آیا سن شما بر حافظه کوتاه مدت شما تأثیر می گذارد؟

فرآیند پیری چه تاثیری بر مغز و نحوه پردازش خاطرات دارد؟ آیا می توان کاری برای جلوگیری از تأثیرات پیری بر یادآوری شما انجام داد؟ اینها همه سوالاتی هستند که باید با بزرگتر شدن با آنها روبرو شویم. خوشبختانه پاسخ هایی وجود دارد.

این سؤال که آیا سن شما بر حافظه کوتاه مدت شما تأثیر می گذارد ممکن است عجیب به نظر برسد، اما واقعاً سؤال مهمی است که باید با افزایش سن به آن توجه کرد. انسان‌ها مدت‌هاست که با روند پیری دست و پنجه نرم می‌کنند و تلاش می‌کنند آن را کند یا به طور کامل متوقف کنند. از آنجایی که ذهن ما برای چگونگی فکر کردن، آنچه که می دانیم، کیستیم، مرکزی است، پس شاید یکی از حوزه های حیاتی برای مطالعه در هنگام تلاش برای تعیین تأثیر پیری باشد.

بنابراین سن شما چگونه بر حافظه کوتاه مدت شما تأثیر می گذارد؟ پاسخ متفاوت است، اما چند عامل اصلی پیری وجود دارد که از یادآوری و عملکرد مغز جلوگیری می کند. ما در اینجا به سه مورد از آنها خواهیم پرداخت.

اولین مورد کاهش جریان خون به مغز با افزایش سن است. با بالا رفتن سن، سیستم گردش خون می تواند کارآمدتر شود و گردش خون ممکن است مختل شود. همچنین، همان مشکل گرفتگی عروق که می تواند بر قلب شما تأثیر بگذارد، بر مغز شما نیز تأثیر می گذارد. پلاک موجود در رگ ها می تواند جریان خون مغزی را کاهش داده و به عملکرد مغز آسیب برساند. مغز بسیار وابسته به اکسیژن و مواد مغذی است که خون به سلول ها می رساند. در واقع مغز تقریباً بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در میان اندام های بدن است. کاهش اکسیژن می‌تواند بر حافظه کوتاه‌مدت شما تأثیر بگذارد و قادر به نگهداری و پردازش اطلاعات نباشد. تمرکز را کاهش می دهد و تمرکز را مهار می کند.

بنابراین، سطح رژیم غذایی و ورزش ما در طول زندگی نه تنها در سلامت قلب ما نقش دارد، بلکه در ادامه عملکرد مغز ما با افزایش سن نیز نقش دارد. بنابراین، در حالی که سن عاملی در میزان کارآمدی سیستم گردش خون ما است، ما این قدرت را داریم که این فرآیند را با نحوه مدیریت خوب آنچه که می خوریم و نحوه حفظ فرم بدن خود را به تاخیر بیندازیم.

ما همچنین می‌توانیم با استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی به مکمل‌های غذایی روی بیاوریم تا با استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی، اطمینان حاصل کنیم که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنیم. همچنین برخی مکمل های خوب جینکو بیلوبا و جینسینگ وجود دارد که به افزایش جریان خون به مغز و تقویت عملکردهای حافظه کمک می کند. اینها می توانند به خصوص مفید باشند چه ما هنوز جوان هستیم و چه در سال های آخر زندگی خود هستیم.

دومین مسئله ای که هنگام بررسی تأثیر سن شما بر حافظه کوتاه مدت شما مطرح می شود، کاهش تولید انتقال دهنده های عصبی است. انتقال دهنده های عصبی مواد شیمیایی مغز هستند که به سلول های مغز شما اجازه می دهند با هم ارتباط برقرار کنند و عملکردهای مختلف خود را انجام دهند. با افزایش سن، مشکل می تواند دوگانه باشد. یکی این است که با بالا رفتن سن می‌توانیم کمتر از این مواد شیمیایی تولید کنیم و دو فرآیند طبیعی بدن برای شکستن انتقال‌دهنده‌های عصبی اضافی شروع به عملکرد نادرست کرده و بیش از حد کار می‌کند و باعث کمبود عرضه برای مغز می‌شود.

بدون تامین مناسب این مواد شیمیایی، مغز نمی تواند به درستی عمل کند. به عنوان مثال، یکی از مسائل مربوط به آلزایمر این است که جدای از آسیب فیزیکی به سلول‌های عصبی، انتقال‌دهنده‌های عصبی مختلف نیز کاهش قابل توجهی دارد که منجر به ناتوانی در پردازش چیزها به حافظه یا از بین رفتن حافظه می‌شود. همچنین می تواند بر خلق و خو و سایر جنبه های ذهن تأثیر بگذارد.

باز هم یکی از کلیدهای مبارزه با این مشکل تغذیه و رژیم غذایی مناسب است. بدن برای حمایت از تولید انتقال دهنده های عصبی باید سطوح مناسبی از ویتامین ها و مواد مغذی را داشته باشد. همچنین، تمرینات به طور کلی به کند کردن روند پیری کمک می کنند و به قوی نگه داشتن فرآیند تولید کمک می کنند.

همچنین، مکمل در اینجا می تواند مفید باشد. مکمل هایی وجود دارد که با ارائه ترکیباتی مانند هوپرزین A که به مقابله با تخریب انتقال دهنده های عصبی در مغز و همچنین ال-تیروزین، استیل ال-کارنیتین و کولین کمک می کند که به تولید مواد شیمیایی مغز و محافظت از عملکرد سلول های عصبی کمک می کند، از عملکرد مغز حمایت می کند. . اینها می توانند ابزارهای مفیدی در مبارزه با کاهش سن این عملکردها باشند.

در نهایت، یکی از عناصر مهم در محافظت از مغز در برابر زوال با افزایش سن این است که به تمرین خود مغز ادامه دهیم. مطالعات نشان داده است افرادی که با افزایش سن از نظر ذهنی فعال و دچار چالش هستند، نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند، عملکرد بیشتری دارند. عادت این است که اجازه دهیم سرعت خود را کم کنیم. ما از شغل خود بازنشسته می شویم و تمایل داریم که فعالیت و یادگیری چیزهای جدید را متوقف کنیم. این اجازه می دهد تا عملکرد مغز آتروفی شود. شما باید همچنان به خودتان فشار بیاورید و برای یادگیری چیزهای جدید تلاش کنید. کار کردن با مغز حتی با چیزهای ساده مانند پازل کلمات یا بازی های فکری به تقویت این عملکردها کمک می کند. مغز از نظر فیزیکی اعصابی را که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند تقویت می‌کند، بنابراین واقعاً یک فرآیند استفاده یا از دست دادن آن است.

دلایل تأثیر سن شما بر حافظه کوتاه مدت متفاوت است، اما پاسخ ها ساده و در دسترس اکثر افراد است. برخی از همان کارهایی که باید انجام دهیم تا از نظر جسمی سالم بمانیم، از نظر روانی به ما کمک می کند. حفظ عادات غذایی خوب و ورزش منظم همراه با فعال ماندن از نظر ذهنی و همچنین احتمالاً استفاده از مکمل های طبیعی برای تقویت این برنامه ها کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که سن نقش مهمی در عملکرد ذهنی ما ندارد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر