از تکنیک آزادی عاطفی برای بهینه سازی سلامت خود استفاده کنید!

راهنمای تکنیک آزادی عاطفی

تکنیک آزادی عاطفی یک تکنیک طب سوزنی روانشناختی است که برای بهینه سازی سلامت عاطفی استفاده می شود. اگرچه سلامت عاطفی هنوز اغلب نادیده گرفته می شود، اما برای بهبود جسمی و سلامتی ما کاملا ضروری است. صرف نظر از تعهد ما به سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب، اگر موانع عاطفی همچنان بر سر راه باشند، هرگز نمی‌توانیم به قدرت‌های درمانی بهینه و پیشگیرانه دست یابیم.

تکنیک آزادی عاطفی به شما کمک می کند:

  • از شر احساسات منفی خلاص شوید

  • از بین بردن یا کاهش درد

  • هوس غذایی را کاهش دهید

  • اهداف مثبت را اجرا کنید

مریدین های انرژی مورد استفاده در EFT مشابه آنهایی است که در طب سوزنی برای درمان بیماری های عاطفی و جسمی استفاده می شود اما بدون هیچ گونه تهاجمی. در عوض، ضربه زدن برای وارد کردن انرژی جنبشی به نصف النهارهای مختلف روی سینه و سر استفاده می شود، در حالی که فرد به مشکل خاص خود فکر می کند و تأیید مثبت می کند. مشکل می تواند هر چیزی مانند اعتیاد، درد یا رویداد آسیب زا باشد.

ترکیبی از بیان جملات تاکیدی مثبت و ضربه زدن به نصف النهارهای انرژی با استفاده از نوک انگشتان باعث می شود بلوک احساسی از سیستم انرژی زیستی بدن پاک شود. این تعادل ذهن و بدن شما را بازیابی می کند که برای بهبود بیماری های جسمی و سلامت مطلوب ضروری است.

برای استفاده موثر از تکنیک آزادی عاطفی باید دو حوزه اصلی را یاد بگیرید:

۱. تکنیک های ضربه زدن و مکان های ضربه زدن خاص

۲. تصدیقات مثبت

با استفاده از دستورالعمل های زیر می توانید مشکلات متعددی را درمان کنید

ضربه زدن

دنباله اصلی تکنیک آزادی عاطفی ساده و سرراست است و معمولاً برای اکثر افراد فقط چند دقیقه طول می کشد تا یاد بگیرند. اگرچه مهم است که مطمئن شوید که روی ناحیه صحیح ضربه می زنید، اما نباید خیلی دقیق باشید، زیرا تمرکز بر روی ناحیه کلی نیز کافی است.

شما با نوک انگشتان / پدهای خود ضربه می زنید و این در درجه اول به این دلیل است که نوک انگشتان چندین نصف النهار طب سوزنی دارند. بنابراین، هنگامی که با انگشتان خود ضربه می زنید، نه تنها از نصف النهارها در ناحیه خاصی که ضربه می زنید، بلکه از نصف النهارهای نوک انگشتان نیز استفاده می کنید. در تکنیک سنتی آزادی عاطفی، بیمار با استفاده از نوک انگشت میانی و انگشت اشاره و تنها با یک دست ضربه می‌زند. طرفی که استفاده می کنید مهم نیست زیرا بیشتر نقاط ضربه در هر دو طرف بدنه وجود دارد. علاوه بر این، مهم نیست که در طول فرآیند تصمیم به تغییر طرف بگیرید. به عنوان مثال، می توانید به زیر چشم چپ و بعداً زیر بازوی راست ضربه بزنید.

همچنین می توانید از تمام انگشتان و هر دو دست خود استفاده کنید. با تمام انگشتان خود یک خط خمیده به آرامی به صورت آرام ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد منطقه بزرگ تری را پوشش دهید و به تمام نقاط طب سوزنی دسترسی داشته باشید. با این حال، بیشتر افراد با رویکرد دو انگشتی یک دست به موفقیت می رسند. اگرچه استفاده از نوک انگشتان ضروری است زیرا نقاط نصف النهار بیشتری دارند، اما اگر ناخن های بلندی دارید می توانید از پد انگشتان خود استفاده کنید.

محکم ضربه بزنید

همیشه باید محکم ضربه بزنید، اما نه آنقدر محکم که به خود ضربه بزنید یا کبودی کنید. اگر از هر دو دست استفاده می کنید، ضربه زدن را به طور متناوب کمی تغییر دهید تا دست های شما با یکدیگر خارج از فاز باشند. این یک نوع حرکتی از کار را ارائه می دهد که معمولاً توسط EMDR (حرکت متناوب چشم) انجام می شود و مزایای بیشتری نیز خواهد داشت. شما باید حدود ۵ تا ۷ بار ضربه بزنید (عدد مهم نیست اما باید مدت زمانی باشد که برای یک چرخه تنفس طول می کشد؛ یک نفس کامل).

نقاط ضربه زدن به سمت پایین بدن شما حرکت می کنند که اساساً به این معنی است که هر نقطه ضربه در زیر نقطه قبل از خود قرار دارد. اگرچه توالی واقعاً مهم نیست، مهم است که اطمینان حاصل شود که همه نقاط را مورد استفاده قرار دهید.

نقاط ضربه زدن

۱. بالای سر: پایین وسط جمجمه با انگشتان پشت به پشت.

۲. ابرو: درست بالای چشم ها در ابتدای ابرو و یک طرف بینی.

۳. کنار چشم: روی استخوانی که در گوشه بیرونی چشم شما قرار دارد

۴. زیر چشم: روی استخوان زیر چشم حدود یک اینچ زیر مردمک

۵. زیر بینی: این ناحیه کوچک بین بالای لب بالایی و پایین بینی شما است.

۶. نقطه چانه: در میانه راه بین پایین لب پایین و نقطه چانه شما. این ناحیه عمدتاً برای اهداف توصیفی، نقطه چانه نامیده می شود.

۷. ترقوه: این نقطه ای است که استخوان سینه (سینه)، اولین دنده و استخوان ترقوه به هم می رسند. این نکته بسیار مهمی است مخصوصاً در طب سوزنی و از آن به عنوان K 27 یاد می شود.

۸. زیر بازو: در کنار بدن شما، حدود چهار اینچ زیر بغل است. معمولاً در یک نقطه حتی با نوک سینه ها (برای آقایان) یا وسط بند سوتین شما (برای خانم ها).

۹. مچ: نقطه داخل هر دو مچ دست آخرین نقطه است. آنها را به آرامی روی یکدیگر مالش دهید.

قبل از ضربه زدن ساعت و عینک خود را بردارید

ساعت‌ها و عینک‌ها می‌توانند به صورت الکترونیکی و مکانیکی با تکنیک آزادی عاطفی تداخل داشته باشند. بنابراین توصیه می شود قبل از ضربه زدن آنها را حذف کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر