امروز یک سبک زندگی سالم داشته باشید

سلامتی را می توان به عنوان یک حالت رفاه کامل – و نه فقط عدم وجود بیماری یا ناتوانی – تعبیر کرد. اما آیا این چیزی است که امروز برای ما قابل اجرا است؟ سبک زندگی کنونی ما با زندگی والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما فاصله زیادی دارد. همانطور که در عصر خالص و عصر جت امروزی هستیم، برخی عادات ناسالم راه خود را در سبک زندگی ما پیدا می کنند. سیگار کشیدن، عادات غذایی نامناسب، چاقی و سبک زندگی کم تحرک، سلامت جسمی و روانی ما را به خطر می اندازد.

افرادی که در شهرهای مترو کار می کنند بیشتر مستعد هستند – انتخاب سبک زندگی ضعیف که سلامت جسمی آنها را تشدید می کند. وقتی ملتی به سطح معینی از رفاه می رسد، احساس رضایت خاصی به وجود می آید. مردم به یک استاندارد زندگی، یک سبک زندگی خاص و رونق عادت می کنند! کشور در اوج اقتصادی قرار دارد، اما سلامت مردم آن ممکن است به پایین ترین حد خود برسد. مهاجرت شهری با خود تغییرات خاصی در سبک زندگی به همراه دارد که بر سلامت فرد تأثیر منفی می گذارد

فناوری و پزشکی توانسته اند برخی از بیماری های مسری مانند وبا و فلج اطفال را ریشه کن کنند. میانگین طول عمر افراد ممکن است افزایش یافته باشد، اما مردم وقتی می گویند که انبوهی از بیماری ها وارد آستانه زندگی ما شده اند موافق هستند. و این شامل آلزایمر، دیابت نوع ۲، سکته مغزی، افسردگی و انواع خاصی از سرطان است. کشورهای در حال توسعه مانند هند نیز از این قافله عقب نیستند. گفته می شود هند پایتخت دیابت در جهان است و ارقامی که به ابعاد نگران کننده ای رسیده است. سپس چاقی وجود دارد، عامل خطر اصلی برای سلامتی که با میزان چربی ذخیره شده در بدن تعیین می شود. فردی که ظاهری نرمال یا لاغر دارد در واقع می تواند چاق در نظر گرفته شود. این چاقی است که افراد را از داشتن یک زندگی پربار باز می دارد و آنها را در معرض بیماری عروق کرونر قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا، مشکلات تنفسی، خستگی و درد ماهیچه ها و مفاصل قرار می دهد.

تغییر در سبک زندگی، تغییراتی را در تمام جنبه های زندگی فرد به همراه دارد، از جمله تغییر در رژیم غذایی که در آن فرد تمایل به مصرف بیشتر مواد غذایی ناسالم دارد. فعالیت بدنی در جایگاه دوم قرار می گیرد. فرد شروع به یک زندگی نسبتاً بی تحرک می کند. بنابراین، نیاز امروز، اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب است و برای بزرگسالان کم تحرک، غذاهای کم انرژی، غنی از فیبر و حاوی مقدار زیادی سبزیجات و ورزش کافی می‌تواند از نظر ایجاد سیری و حفظ سلامتی مفید باشد. سلامتی. این یعنی نه به آن تکه پنیر کیک در یخچال شما!

زنان، به ویژه زنان حرفه‌گرا، با بیماری‌های سبک زندگی بیگانه نیستند. در هند، نیاز غالب به درآمد مضاعف در بیشتر شهرها، زنان را ملزم می کند که برای کار بیرون بروند. زن برای برآوردن نیازهای خانواده خود احساس مسئولیت می کند و در عین حال باید در محل کار خود فعالیت کند. ساعات کار طولانی، دستکاری در خانه با شغل باعث می‌شود که اغلب در سنین پایین تسلیم بیماری‌های سبک زندگی شوند. در این معامله سلامتی او به خطر می افتد. یک بررسی در سال ۲۰۰۹ نشان داد که زنان ۳۵ ساله دیابتی و از فشار خون بالا رنج می برند. وضعیت هنوز تاریک است.

این روزها چاقی در کودکان غیر معمول نیست. اعتیاد به مواد غذایی ناسالم، وسواس ناسالم به گوشی‌های هوشمند و نسلی از سیب زمینی‌های مبل، فعالیت بدنی را از بین می‌برد و باعث می‌شود نوجوانان و حتی کودکان کوچک‌تر با چاقی مبارزه کنند. چاقی عامل دیابت، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های روانی است. از مسئولان مدرسه و والدین انتظار می رود که مصرف غذای ناسالم و زمان صرف شده با تلفن یا تماشای تلویزیون توسط کودکان را کنترل کنند. از قضا، طبق گزارش روزنامه‌های اخیر، گروه‌های حمایتی تشکیل شده در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به افراد چاق کمک کرده‌اند تا با چاقی خود مقابله کنند و شاخص توده بدنی را با مقدار ۰.۶۴ کاهش دهند.

بیماری های سبک زندگی طولانی مدت و مزمن هستند. با این حال، می توان از آنها جلوگیری کرد – البته تا حدی. هیچ کس نمی خواهد گرفتار بیماری شود و “زندگی” را از دست بدهد. یک زن ۵۱ ساله و مادر دو فرزند که از سال ۲۰۰۳ با دیابت زندگی می کند، این بیماری را افسرده ترین بیماری برای زندگی می داند. او معتقد است که زندگی بدون استرس همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش، به حفظ سطح قند خون کمک می کند. در واقع، هر چند ترکیب آن دشوار به نظر برسد، غذای مناسب، خواب کافی و ورزش معجزه ای برای سلامت جسمی و روانی شما انجام می دهد. بنابراین باید خود را تشویق کرد که بدی ها را کنار بگذارد و خوبی ها را در آغوش بگیرد. اعتدال کلید است. مصرف بیش از حد الکل و سیگار همانطور که همه از آن آگاه هستند می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سلامت فرد وارد کند. پس جلو بروید، قدمی بردارید و زندگی خود را بچرخانید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر