همین دلیل است که باید مراقب انواع ماهی هایی که در حال حاضر می خورید باشید. نوعی ماهی به نام کوپی انتخاب بسیار بهتری خواهد بود زیرا آنها معمولاً تا کف دریا زندگی می کنند، جایی که آب شفاف تر است.

گوشت. این قطعا خبر خوبی برای یک گوشتخوار خواهد بود. شما واقعاً مجبور نیستید گوشت را به نفع غذاهای دریایی صرفاً برای وارد کردن اسیدهای چرب امگا ۳ به بدن خود حذف کنید. گوشت گاو و مرغ می توانند منابع عالی امگا ۳ طبیعی باشند.

با این حال، نکاتی وجود دارد که باید هنگام خرید گوشت در نظر بگیرید. یکی از آنها نوع غذایی است که می خورند. به نظر می رسد گاوهایی که با علف تغذیه می شوند، اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری نسبت به گاوهایی که با غلات تغذیه شده بودند، داشتند.

در همین حال جوجه هایی که کلزا و بذر کتان خورده اند با این اسیدهای چرب مهم غنی شده اند. از این گذشته، روغن بذر کتان دارای سطوح بالایی از DHA و EPA است.

اگر گوشت یا ماهی نخورید چه؟ اگر گیاهخوار هستید چه؟ شما همچنین یک انتخاب دارید. فقط باید به دنبال مکمل امگا ۳ باشید که حاوی ۱۰۰ درصد روغن ماهی خالص در هر ژل یا کپسول باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر