اضطراب کرونا

اگر ترسی در مورد ویروس کرونا یا کووید-۱۹ نداشتید، انسان نمی‌شدید. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود اضطراب در مورد این بیماری در سراسر جهان گسترش یابد و علت اصلی آن کمبود اطلاعات در مورد این بیماری است.

به منظور وقفه در اضطراب هنگام وقوع چنین موقعیتی، می توان چند قدم مناسب را به کار برد تا زندگی از طریق این بیماری همه گیر به سفری آسان تر تبدیل شود.

همه ما در این مدت با هم هستیم، اما برای حفظ آرامش خاطر، ممکن است موارد زیر مفید باشد:

۱- دانش قدرت است به منابع خبری موثق گوش دهید یا به آنها متصل شوید و توصیه های CDC را در مورد مراحل حفظ سلامت خود دنبال کنید.

۲- تقویت سیستم ایمنی بدن خوب غذا بخورید و از رژیم غذایی ناسالم دوری کنید. پروتئین های بدون چربی (گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات)، سبزیجات تازه یا منجمد را هدف قرار دهید. (منجمد ممکن است بهترین انتخاب شما باشد زیرا کسی در بازار مواد غذایی آنها را اداره نمی کند). میوه های تازه یا یخ زده (منجمد ممکن است دوباره بهترین انتخاب شما باشد، زیرا آنها کنار گذاشته نمی شوند یا مورد استفاده قرار نمی گیرند).

۳- ورزش انرژی مضطرب را کنار بگذارید و در هوای تازه و آفتاب، منهای ازدحام مردم، به حرکت خود ادامه دهید. این باعث افزایش اندورفین، افزایش سروتونین (ماده شیمیایی خوب) در مغز می شود و روحیه شما را بالا می برد. همچنین ذهن بیش فعال را آرام می کند. وقتی برای پیاده روی می روید سر نگران را داخل آن بگذارید.

۴- منطق و عقل سلیم محتاط بودن خوب است و به خصوص در این مورد. من به شما پیشنهاد می کنم در این مدت احتیاط بیشتری داشته باشید، اما باور نکنید که نگرانی و ترس به شما کمک می کند. لحظاتی را در طول روز در نظر بگیرید و به خود یادآوری کنید که تمام کارهای لازم را انجام می‌دهید و مضطرب به هدف کمی کمک می‌کند.

۵- مراقب دیگران باشید در طول یک بحران سخت بهداشت عمومی، سالمندان اغلب به سلامت بیشتری نیاز دارند. با دادن دست کمک، خودت را از سر خودت بیرون می کشی و این خودش درمانی است.

۶- موسیقی، سرگرمی ها و فعالیت های آرامش بخش- ذهن خود را از طریق هر چیزی که به شما علاقه دارد و شما را از حالت نگران و هراس خارج می کند آرام کنید. خود را در چیزهایی گم کنید که شما را از سر نگران خود بیرون می کشد. خود را در کتابی گم کنید که می خواستید بخوانید اما هیچ وقت برای خواندن آن وقت نداشتید. مدیتیشن همراه با یوگا همیشه مفید است.

۷- انتخاب هوشمندانه داشته باشید از ذهن منطقی خود برای انتخاب فعالیت هایی که برای شما منطقی هستند استفاده کنید. شام‌های کوچک‌تر با دوستان یا خانواده کمتر، فیلم‌های اجاره‌ای، به تعویق انداختن رویدادهایی که ممکن است خطرناک باشند ممکن است بهترین انتخاب‌ها در این زمان باشند.

۸- خود تسکین دهنده به محض اینکه یاد گرفتید به خودتان اطمینان دهید و آرام کنید، هجوم آدرنالین شروع به فروکش می کند. ما همان چیزی هستیم که فکر می کنیم و منطقی بودن و در عین حال مراقب بودن بهترین راه برای تسکین خود است. اگر به دلیل انباشته شدن افکار ترسناک، هراس زندگی شما را مختل کرد، آن را رها کنید، در حالی که حقیقت وضعیت را به خود می گویید. حقایق مهم هستند و آنها قدرت شما در برابر اضطراب و وحشت بی مورد هستند.

۹- خونسرد نگه دارید- روی اینجا و اکنون تمرکز کنید. اینجا امن ترین مکان است. بله، برای هر رویداد آینده برنامه ریزی کنید، اما باقی ماندن در لحظه حال، نیش افکار “چه می شد اگر” را از بین می برد. در واقع، “What ifs” را به “So What” تغییر دهید. هیچ چیز در طبیعت به سادگی سیاه یا سفید نیست. همیشه منطقه خاکستری وجود دارد. قبل از خواب از خواندن یا تماشای اخبار کمی استراحت کنید. همه نیاز به استراحت از فکر کردن بیش از حد به موقعیت دارند، به خصوص اگر یک استراحت خوب شبانه بهترین دفاع شما در برابر ذهن و بدن بیش از حد مضطرب باشد.

۱۰- ارتباط با دوستان و خانواده خوب در تماس باشید. حتی اگر نمی توانید با هم باشید، همیشه راه های آنلاینی برای ارتباط وجود دارد، از طریق چت یا تعامل چهره به چهره. کسب بهترین نتیجه از یک موقعیت دشوار کمی هوشمندی می‌طلبد، اما به جلوگیری از ترشح مواد شیمیایی استرس کمک می‌کند و منجر به آرامش ذهن و بدن می‌شود.

بیشتر از همه، به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. هیچ چیزی که شما از آن رنج می برید متفاوت یا غیرعادی از هر کس دیگری نیست. احساسات خود را با دوستان و خانواده در میان بگذارید و از شباهت احساسات خود به آنها شگفت زده خواهید شد. زمان از بسیاری از این رویدادها مراقبت می کند و یادگیری اینکه آنها را به آرام ترین راه ممکن طی کنید به نفع شماست. با خونسردی فکر کردن، درست غذا خوردن، استراحت در هنگام خستگی و نگاه درست به موقعیت، بزرگترین سلاح شما در برابر اضطراب و استرس در این مواقع است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر