آیا یوگا می تواند عملکرد ذهنی شما را افزایش دهد

همه ما می‌دانیم که ورزش می‌تواند باعث افزایش بینایی ما شود – کاهش کلسترول، کاهش استعداد ابتلا به بیماری‌های قلبی، و سیستم ایمنی بدن – اما چیزی که ممکن است از آن آگاه نباشیم این است که ذهن را که نباید نادیده بگیریم، نیز می‌توان بهبود بخشید. از طریق ورزش دلایل این امر بیولوژیکی و عاطفی است، که در سطوح مختلف به ورزشکار سود می‌رساند و ما می‌فهمیم که فواید ذهنی ورزش به اندازه فواید فیزیکی برای سلامت کلی ما مهم است.

شرکت در یوگا به جای پوشیدن کفش‌های مخصوص دویدن یا بالا رفتن از روی تردمیل برای تخلیه انرژی و جریان یافتن خون، می‌تواند هم برای مغز و هم برای قلب ورزش کند. در حالی که فواید فیزیکی را ارائه می دهد، توانایی مغز شما را برای تمرکز و تشخیص عادات ناخودآگاهی که ساختار شما را در گرانش یا پتانسیل کامل شما به عنوان یک موجود معنوی احساسی پشتیبانی نمی کند، تقویت می کند.

یوگا اغلب به عنوان یک نوع ورزش توصیف می شود، اگرچه بسیار بیشتر از یک تمرین روتین، زمانی که آگاهانه انجام شود، تا حد زیادی به ظرفیت ذهنی ما کمک می کند. در حالی که اندازه‌گیری سلامت روان دشوار است – هیچ آزمایش خونی وجود ندارد که سلامت عاطفی را نشان دهد – افرادی که به طور منظم یوگا تمرین می‌کنند نمی‌توانند خلق و خوی بهتری داشته باشند، انرژی بیشتری داشته باشند و دیدگاهی غرق در مثبت بودن داشته باشند. به طور خلاصه، یوگا به شما احساس خوبی می دهد و انرژی خوب همیشه منجر به شفافیت ذهنی و عملکرد بهتر می شود. وقتی پر از احساسات مثبت و تأیید کننده زندگی هستید، ذهن شما به گونه ای واکنش نشان می دهد که تفکر و موفقیت را تقریباً نامحدود می کند.

از نقطه نظر بیولوژیکی، روش‌هایی که یوگا به مغز کمک می‌کند را می‌توان در مجله‌های پزشکی توضیح داد. برای شروع، یوگا علم و هنری است که حرکت بدن را با تنفس هماهنگ می‌کند، اکسیژن‌رسانی خون را بهبود می‌بخشد، جریان خون بهتری را به مغز می‌دهد و در نهایت افکار واضح‌تر و مختصرتری تولید می‌کند. یوگا همچنین می‌تواند دوپامین و سایر انتقال‌دهنده‌های عصبی را تقویت کند و خلق و خو و حفظ خاطرات را تقویت کند.

یکی از بخش‌های ضروری یوگا، تنفس، نیز سنگ بنای کمک‌های ذهنی است. در حالی که تنفس گردش خون را تسهیل می کند – به مواد معدنی و مواد مغذی حیاتی اجازه می دهد تا به جایی که باید برسند و به همه اندام های بدن، از جمله مغز اجازه می دهد تا به اندازه کافی کار کنند – تنفس نیز به طور مستقیم تری به مغز کمک می کند. به عنوان مثال، تمرینی که گاهی در یوگا استفاده می شود، عمل تنفس متمرکز از طریق یک سوراخ بینی در یک زمان است. در مطالعات EEG – مطالعاتی که الگوی مغز افراد را بررسی می کند – این عمل نشان می دهد که تنفس از طریق یک سوراخ بینی می تواند فعالیت طرف مقابل مغز را افزایش دهد (یعنی تنفس از سوراخ چپ بینی باعث افزایش فعالیت در سمت راست مغز می شود). این در نهایت منجر به برقراری ارتباط بهتر بین دو طرف مغز، ایجاد عملکرد ذهنی بهتر و افزایش توانایی فرد برای یادگیری می شود.

ذهن آگاهی، جزء اساسی یوگا به دانش آموزان کمک می کند تا لحظه حال را در آغوش بگیرند و بر روی آن تمرکز کنند، همچنین می تواند به عملکرد ذهنی کمک کند. این به این دلیل است که کسانی که تمرکز حواس را تمرین می کنند، مغز خود را برای کار کردن به روش خاصی آموزش می دهند. یوگا با آرام کردن و قطع طنابی که شما را به استرس ها و نگرانی ها می چسباند، ذهن را آرام می کند. ذهن آرام در حفظ اطلاعات، به خاطر سپردن اطلاعات و مهارت های تمرکز بهتر است. ذهن آرام بر توجه متمرکز است و دارای توانایی پیشرفته ای برای درک اطلاعات حسی است. به همین دلیل، برخی از مردم پیشنهاد می کنند که یوگا، یک وسیله نقلیه است

آرامش، این توانایی شگفت انگیز را به شما می دهد که کاملاً به لحظه حال باز شوید و فقط “روشن” تر باشید – چه در تصمیم گیری سریع، چه از نظر احساسی پاسخگو بودن یا دیدن راه حل دیگری برای یک مشکل به راحتی.

همچنین مطالعاتی انجام شده است که به این نتیجه رسیده‌اند که برخی از موقعیت‌های یوگا می‌توانند موقعیت فرد را در مورد چیزها تغییر دهند. حالت های خاص حالات خاصی را پخش می کند. به عنوان مثال، محققان دانشگاه کالیفرنیا مطالعه‌ای انجام دادند که نشان داد برخی از حرکات یوگا نسبت به سایرین خلق و خو را تغییر می‌دهند. یکی از یافته‌ها به این نتیجه رسید که خم شدن به سمت عقب یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود چارچوب ذهنی شماست و به افرادی که حال بد دارند چیزی برای بازگشت به آن‌ها می‌دهد.

در حالی که کانون توجه به فواید فیزیکی ورزش می تابد، فواید ذهنی به سرعت از سایه بیرون می آیند و به خود می رسند. یوگا، از آنجایی که بدن فیزیکی شما را تمرین می دهد، تمرینی آگاهانه است که به شما کمک می کند تا افکار، احساسات و روح خود را تجسم دهید. یوگا با ارائه فواید جسمانی سایر ورزش‌ها، به کشف مزایای تناسب اندام کمک می‌کند و به خاطر دادن ذهنی باز به افرادی که آن را انجام می‌دهند، بیشتر شناخته می‌شود.

TWISTED یک استودیوی یوگای پزشکی در مرکز پزشکی استئوپاتیک در بولدر، کلرادو است. Twisted از داروهای استئوپاتیک، هاتا یوگا و تمرین‌های تمرکز حواس برای آموزش تعادل بهینه بین سلامت جسمی، روانی و عاطفی استفاده می‌کند. هدف آن آموزش و کمک به مردم برای داشتن یک زندگی سالم از درون به بیرون است. برنامه های توانبخشی یک رژیم درمانی جامع را برای کل وجود ارائه می دهد و به هر فرد یک نفس در هر بار قدرت می دهد تا پتانسیل درمانی طبیعی بدن را تحریک کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر