آیا ورزش واقعا می تواند از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کند؟


جای تعجب نیست که یکی از رایج ترین تصمیمات سال نو این است که به دویدن یا پیاده روی هفتگی برای حفظ تناسب اندام و تناسب اندام خود متعهد شوید.

از کاهش خطرات بیماری های قلبی گرفته تا کمک به حفظ سلامت مغز، ورزش می تواند نقش مهمی در کمک به سلامت جسمی و روانی داشته باشد.

از این نظر، یکی دیگر از جنبه های حیاتی ورزش منظم این است که می تواند از سیستم ایمنی سالم حمایت کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ در چین نشان داد افرادی که حداقل سه بار در هفته ورزش می کنند، احتمال ابتلا به سرماخوردگی را تا ۲۶ درصد کاهش می دهند.

در اینجا، من رابطه بین ورزش و سیستم ایمنی سالم را بررسی می کنم و توضیح می دهم که چگونه فعالیت بدنی می تواند از عفونت ها جلوگیری کند.

چگونه ورزش به سیستم ایمنی بدن کمک می کند

ورزش طیف وسیعی از فواید را به همراه دارد. برای مثال، برای بهبود خلق و خوی فرد و مقابله با عوامل افسردگی، تنها به مقداری فعالیت سبک و کم شدت نیاز است. اما مطمئنا این تنها مزیت آن نیست.

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که ارتباط قوی بین فعالیت بدنی و سیستم دفاعی ما وجود دارد.

در واقع، مشخص شده است که ورزش به ایمنی شما کمک می کند، خطر عفونت را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد.

به چه طریقی انسان‌ها تنها تعداد محدودی سلول ایمنی در اطراف بدنشان پرسه می‌زنند، زیرا تمایل دارند در اندام‌ها (مانند طحال) و بافت‌های لنفاوی باقی بمانند.

اما با ورزش، انقباض عضلات باعث افزایش جریان لنف و خون می شود که به گردش سلول های ایمنی در سراسر بدن کمک می کند.

با سفر با تعداد و سرعت بیشتر، این سلول ها ردیابی پاتوژن ها و خلاص شدن از شر آنها را آسان تر می کنند.

این مهم است که بدانیم این پاسخ برای همیشه دوام نخواهد داشت. به همین دلیل بسیار مهم است که به طور منظم ورزش کنید. برای اطمینان از تکرار فرآیند

یافتن تعادل مناسب

فعالیت بدنی منظم برای حمایت از سیستم ایمنی سالم ضروری است. تمرینات روزانه می تواند کمک زیادی به بهبود تندرستی کند و واقعاً برای سلامت کلی مفید باشد.

با این حال، یافتن تعادل مناسب بسیار مهم است. در واقع، فعالیت با شدت بالا برای مدت طولانی می تواند تأثیر منفی بر الگوهای خواب و دریافت انرژی داشته باشد.

یک جلسه فعالیت ۳۰ دقیقه ای برای حمایت از سیستم ایمنی کافی است. پیاده روی، بازی گلف، لذت بردن از شنای آرام، یا رفتن به کلاس رقص، همگی گزینه های مناسبی هستند.

اگر هوای بیرون الهام‌بخش نیست، یوگا و پیلاتس را در داخل خانه تمرین کنید – حتی جاروبرقی و باغبانی جزو الزامات ورزشی روزانه محسوب می‌شوند.

با این حال، مواردی وجود دارد که ورزش نمی تواند به آنها کمک کند، مانند مسائل فیزیکی که نیاز به جراحی دارند.

از این نظر، یک طرح بیمه درمانی خصوصی می‌تواند به دسترسی سریع‌تر به جراحی کمک کند و آرامش ذهنی شایسته‌ای را ارائه دهد.

در واقع، بهره مندی از مراقبت های سریع می تواند سطح استرس را کاهش دهد و مطمئن شود که برای مدت زمان کمتری درد خواهید داشت.

با وجود رابطه واضح و اثبات شده بین ورزش و سیستم ایمنی سالم، فعالیت بدنی راهی عالی برای کمک به حمایت از یک سبک زندگی عالی است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/