افسردگی غیر معمول و غذا

افسردگی غیر معمول که با افزایش وزن، اندام های سنگین، خستگی، گیجی و حساسیت به طرد شدن مشخص می شود، شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنیم.

به نظر می رسد افراد زیر ۳۰ سال بیشتری به آن مبتلا هستند، به خصوص نوجوانان، و بسیاری از آن به آنچه می خوریم مربوط می شود.

ویتامین ها و مواد معدنی کمی وجود دارد که به از بین بردن علائم افسردگی غیر معمول کمک می کند.

اول از همه، تحقیقات نشان می دهد که افرادی که مقدار زیادی ماهی می خورند بسیار کمتر از افسردگی رنج می برند. نتیجه گیری؟ چربی های امگا ۳ ضد افسردگی های طبیعی خوبی هستند، بنابراین اگر می توانید آن را دریافت کنید – ماهی سالمون، شاه ماهی و ماهی خال مخالی، پر از چربی های امگا ۳ بخورید یا اگر نمی توانید – چند مکمل امگا ۳ بخرید. به عنوان یک عارضه جانبی، این نیز خطر حمله قلبی را کاهش می دهد، آرتریت را کاهش می دهد و حافظه و تمرکز را بهبود می بخشد. بد نیست، نه؟

ثانیاً، ممکن است به اسیدهای آمینه بیشتری نیاز داشته باشید زیرا سروتونین – ماده شیمیایی “خوشحالی” شما در مغز – از آنها ساخته می شود. تریپتوفان، یکی از اسیدهای آمینه، را می توان در غذاهای پر از پروتئین – گوشت، ماهی، تخم مرغ، لوبیا یافت. یا رژیم خود را تنظیم کنید یا مکمل تریپتوفان بخرید.

نکته سوم مصرف ویتامین B – B6، B12 یا اسید فولیک است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقادیر مناسب از این ویتامین برای سلامت سیستم عصبی و جلوگیری از تجمع سم هموسیکتین در خون که احتمال افسردگی را افزایش می دهد بسیار مهم است.

بنابراین، یا مکمل های ویتامین را مصرف کنید یا مطمئن شوید که غذاهای سرشار از ویتامین B می خورید – سبزیجات، اسفناج، ماهی تن، کلم ماهی، موز، جگر و کلیه ها، کلم بروکسل، سینه مرغ، هلو، پرتقال، لوبیا و غیره. لیست بسیار طولانی است… برخی از علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B عبارتند از بیماری های پوستی و اگزما. و دوباره، ویتامین B به انرژی و تمرکز شما کمک می کند، خطر بیماری قلبی یا آلزایمر را کاهش می دهد.

نکته آخر این است که مراقب سطح قند خون خود باشید. قند موجود در خون ما به گلوکز تبدیل می شود که خلق و خو و سطح انرژی ما را تنظیم می کند. خوردن مقدار زیادی شکر تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده باعث افزایش گلوکز در شما می شود – به معنی نوسانات خلقی و بالا و پایین شدن شدید انرژی. کاری که باید انجام دهید این است که مقدار پاستا، برنج، نان سفید، غذاهای فرآوری شده مانند کنسروها، غذاهای آماده یا شام منجمد را کاهش دهید و مقدار میوه و سبزیجات تازه، گوشت فرآوری نشده، مرغ و ماهی، غلات صیقل نیافته و غیره را افزایش دهید. شیر همگن در رژیم غذایی شما

می دانم که انجام این کار دشوار است، اما لازم نیست به طور کامل از شر غذاهای مورد علاقه خود خلاص شوید، فقط آنها را به جای وعده های غذایی روزمره به عنوان یک غذا میل کنید – خیلی زود تفاوت خلق و خوی خود را خواهید دید و احساس خواهید کرد. غذای سالم و مفید یک ضد افسردگی طبیعی است.

بنابراین، چیزی در مورد کمک غذا به افسردگی که من از دست دادم؟ لطفا به اشتراک بگذارید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر