آیا می خواهید تا ۱۳ سال به زندگی خود اضافه کنید؟ این چیزی است که شما باید بخورید…


بر کسی پوشیده نیست که یک رژیم غذایی سالم برای شما مفید است – اما اکنون تحقیقات جدید غذاهای خاصی را شناسایی کرده است که می توانند سال ها به زندگی شما اضافه کنند.

مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه برگن، نروژ انجام شد، نشان داد که امید به زندگی برای افراد ۲۰ ساله‌ای که تغییرات مداوم رژیم غذایی خود را انجام می‌دهند تا ۱۳ سال افزایش می‌یابد.

در همین حال، یک فرد ۶۰ ساله می تواند حدود ۸ سال و نیم عمر خود را افزایش دهد و حتی افراد ۸۰ ساله نیز اگر عادات غذایی خود را تغییر دهند و به آن پایبند باشند، می توانند به طور متوسط ​​۳.۴ سال عمر خود را افزایش دهند.

تغییرات رژیم غذایی برای مردان تفاوت بیشتری نسبت به زنان ایجاد کرد، اگرچه محققان دلیل این اتفاق را بررسی نکردند.

غذاهایی که محققان می‌گویند می‌توانند به شما کمک کنند دیگر زنده بمانید، فوق‌غذاهای عجیب و غریب نیز نیستند، آنها فقط آجیل، حبوبات مانند لوبیا و عدس، و غلات کامل مانند فرنی هستند.

بر اساس این مطالعه، حذف گوشت قرمز و فرآوری شده می تواند طول عمر شما را بیشتر کند.

هنگامی که از یک رژیم غذایی غربی معمولی به یک رژیم غذایی بهینه تغییر می‌کنید، بیشترین افزایش امید به زندگی را می‌توان با مصرف بیشتر حبوبات، غلات کامل و آجیل، و همچنین مصرف کمتر گوشت قرمز و گوشت فرآوری‌شده، با کاهش تدریجی اثر با نویسندگان می گویند: افزایش سن.

«نتایج ما نشان می‌دهد که برای افرادی که یک رژیم غذایی معمولی غربی دارند، تغییرات پایدار رژیم غذایی در هر سنی ممکن است مزایای سلامتی قابل‌توجهی داشته باشد، اگرچه اگر تغییرات در اوایل زندگی شروع شود، بیشترین دستاوردها خواهد بود.»

نویسندگان می‌گویند میوه‌ها و سبزیجات نیز تأثیر مثبتی بر سلامتی دارند، اما اشاره می‌کنند که یک رژیم معمولی غربی از قبل شامل مقدار معقولی میوه و سبزیجات است.

آنها یک ماشین حساب Food4HealthyLife ایجاد کرده اند تا به مردم کمک کند تاثیر انتخاب های غذایی خود را بر امید به زندگی خود درک کنند.

نایجل دنبی، متخصص تغذیه، بنیانگذار وب سایت سلامتی و سلامتی هارلی در خانه اشاره می کند که آجیل، غلات کامل و حبوبات اغلب از ویژگی های مهم رژیم مدیترانه ای هستند که به طور مرتب به عنوان یکی از سالم ترین راه ها برای غذا خوردن ذکر می شود.

او می‌گوید: «غذاهای گیاهی مانند آجیل، غلات کامل، حبوبات و میوه‌ها و سبزیجات از غذاهای فوق‌العاده طبیعت هستند.

آنها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که از بدن ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد که اساساً از زندگی مدرن ناشی می شوند محافظت می کند – چیزهایی مانند آلودگی، استرس، دود سیگار و الکل.

اما آنها همچنین حاوی برخی از اسیدهای چرب ضروری هستند که ما نمی توانیم خودمان تولید کنیم و از قلب محافظت می کنند – بیماری قلبی یکی از بزرگترین قاتل ها است.

«آنچه من از این مطالعه برداشت می‌کنم، عنصر اولیه شروع است – این چیزی است که ما واقعاً نیاز داریم که به بچه‌هایمان معرفی کنیم. منتظر نمانید تا ۴۰ سالگی خود را تمیز کنید – این یک سبک زندگی مادام العمر است.

این مطالعه نمی‌گوید گیاهخوار شوید، حتی نمی‌گوید گیاهخوار شوید. می گویند از گوشت کمتر استفاده کنید و بیشتر سبزیجات، آجیل، غلات کامل و حبوبات مصرف کنید. با خوردن یک یا دو وعده غذایی خانوادگی در هفته شروع کنید.

او پیشنهاد می‌کند که مثلاً وقتی اسپاگتی بولونیزی درست می‌کنید، گوشت را نصف کنید و عدس را جایگزین آن کنید. از غذاهایی مانند هوموس و سالاد لوبیا یا یک مشت آجیل به عنوان میان وعده استفاده کنید و کنسرو لوبیا را به خورش ها و کاسرول ها اضافه کنید.

«این تغییرات کوچک و پایداری است که مورد نیاز است. دنبی تاکید می کند که اصلاحات سریع و مدها رژیم غذایی افراد را برای یک عمر خراب می کند.

در اینجا محققان نروژی می گویند که می توانید سال ها به زندگی خود اضافه کنید:

حبوبات

015daeee 6feb 49a4 91e6 39fd84fe0db1
(Alamy/PA)

آنها دریافتند که اگر یک مرد ۲۰ ساله که حبوبات (لوبیا، نخود و عدس) نمی خورد، شروع به خوردن منظم ۲۰۰ گرم در روز (معادل یک کاسه بزرگ سوپ عدس) کند، امید به زندگی او تقریباً ۲- افزایش می یابد. سال و نیم

غلات کامل

خوردن ۲۲۵ گرم محصولات سبوس دار در روز مانند فرنی، نان سبوس دار، بیسکویت گندم، کوسکوس و برنج قهوه ای، اگر از سنین پایین به طور منظم آنها را مصرف کنید، می تواند تا دو سال به عمر شما اضافه کند.

آجیل

خوردن فقط یک مشت (۲۵ گرم) آجیل بدون نمک در روز می تواند به افزایش عمر شما تا دو سال کمک کند.

d04e9206 0ea1 4cd0 9deb 9e4464a10e28
(Alamy/PA)

بدون گوشت قرمز یا فرآوری شده

این مطالعه نشان داد که حذف کامل هر دو گوشت قرمز و فرآوری شده، که اغلب سرشار از چربی و نمک هستند، می تواند تا چهار سال به عمر شما اضافه کند.

دنبی توصیه می کند، اما اگر نمی خواهید گوشت را به طور کامل قطع کنید، آن را کمتر بخورید و فقط گوشت خوب، تولید شده محلی یا ارگانیک بخورید.

او می‌گوید: «غذاهای فرآوری‌شده اغلب حاوی مقدار زیادی نمک هستند، و این نمک است که بسیار نگران‌کننده‌تر از طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌ها است – این نمک مستقیماً با فشار خون بالا و بیماری قلبی مرتبط است».

این به این معنا نیست که هرگز بیکن نخورید – فقط به مغازه مزرعه محلی خود بروید و بیکن واقعاً خوب تهیه کنید و فقط گاهی آن را میل کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/