اسید آمینه، لیزین، می تواند به طور طبیعی به اضطراب کمک کند

اضطراب شایع ترین نوع بیماری روانی در ایالات متحده است که حتی از افسردگی پیشی می گیرد. تخمین زده می شود که ۱۸ درصد از جمعیت از نوعی اضطراب رنج می برند که در مجموع بیش از ۴۰ میلیون بزرگسال را شامل می شود. علت بسیاری از اختلالات اضطرابی تقریبا ناشناخته است و داروهای تجویزی برای اضطراب اغلب با عوارض جانبی ناخواسته همراه هستند. اضطراب اغلب به عنوان هورمون “جنگ یا گریز” نامیده می شود که معمولاً با سطوح بالای کورتیزول همراه است.

بدن انسان برای زندگی به اسید آمینه L-lysine نیاز دارد و آن را بی خطر و غیر سمی می دانند. اما برای گروه‌های خاصی از افراد، به‌ویژه آن‌هایی که مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سطح کلسترول یا تری‌گلیسرید بالا هستند، توصیه می‌شود قبل از شروع برنامه مکمل با پزشک مشورت کنند، زیرا ممکن است بر آن‌ها و شرایط سلامت مرتبط تأثیر بگذارد.

به طور کلی، ال-لیزین پتانسیل زیادی به عنوان یک گزینه درمانی برای افراد مبتلا به اضطراب خفیف یا مزمن دارد. این اسید آمینه برخلاف بسیاری از داروهای ضد اضطراب، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای ندارد و به راحتی در مکمل های ویتامین و منابع غذایی موجود است. یافته‌های مطالعات مختلف ممکن است به این معنا باشد که ال-لیزین نقش مهمی در کاهش سطح اضطراب در افرادی که کمبود اسید آمینه دارند، یا در کسانی که مشکوک به دریافت رژیم غذایی کم آن هستند، ایفا می‌کند. یافته های بسیاری از مطالعات پزشکی نیز نشان می دهد که اسید آمینه در از بین بردن اضطراب ناشی از استرس و اضطراب صفت موثر است. کارشناسان می گویند اختلالات اضطرابی که لیزین می تواند در کاهش آن نقش داشته باشد عبارتند از:

• (GAD) اختلال اضطراب فراگیر

• (OCD) اختلال وسواس اجباری

• اختلال هراس

• (PTSD) اختلال استرس پس از سانحه

• (SAD) اختلال اضطراب اجتماعی

یکی دیگر از مشکلات مرتبط با سلامتی نیز با این اسید آمینه ضروری قابل درمان است و آن در موارد تبخال دهانی و تناسلی است. مصرف دوزهای لیزین، هم به عنوان یک مکمل داخلی و هم به صورت موضعی در مناطق آسیب دیده قبل یا در طول شیوع تبخال، می تواند به کوتاه شدن و کاهش شیوع کمک کند.

برای اطمینان از دریافت مقدار کافی ال لیزین، آن را به عنوان مکمل مصرف کنید یا از منابع غذایی مختلف تهیه کنید. برخی از منابع اصلی غذایی عبارتند از:

• گوشت قرمز، گوشت خوک و مرغ

پنیر (به خصوص پنیر پارمزان)

• ماهی (عمدتاً کد و ساردین)

• آجیل

• تخم مرغ

• سویا

• اسپیرولینا

• دانه شنبلیله

شما همچنین می توانید اسید آمینه را به شکل ویتامین مصرف کنید، که برای افرادی که گیاهخوار هستند یا محصولات حیوانی بسیار کمی مصرف می کنند توصیه می شود.

ال-لیزین پتانسیل زیادی به عنوان یک گزینه درمانی ممکن برای بسیاری از آمریکایی ها با اضطراب گاه به گاه یا مزمن دارد. این هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای ندارد، اکثر داروهای اضطراب، و به راحتی در مکمل ها و منابع ویتامین در دسترس است. از بین بردن این ترس و آن حملات، یا حداقل کاهش آنها، می تواند به آسانی اضافه کردن یک مکمل یا مکمل اسید آمینه چندگانه به رژیم غذایی شما باشد.

نیازی به ادامه رنج نیست.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر