آیا کتو برای شما مناسب است؟ چگونه از نقص کتو پنهان جلوگیری کنیم


رژیم کتو به روشی فوق العاده محبوب برای کاهش چربی و افزایش انرژی تبدیل شده است، اما برای همه یکسان عمل نمی کند. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید اگر آن را امتحان کرده اید و احساس وحشتناکی کرده اید.

برای کسانی که از رژیم کتو پیروی می کنند، یک تصادف بسیار رایج وجود دارد که با کاهش انرژی و شروع خستگی همراه است. آیا این بدان معنی است که شما باید به طور کامل از رژیم کتو اجتناب کنید؟ لازم نیست.

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

  • رژیم کتو چیست؟
  • معایب پنهان رژیم کتو
  • چگونه این نقص شما را از بهره مندی از مزایایی مانند کاهش وزن و بهبود انرژی باز می دارد
  • چگونه کتو ممکن است هورمون های شما را مختل کند
  • چرا نمی توانید این چربی های سرسخت را از دست بدهید
  • چگونه بدن خود را قبل از شروع کتو برای به دست آوردن نتیجه بهینه کنیم

رژیم کتو چیست؟

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که از حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات تشکیل شده است و بقیه کالری شما از چربی تامین می شود. این محدودیت کربوهیدرات بدن شما را در وضعیتی قرار می دهد که به نام کتوزیس شناخته می شود، که یک تغییر متابولیک است که در آن بدن شما عمدتاً به جای گلوکز کربوهیدرات ها بر روی مولکول های انرژی به نام کتون ها کار می کند.

کتون ها از تجزیه اسیدهای چرب ایجاد می شوند که منبع انرژی بسیار بیشتری نسبت به گلوکز هستند. این شما را از سوزاندن کربوهیدرات برای انرژی به سوزاندن چربی تغییر می دهد.

برخی از مزایای مرتبط با پیروی از رژیم کتوژنیک شامل کاهش التهاب، کاهش وزن، سرکوب هورمون های گرسنگی، افزایش انرژی و بهبود سلامت شناختی است.[۱][۲][۳]. بسیاری از آنها به خاطر زوال عقل و سرطان سوگند یاد می کنند – برای گرسنگی دادن به سلول های سرطانی که با گلوکز (قند) رشد می کنند.

با همه این مزایا، جای تعجب نیست که این رژیم غذایی در چند سال گذشته به یکی از محبوب ترین روندها در سلامت و تندرستی تبدیل شده است.

نقص کتو پنهان

در حالی که بسیاری از مردم با پیروی از رژیم کتو احساس فوق‌العاده‌ای دارند، دیگرانی نیز هستند که با این روش غذا خوردن دست و پنجه نرم می‌کنند، و هر چقدر هم که تلاش می‌کنند، به نظر نمی‌رسد که آن را از دست بدهند یا احساس خوبی ندارند یا وزن کم نمی‌کنند. . چرا اینطور است؟

در طی دو هفته اول رژیم، اکثر افراد علائم رایجی مانند مه مغزی، حالت تهوع، مشکل خواب، دردهای عضلانی و تحریک پذیری را تجربه می کنند. این بخشی از فرآیند انتقال به کتون سوزی برای سوخت است. از آن به عنوان “آنفولانزای کتو” یاد می شود. این را به سختی یاد گرفتم!

با این حال، برای برخی از افراد، این علائم فروکش نمی‌کنند و حتی مسائل بزرگ‌تری مانند عدم تعادل هورمونی و خستگی می‌تواند ایجاد شود. این به دلیل یک نقص اساسی رژیم کتو است – فشاری که به کبد شما وارد می کند.

همانطور که قبلا ذکر شد رژیم کتوژنیک دارای چربی بسیار بالایی است. مصرف مقادیر زیاد چربی بار باورنکردنی را بر کبد شما تحمیل می کند و آن را مجبور می کند تا بیش از حد کار کند. مشکل این است که در ایالات متحده، تقریباً از هر سه نفر یک نفر دارای کبدهای سمی و چرب است که توانایی آنها در تجزیه چربی را به خطر می اندازد. از هر سه آمریکایی یک نفر برابر با ۱۰۰ میلیون نفر است – این بخش بزرگی از جمعیت ما است[۴].

حتی مهمتر از آن درک این است که ۲۵٪ از جمعیت ایالات متحده دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا دارند که به آن سندرم متابولیک نیز گفته می شود. با این سندرم وضعیتی به نام کبد چرب نیز ایجاد می شود. و آنها همان جمعیتی هستند که سعی در کاهش وزن دارند و ممکن است رژیم کتو را امتحان کنند.

پس جای تعجب نیست که بسیاری از افرادی که رژیم کتو را امتحان می کنند شکست می خورند و احساس بدبختی می کنند. حتی نمی توانم به شما بگویم که چند مشتری من داشته ام که از این رژیم غذایی تا حد T پیروی کرده اند و هنوز نتوانسته اند از مزایای آن بهره مند شوند زیرا سلامت کبد آنها در حد مطلوب نبود.

علت کبد چرب چیست؟ این زمانی اتفاق می افتد که کبد شما کارایی چربی را متابولیزه نمی کند. اضافه بار سمی در محیط شما ناشی از مواد شیمیایی و فلزات سنگین و رژیم غذایی استاندارد آمریکایی با سطوح بالای غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده است.

به همین دلیل، هنگامی که هر یک از مشتریان من می خواهند رژیم کتو را امتحان کنند، اولین کاری که از آنها می خواهم انجام دهند این است که یک رژیم غذایی کامل انجام دهند. پاکسازی کبد. ساده و ساده – اگر عملکرد کبد خود را بهینه نکنید، مزایای رژیم کتو را نخواهید دید.

چرا نمی توانم این ۱۵ پوند آخر را کم کنم؟

برخی افراد متوجه می شوند که با استفاده از کتو نمی توانند وزن خود را کاهش دهند. یکی از دلایل رایج این امر این است که بدن شما سموم را در سلول های چربی ذخیره می کند. سلول‌های چربی در واقع مکان نسبتاً امنی برای زندگی سموم هستند زیرا آنها را از بافت‌های فعال‌تر متابولیکی جدا می‌کنند.

با این حال، زمانی که کبد شما به درستی سموم را از بدنتان خارج نمی کند، این یک مشکل می شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، نمی‌توانید چربی‌ها را از دست بدهید، زیرا سلول‌های چربی که می‌خواهید از شر آنها خلاص شوید، کار بسیار مهمی را انجام می‌دهند و سموم را نگه می‌دارند تا به بدن شما نفوذ نکنند.

این یک مکانیسم زنده ماندن است که تنها با متوقف کردن هجوم سموم و پاکسازی بدن و کبد می تواند شکسته شود.

علاوه بر این، برای حذف هورمون های اضافی از گردش خون، به یک کبد سالم نیاز دارید. هنگامی که هورمون ها به طور موثر تجزیه و حذف نمی شوند، می تواند منجر به اختلالاتی مانند تسلط استروژن شود که باعث افزایش وزن به ویژه در قسمت میانی، باسن و ران می شود.[۸][۱۲].

برای زنان، این می تواند به یک مسئله بزرگ تبدیل شود زیرا تعادل مناسب استروژن برای چرخه های ماهانه و انتقال سالم به یائسگی بسیار مهم است.

باز هم اینجاست یک پاکسازی خوب کبد می تواند بین کاهش یا عدم کاهش آن چند پوند تفاوت ایجاد کند.

راه حل هایی برای رژیم کتو

من نمی خواهم شما را به طور کامل از رژیم کتو دور کنم. در واقع افراد زیادی هستند که با موفقیت از این رژیم پیروی می کنند. با این حال، اگر برای اولین بار است که این رژیم را امتحان می‌کنید یا بعد از یک تلاش ناموفق دوباره آن را تکرار می‌کنید، می‌خواهم دستورالعمل‌های محکمی ارائه کنم.

شماره ۱ بهینه سازی عملکرد کبد

مهم‌ترین قدمی که می‌توانید قبل از شروع رژیم کتو بردارید، بهینه‌سازی عملکرد کبدتان است. همانطور که قبلا ذکر شد، بدون عملکرد بهینه کبد، به سادگی نمی توانید از مزایای کتوزیس بهره مند شوید.

کبد شما نقش حیاتی در تجزیه و پردازش چربی در بدن شما دارد. اگر تنبل یا مملو از سموم باشد، رژیم غذایی مانند کتو که ۷۰ تا ۸۰ درصد کالری خود را از چربی می گیرد، می تواند به طور جدی نتیجه معکوس داشته باشد.

علاوه بر این، یک کبد سمی می‌تواند با مهار حذف هورمون‌های جنسی اضافی، مسائلی مانند عدم تعادل هورمونی را بدتر کند. این می تواند شما را برای شرایطی مانند غلبه استروژن یا بدتر شدن علائم یائسگی آماده کند.

برای بهینه‌سازی عملکرد کبد، توصیه می‌کنم از ابتدا شروع کنید دو هفته توانبخشی کبد قبل از شروع رژیم کتو این شما را برای موفقیت آماده می‌کند و به شما احساس بهترین حالت را می‌دهد.

شماره ۲ جریان صفرا را بهبود بخشد

صفرا ماده ای است که از کبد شما آزاد می شود و نقش اساسی در تجزیه چربی ایفا می کند. از کلسترول، آب، اسیدهای صفراوی، بیلی روبین و نمک تشکیل شده است. بسیاری از مردم صفرا به اندازه کافی تولید نمی کنند یا به اندازه کافی نازک نیستند.

در رژیم کتو، شما مقدار زیادی از صفرای خود را می خواهید، بنابراین اطمینان از اینکه صفرا به درستی جریان می یابد، حیاتی است.[۱۱]. بهبود جریان صفرا چیزی است که با بهبود عملکرد کبد شما همراه است. بنابراین، می توانید به آن به عنوان بخشی از فرآیند بهینه سازی کبد خود نگاه کنید.

صفرا به گیاهان و مواد تلخ واکنش بسیار مثبتی نشان می دهد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد در صورت بروز مشکلات، از تلخ به عنوان راهی برای کمک به تجزیه چربی استفاده می کنند. از دیگر مواد تلخ می توان به لیمو، کنگر فرنگی، سانچوک، قاصدک و بیدمشک اشاره کرد.

من تعدادی از این گیاهان تلخ را در من گنجانده ام سم زدایی روزانه این ترکیب برای افزایش جریان صفرا و همچنین بهبود سم زدایی کبد.

#۳ چرخه کربوهیدرات

محدود کردن شدید کربوهیدرات ها در طولانی مدت می تواند اثرات مضری بر سیستم هورمونی شما داشته باشد. این می تواند تولید هورمون تیروئید را کاهش دهد، عملکرد طبیعی محور HPA شما را مختل کند و در نهایت شما را در وضعیت عدم تعادل هورمونی قرار دهد.

خوشبختانه، بیش از یک راه برای پیروی از رژیم کتو وجود دارد. در حالی که بیشتر مردم استفاده از کربوهیدرات کم را برای مدت طولانی توصیه می‌کنند، اما احتمالاً از مضر بودن آن برای بدن زنان بی‌اطلاع هستند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنم به جای اینکه همه چیز را با محدودیت کربوهیدرات انجام دهید، از پروتکل چرخه کربوهیدرات پیروی کنید.

چند راه مختلف وجود دارد که می توانید در مورد چرخه کربوهیدرات استفاده کنید:

دو هفته کربوهیدرات کم، دو هفته کربوهیدرات متوسط

این به ویژه در صورتی مفید است که هنوز دوره قاعدگی دارید یا در حال حاضر یائسه می شوید. با توجه به اهمیت هورمون های کربوهیدرات برای تولید مناسب هورمون، بسیار مهم است که در طول چرخه خود مواد مغذی مناسب را دریافت کنید تا بدن شما بتواند در زمان مناسب مواد مورد نیاز خود را تولید کند.

در طول دو هفته اول چرخه خود، می توانید از یک رژیم کتوژنیک استاندارد پیروی کنید. با این حال، هنگامی که تخمک گذاری شروع می شود، شما به یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالاتر روی می آورید تا بدن خود را با مواد مغذی مورد نیاز در این دوره حیاتی تولید هورمون تامین کنید.

رژیم کتو چرخه ای

رژیم کتو چرخه ای یک نسخه رایج از رژیم کتو است که امکان مصرف یک تا دو روز کربوهیدرات بالا در هفته را فراهم می کند.

روزهای کربوهیدرات بیشتر به معنای پر کردن ذخایر گلیکوژن شما هستند و روزهای کربوهیدرات کمتر فرصتی را برای شما فراهم می کند تا دوباره آنها را تخلیه کنید. بسیاری از مردم از دوچرخه‌سواری کربوهیدرات لذت می‌برند، زیرا می‌تواند به انرژی (به ویژه برای ورزشکاران) کمک کند و برخی از عوارض جانبی مرتبط با کتو مانند خستگی، حالت تهوع، سردرد و بی‌خوابی را کاهش دهد.

برای زنان، این به بدن شما فرصتی می دهد تا از کربوهیدرات ها برای حفظ یک محور HPA سالم، عملکرد تیروئید و تعادل هورمون های جنسی استفاده کند.

قبل از شروع کتو، کبد خود را بازسازی کنید

رژیم کتوژنیک مزایای بالقوه زیادی برای ارائه دارد، اما بسیار مهم است که قبل از شروع، خود را برای موفقیت آماده کنید.

اگر می خواهید از مزایای کتو بهره مند شوید، کارکرد بهینه کبد شما کاملاً حیاتی است. برای این، من توصیه می کنم یک توانبخشی ۱۴ روزه کبد برای بهینه سازی سلامت کبد و آماده سازی بدن برای شروع تجزیه چربی.

بهبود عملکرد کبد به شما کمک می کند:

  • چربی های رژیم غذایی را تجزیه کنید
  • بهبود جریان صورتحساب
  • سموم گیر کرده در سلول های چربی خود را آزاد کنید (و در نهایت به شما کمک می کند تا چربی های سرسخت را آزاد کنید)
  • هورمون های جنسی خود را متعادل نگه دارید

اگر می‌پرسید که آیا کبد شما واقعاً به این راه‌اندازی مجدد نیاز دارد یا نه، من اینجا هستم تا به شما بگویم که، متأسفانه، احتمالاً نیاز دارد. در واقع، من متوجه شده ام که ۹۰٪ از مشتریانی که می بینم نیاز مبرمی به تعمیرات اساسی کبد دارند، به همین دلیل است که این را ایجاد کردم. توانبخشی ۱۴ روزه کبد.

این برنامه شامل:

  • سه وبینار از قبل ضبط شده برای کمک به درک عملکرد کبد و نحوه عملکرد سم زدایی کبد
  • ویدیوهای “چگونه” پاکسازی کبد
  • کتابخانه الکترونیکی نجات کبد (با هزاران منبع)
  • راهنمای برنامه توانبخشی ۱۴ روزه پاکسازی کبد شامل دستورالعمل های گام به گام در مورد اینکه چه چیزی بخوریم، از چه چیزی اجتناب کنیم، و موارد دیگر
  • پروتکل های پیشرفته مراقبت از کبد مانند بسته های روغن کرچک

برای حمایت از شما در سفر پاکسازی کبد، مصرف آن را نیز توصیه می کنم سم زدایی روزانهیک مکمل پاک کننده کبد که شامل موادی است که توسط من برای حمایت از سم زدایی کبد و جریان صفرا انتخاب شده است.

بردن

رژیم کتوژنیک به روشی فوق العاده محبوب برای کاهش وزن، کاهش التهاب و بهبود سلامت شناختی تبدیل شده است. با این حال، برای بسیاری، این مزایا به دلیل عملکرد پایین کبد که منجر به تجزیه و استفاده از چربی کمتر از حد مطلوب می‌شود، مبهم باقی می‌ماند. این یک دام رایج برای زنان است.

هیچ رژیم غذایی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد، بنابراین رژیم کتو ممکن است به سادگی پاسخی برای شما نباشد. اما اگر در تلاش برای دیدن مزایای رژیم کتو هستید، به احتمال زیاد باید کبد خود را راه اندازی مجدد کنید و دوباره امتحان کنید.

هنگامی که کبد شما عملکرد مطلوبی داشته باشد، می‌توانید چربی، هورمون‌های سم‌زدایی و سایر سموم ذخیره‌شده در سلول‌های چربی خود را تجزیه کنید و جریان صفرای ذخیره شده در کیسه صفرا را افزایش دهید.

شما همچنین می توانید با استفاده از چرخه کربوهیدرات، به جای پایبندی طولانی مدت به محدودیت شدید کربوهیدرات، یک رویکرد اصلاح شده را در پیش بگیرید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/