اضطراب و مسخ شخصیت ناشی از مکمل های قبل از تمرین

مقدار زیادی از هایپو در ارتباط با مکمل های قبل از تمرین و توانایی آنها در افزایش اثرات یک برنامه ورزشی معمولی وجود دارد. آنها ادعا می کنند که انرژی، توانایی های فیزیکی و ساخت توده عضلانی بیشتر را افزایش می دهند و یک جلسه تمرینی معمولی را به یک تمرین “فوق العاده” تغییر می دهند. مشکل این وعده ها این واقعیت است که این محرک ها در واقع مشکلات جسمی و عاطفی بیشتری نسبت به مزایایی که وعده می دهند ایجاد می کنند.

اکثر این محرک ها حاوی دوزهای انبوه کافئین به همراه فهرستی از مواد غیر استاندارد هستند. این ممکن است برای کسانی که امیدوار به نتایج معجزه آسا هستند بی ضرر به نظر برسد، اما در واقع این مکمل های قبل از تمرین بسیار خطرناک هستند، به خصوص برای کسانی که به محرک ها حساس هستند. مشکل این است که بیشتر آنها از واکنش خود نسبت به این مواد آگاه نیستند تا زمانی که خود را در میان واکنش های نامطلوب شدید ببینند.

واکنش های نامطلوب رایج به مکمل های قبل از تمرین:

– اضطراب شدید

– مسخ شخصیت شدید

– توهمات

– تشنج

اختلالات ریتم قلب

– حمله قلبی

– لرزش

– اعتیاد، وابستگی

– تپش قلب

– تحریک پذیری، نوسانات خلقی

– ناتوانی در تمرکز

– خستگی آدرنال

– افکار مسابقه ای

– ریزش مو

– اختلال حافظه

– اختلال عملکرد جنسی

پس از استفاده طولانی مدت، غدد فوق کلیوی آسیب زیادی به آنها وارد می کند زیرا آنها مجبور به تولید مقادیر زیادی انرژی تولید کننده آدرنالین هستند. زمانی که آدرنال ها قادر به تولید آدرنالین کافی برای عملکرد صحیح فرد نباشند، این در نهایت به خستگی آدرنال ختم می شود. نتیجه اینکه، خستگی مفرط، عصبی بودن و افزایش سطح اضطراب. اضافه بار روی غدد فوق کلیوی باید فوراً مورد توجه قرار گیرد و با رویکردی خاص و طبیعی درمان شود تا بتوان عملکرد کامل این غدد را بازسازی کرد.

فرد اغلب نسبت به این محرک‌ها تحمل می‌کند که برای دریافت همان فواید به دوزهای بالاتر نیاز دارند. پس از استفاده طولانی مدت، فرد متوجه می شود که از مصرف بیش از حد، اغلب اوقات، برای انرژی عادی روزانه به این “مکمل ها” وابسته می شود.

همچنین هنگام توقف استفاده از این محرک ها مشکل علائم ترک وجود دارد.

پس از قطع مکمل های قبل از تمرین، ممکن است در ابتدا موارد زیر را تجربه کنید:

– خستگی

– سردرد

– اشتیاق به محرک ها

– نوسانات خلقی با شدت زیاد

– افسردگی حاد

– گرسنگی شدید

– سردرگمی ذهنی

– افزایش اولیه در اضطراب، مسخ شخصیت و افکار مسابقه ای

– بی خوابی شدید

– فرسودگی آدرنال

برای مقابله با این واکنش ها نباید به مصرف محرک های بیشتری متوسل شد. این عمل فقط بهبودی را طولانی می کند و به آدرنال های آسیب دیده اضافه می کند. درعوض، فرد باید یاد بگیرد که به طور طبیعی با این واکنش ها با شروع برنامه ای بر اساس درمان اختلال آدرنال مقابله کند.

این رویکرد درمان خستگی آدرنال شامل موارد زیر است:

– استراحت کافی، برقراری مجدد الگوهای خواب، درمان بی خوابی

– اصلاح رژیم/تغذیه مناسب

– اعتدال در ورزش

– خروج آهسته از هر محرک موجود

– درمان طبیعی اضطراب، مسخ شخصیت و افسردگی

نباید فریب خورد و باور کرد که محرک های بیشتر علائم را کاهش می دهند، زیرا اصلاح مورد نیاز دقیقا برعکس است. غده فوق کلیوی به زمان و صبر برای ترمیم نیاز دارد، به جای افزایش محرک ها که فقط بهبود را مختل می کند.

بیشتر از همه، باید از تبلیغات مرتبط با این مکمل‌ها آگاه بود، که در واقعیت صرفاً محرک‌های عظیمی هستند که به شدت تجاری شده‌اند. اینترنت مملو از گزارش‌های ساختگی و درخشان در مورد این محصولات است که جوانان را به بهانه‌های واهی طعمه و قربانی می‌کنند تا خرید کنند. مصرف‌کننده با دانستن و درک کامل این که این مواد شیمیایی چه تأثیری بر سیستم شما خواهند داشت و مسیر طولانی را که برای بازسازی ذهن و بدن واقعاً سالم باید طی کنید، مراقب باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر