آیا شما یک کافئین فین هستید؟

کافئین یکی از داروهایی است که در طول تاریخ بسیار مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است و امروزه در نوشیدنی های متعدد موجود در بازار یافت می شود. با این حال، فقط به این دلیل که کافئین به راحتی در دسترس است، آیا این بدان معناست که برای شما خوب است؟

چرا در وهله اول کافئین می نوشیم؟

برای بسیاری از ما، این به دلیل افزایش سریع انرژی است که فراهم می کند و برای دیگران به معنای واقعی کلمه به نظر نمی رسد بدون خروجی کار کنند. کافئین آن هجوم آدرنالین را فراهم می کند که در غیر این صورت ممکن است از دست بدهیم.

اگرچه کافئین می‌تواند عملکرد شما را با افزایش هوشیاری و تسریع در زمان واکنش افزایش دهد، اما دارای چند اثر منفی مانند افزایش ضربان قلب، فشار خون و اضطراب است.

آیا واقعاً به آن نیاز داریم؟

به احتمال زیاد، اگر به عنوان یک فرهنگ، کم خواب نبودیم و بیش از حد کار نمی کردیم، به تقویت مصنوعی نیازی نداشتیم. اگر به بدن خود اجازه دهید در صورت نیاز بخوابد و ترکیب سالمی از غذاها را در طول روز بخورید، سوخت مورد نیاز برای حمل شما در طول روز را خواهید داشت. اما برای بسیاری از ما، این به دلایلی صدق نمی کند، بنابراین ما به راه حل سریع روی می آوریم.

در حال حاضر، من به شما پیشنهاد نمی کنم که بوقلمون سرد کافئین خود را قطع کنید. ابتدا، بیایید بررسی کنیم که چه مقدار کافئین در روز مصرف می کنید. این کار ممکن است شما را وادار کند میزان استرسی که بر غدد فوق کلیوی و سایر عملکردهای بدن خود وارد می‌کنید به منظور جبران کافئین مصرف‌شده مجدداً بررسی کنید – به خصوص که ۲۵۰ میلی‌گرم کافئین در روز قبل از متحمل شدن عوامل خطر بالقوه سلامتی حد بالایی در نظر گرفته می‌شود.

در اینجا لیستی از محبوب ترین نوشیدنی های کافئین دار آورده شده است

تمام نوشیدنی های بطری ۱۲ اونس و قهوه و چای ۸ اونس هستند.

بالا (۵۰ میلی گرم +)

قهوه استارباکس (بلند/بزرگ) ۲۷۹/۳۷۲

دانکین دونات (متوسط) ۱۴۳

قهوه (قطره ای) ۱۱۵-۱۷۵

راک استار انرژی ۱۶۰

اسپرسو (۲ اونس) ۷۷-۱۰۰

قهوه (فوری) ۶۵-۱۰۰

۱۸۰ انرژی ۹۰

ردبول ۸۰

آمپر ۷۵

ضربه ۷۱

پپسی وان ۵۶

شبنم کوه ۵۵

متوسط ​​(۲۵ – ۵۰ میلی گرم)

کوکای رژیمی ۴۷

برگه ۴۷

آیس تی ۴۷

چای سیاه ۴۰-۶۰

دکتر. فلفل ۴۱

Sunkist Orange 40

پپسی ۳۸

کوکاکولا کلاسیک ۳۴

چای اسنپل ۳۲

رژیم غذایی پپسی ۳۱

چای فوری ۰

کم (کمتر از ۲۵ میلی گرم)

خامه سودا ۲۲

چای سبز ۱۵

کاکائو داغ ۱۴

لیپتون بریسک ۹

قهوه بدون کافئین ۲-۱۸

اسپرایت ۰

۷-UP 0

سیرا میست ۰

آبجو ریشه ۰

منابع: انجمن ملی نوشابه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، کالج پزشکی دانشگاه فلوریدا

امیدواریم این لیست به شما ایده بهتری درباره میزان مصرف کافئین در روز بدهد. بهترین گزینه این است که مصرف کافئین خود را به بیش از ۱ نوشیدنی کافئین دار در روز محدود کنید، ترجیحاً در صبح مصرف شود. پس از آن، اگر آب کافی نیست، توصیه می‌کنم چای سبز یا نوشیدنی‌های کم کافئین دیگر را تغییر دهید.

موفق باشید و به یاد داشته باشید که تغییر سبک زندگی سالم زمان می برد تا بخشی از روال شما شود. اگر بتوانید عادت های ناسالم خود را کاهش دهید، به زودی مزایای طبیعی زندگی را احساس خواهید کرد.

من به آن می نوشم ; )

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر