اعتیاد به قند – چرا باید آن را شکست داد؟

اگر مانند اکثر آمریکایی ها هستید، احتمال زیادی وجود دارد که به شکر اعتیاد داشته باشید. واقعیت این است که شکر به هر کجا که نگاه کنیم وجود دارد. این در چیزهایی است که به وضوح شیرین هستند، مانند آب نبات و نوشابه. در جاهایی پنهان می‌شود که ما هرگز فکر نمی‌کنیم نگاه کنیم، مانند سس کچاپ و گوشت ناهار. تولیدکنندگان آن را به محصولات مختلف اضافه می‌کنند تا ظاهر و طعم آن‌ها را جذاب‌تر کنند، ماندگاری آن‌ها را افزایش دهند، و برخی استدلال می‌کنند، احتمال ادامه خرید محصولاتشان را افزایش می‌دهند.

افراد در هر سنی از اعتیاد به قند رنج می برند: نوزادانی که شیر خشک می نوشند، کودکان نوپا که تنقلات شیرین می خورند و مقادیر زیادی آب میوه می نوشند، کودکانی که غذاهای فرآوری شده می خورند، نوجوانانی که صدها اونس نوشابه می نوشند، و بزرگسالان، حتی کسانی که مصرف می کنند. سعی کنید یک رژیم غذایی سالم بخورید، رنج بکشید.

اعتیاد به قند با بدن ما چه می کند

شکر برای زندگی ضروری است – و تمام غذاهایی که می خوریم در نهایت به قند تجزیه می شوند تا سلول های ما بتوانند به درستی کار کنند. متأسفانه، بسیاری از غذاهای مدرن “راحتی” که امروزه می خوریم به سرعت به اجزای قندی تجزیه می شوند و خیلی سریع وارد جریان خون ما می شوند.

ممکن است احساس خستگی کنیم یا انرژی ناگهانی پیدا کنیم و سپس تصادف کنیم. شاید وقتی تنقلات مورد علاقه خود را نمی خوریم، احساس تحریک پذیری می کنیم. همه این چیزها مشکل ساز هستند، اما بدترین چیزی نیستند که ممکن است اتفاق بیفتد. اعتیاد به قند می تواند منجر به دیابت و چاقی شود و هر دوی این شرایط می تواند منجر به عوارض بیشتر سلامتی و گور شدن زودهنگام شود.

چگونه با پایان دادن به اعتیاد به شکر سود می بریم

اکثر افرادی که روابط خود را با شکر پایان می دهند، متوجه می شوند که سرزنده تر و پرانرژی تر هستند. آنها راحت‌تر می‌خوابند و با احساس شادابی از خواب بیدار می‌شوند. آنها متوجه می شوند که می توانند بهتر تمرکز کنند و در همه سطوح بهتر عمل می کنند.

بسیاری از افرادی که به اعتیاد خود به قند پایان می دهند، پوند و اینچ از دست می دهند، عمدتاً از ناحیه میانی خود، جایی که چربی های مشکل ساز تمایل به تجمع دارند. آنها متوجه می شوند که مشتاقانه منتظر ورزش هستند و اغلب احساس بهتری نسبت به سال های گذشته دارند.

علاوه بر این، افرادی که با موفقیت شکر را ترک می کنند متوجه می شوند که خطر ابتلا به دیابت و سایر بیماری های جدی تخریبی را تا حد زیادی کاهش می دهند. برخی از افرادی که در آستانه وابستگی به انسولین هستند، متوجه می شوند که ترک قند آنها را به وضعیت سلامتی برمی گرداند – و به آنها فرصت لذت بردن از زندگی را بدون نیاز به نظارت مداوم و دارو می دهد.

آموزش خود در مورد اعتیاد به قند و یادگیری نحوه پایان دادن به آن ممکن است یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید برای خود انجام دهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر