آیا مقدار توصیه شده ورزش را دریافت می کنید؟

هیچ کس استدلال نمی کند که ورزش منظم نه تنها سطح سلامت کلی و تناسب اندام را بهبود می بخشد، بلکه خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن و تغییر دهنده زندگی را کاهش می دهد. اکنون به نظر می رسد یک مطالعه جدید نشان داده است که زنان آمریکایی به اندازه همتایان مرد خود به اندازه ۳۰ دقیقه ورزش توصیه شده روزانه نیستند.

بنابراین، ورزش متوسط ​​تا شدید چیست؟ این نوعی تمرین است که در آن به اندازه کافی سخت کار می کنید تا ضربان قلب خود را بالا ببرید و شروع به عرق کردن کنید. شما می توانید صحبت کنید اما آهنگی را با صدای بلند نخوانید. نمونه‌هایی از فعالیت‌های هوازی نسبتاً شدید عبارتند از: پیاده‌روی سریع، ایروبیک در آب، دوچرخه‌سواری در زمین هموار، بازی تنیس دونفره و چمن‌زنی با ماشین چمن‌زنی.

فعالیت شدید و شدید باعث می‌شود شما سخت و سریع نفس بکشید و ضربان قلب شما بسیار بالا رفته است. بدون مکث نفس نمی توانید بیش از چند کلمه بگویید. نمونه هایی از اقدامات در این سطح از شدت عبارتند از دویدن/دویدن، دور شنا، دوچرخه سواری سریع یا بالا رفتن از تپه ها، بازی تنیس انفرادی یا بازی بسکتبال.

جدیدترین تحقیق انجام شده در دانشگاه ایالتی اورگان شامل بیش از ۱۰۰۰ مرد و زن از یک نمونه ملی بود. با بررسی داده ها، محققان دریافتند که زنان تنها حدود ۱۸ دقیقه در روز ورزش می کنند، در حالی که مردان ۳۰ دقیقه کامل ورزش می کنند. از جمعیت مورد مطالعه، از هر سه زن، یک زن مبتلا به سندرم متابولیک تشخیص داده شده بود، و از هر پنج زن، یک نفر علائم افسردگی را گزارش می کرد.

آنچه این مطالعه را از سایرین متمایز می کند این است که از یک معیار عینی از فعالیت استفاده کرده است. آزمودنی‌ها از دستگاهی به نام شتاب‌سنج استفاده می‌کردند که می‌تواند میزان فعالیت آنها را در روز اندازه‌گیری کند. و اگرچه زنان در جمعیت مورد مطالعه رفتار بهداشتی بهتری داشتند، عدم دریافت آن ۳۰ دقیقه کامل (یا بیشتر) آنها را از نظر سلامتی در وضعیت نامطلوبی قرار می‌دهد.

کسانی که حداقل مقدار توصیه شده ورزش می کردند، شانس کمتری برای گزارش افسردگی داشتند، کمتر احتمال داشت مشکلاتی مانند کلسترول بالا را تجربه کنند و بنابراین کمتر در معرض ابتلا به سندرم متابولیک بودند. در طول این مطالعه اشاره شد که افسرده بودن خطر ابتلا به چربی شکمی و شاید مقاومت به انسولین را افزایش می دهد، هر دو شرایطی که عوامل خطر برای سندرم متابولیک بالقوه خطرناک هستند.

در مورد اینکه چرا زنان ۳۰ دقیقه در روز ورزش نمی کنند، توضیحات مختلفی وجود دارد…

برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که در حدود سنین ۵ تا ۶ سالگی است که الگوهای ورزشی شروع می شود و از آنجایی که والدین اغلب نگران ایمنی دختران هستند، فعالیت آنها را بیشتر از پسران محدود می کنند. پیشنهاد دیگر این است که زنانی که مراقب هستند نمی توانند بیش از ۱۸ دقیقه در روز برای خود وقت بگذارند. خیلی ها حتی آن را هم نمی توانند پیدا کنند.

ورزش نه تنها به حفظ سلامت بدن و کنترل وزن شما کمک می کند، بلکه خطر ابتلا به سندرم متابولیک را نیز کاهش می دهد. این نام به گروهی از شاخص‌ها (کلسترول و فشار خون بالا، وزن اضافی بدن) داده می‌شود که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و حتی سکته مغزی را افزایش می‌دهند.

پیام خانه کار – زنان باید تلاش کنند تا مقدار توصیه شده ورزش (۳۰ دقیقه یا بیشتر) در روز را انجام دهند. باید شدت یا متوسط ​​​​یا شدید باشد و نباید شامل زمانی باشد که برای گرم کردن یا خنک کردن می گذرانید. حتی ده دقیقه در یک زمان خوب است… اگر این همه چیزی است که فعلاً می توانید در آن جا بیفتید. فقط مطمئن باشید که روز را با رسیدن به نقطه بسیار مهم ۳۰ دقیقه ای به پایان می رسانید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر