از دست دادن وزن – با همه هجوم ها وقت آن است که لاغر فکر کنید!

برای بسیاری از ما، آنچه می خوریم و چگونه می خوریم جزء اصلی تحقق آداب و رسوم اجتماعی و/یا مناسک مذهبی یا هر دو است. غذا محور مهمان نوازی و جشن است. با این حال، مانند هر چیز دیگری که وجود دارد، حتی تمام کرایه های مجاز می تواند برای شر و همچنین برای خیر باشد. چیزی که می خوریم می تواند بدن ما را تغذیه کند و به ما قدرت بدهد یا حتی زمانی که تازه و درست پخته شده باشد باعث آسیب می شود. با تمام تبلیغات منتشر شده در مورد صدها رژیم غذایی “کاهش وزن” منتشر شده مانند کم چربی، پروتئین بالا، کربوهیدرات کم، غذای خام، و انواع دستور العمل های رژیمی با قرص های رژیمی مانند هودیا و فنترمین، چربی سوزها و موارد مشابه، مردم میلیاردها دلار خرج می کنند. هر سال برنامه‌های کاهش وزن که به کاهش چند پوندی کمک می‌کنند و اکثر آنها پس از چند ماه وزن خود را دوباره به دست می‌آورند. علاوه بر این، این واقعیت که به نظر می‌رسد کتاب‌های رژیمی هر ماه در صدر فهرست‌های پرفروش قرار می‌گیرند، نشانه روشنی است که همچنان علاقه عمومی شدیدی به کاهش وزن وجود دارد.

پرخوری یکی از سخت ترین مشکلاتی است که باید بر آن غلبه کرد. از اعتیاد به قند ناشی می شود. برخلاف وابستگی شیمیایی، شکر ماده ای است که ما به آن نیاز داریم. ما نمی توانیم آن را از رژیم غذایی خود حذف کنیم و انتظار داشته باشیم بیشتر از چند روز زنده بمانیم. بنابراین، اگر می‌خواهیم امیدی به کنترل مصرف خود داشته باشیم، باید نگرش خاصی نسبت به غذا ایجاد کنیم. وقت آن است که به سادگی فکر کنید. آیا تا به حال به افراد لاغر در زندگی خود توجه کرده اید؟ منظورم تیپ هایی است که به نظر می رسد هیچ مشکلی در کنترل اشتهای خود ندارند. آنها مانند افرادی که سه روز است غذا نخورده اند به سمت بوفه نمی دوند. در واقع اغلب به نظر می رسد که آنها نمی توانند کمتر به غذا اهمیت دهند. من به عنوان نویسنده با تعدادی از این افراد مصاحبه کرده ام و متوجه شده ام که همه آنها نسبت به افرادی که اضافه وزن دارند تفاوت اساسی در رابطه با غذا دارند. تفاوت در خوردن برای زندگی به جای زندگی برای خوردن است.

برای ادامه، در حالی که ورزش کردن با یک برنامه ورزش روزانه و خوردن چیزهای سالم بسیار خوب است، بسیاری هستند که به دلایل مختلف قادر به فراتر از زندگی بی تحرک نیستند. بنابراین ما باید بیشتر به آنچه و چه مقدار می خوریم نگاه کنیم و اشتهای خود را متناسب با نیاز بدنمان برسانیم. ایده ورزش، در عین حال که در طرح چیزها حیاتی است، موضوعی جداگانه برای هدف این بحث است. از این رو ما به شخص لاغر برمی گردیم تا بفهمیم او چگونه فکر می کند تا یاد بگیریم چگونه لاغر فکر کنیم. یکی از چیزهایی که در مورد افراد لاغر فهمیدم این است که آنها تلویزیون تجاری کم تماشا می کنند یا اصلا تلویزیون تجاری تماشا نمی کنند. اگر به اندازه کافی تلویزیون تماشا کنید گرسنه خواهید شد زیرا تصاویری واضح و عالی از افرادی که غذاهای اشتها آور می خورند در تبلیغات و نمایش ها به سمت شما پرتاب می شود وجود دارد. نکته دیگر این است که افراد لاغری که من با آنها مصاحبه کرده ام، خود را مشغول پروژه ها می کنند و از تصاویر صدا و افرادی که میل به غذا خوردن را تحریک می کنند، دور می شوند.

در نتیجه، کل ایده کاهش وزن موضوع اجتناب از وسوسه است. تلاش برای مقاومت در برابر وسوسه غذا خوردن فراتر از نیازمان مانند تلاش برای متوقف کردن یک فیل کوبنده است زیرا ما این مبارزه مداوم با حیوان درونی خود را داریم و گرسنگی یکی از سه میل بزرگ است. حیوان نمی داند چگونه کالری شماری کند و به عواقب ناخواسته پرخوری غذا اهمیتی نمی دهد. بنابراین، اجتناب از وسوسه تنها راه است. ما می‌توانیم با دور ماندن از تلویزیون تجاری و علاقه به پروژه‌هایی که شامل ناهار و مهمانی‌های کوکتل زیادی نیستند، به این رفتار اجتنابی دست یابیم. در نهایت، مفید خواهد بود که به افراد لاغر زندگی خود نزدیک شوید و در مورد اینکه چگونه رابطه آنها با غذا با شما متفاوت است، بیشتر بدانید. سپس می‌توانیم روی یادگیری «نه» گفتن به غذا کار کنیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر